14 Reacties

14 uur geleden

Hey meid, ik ervaar precies hetzelfde. Ik ben gelukkig dit jaar nog niet ziek geweest, maar dat baart mij nog meer zorgen dat ik denk ja maar misschien word ik nog ziek voordat de baby komt. Ik ben morgen ook 39 weken en ik ben bang dat ik verkouden ben als de baby er is en dus niet ongelimiteerd en zonder angst kan knuffelen. Ik doe dan echt een mondkapje op als de baby er is.

14 uur geleden

Hier ook precies 39 weken! Ik heb al een peuter thuis rondlopen en we zijn afgelopen week allemaal dood ziek en verkouden geworden. Je geeft deze antistoffen mee aan je baby dus het is vervelend en vermoeiend, maar kan zeker geen kwaad! ook als je straks borstvoeding gaat geven geef je antistoffen mee. En je krijgt echt geen keizersnee omdat je verkouden bent. Je bevalling start waarschijnlijk ook niet als jij je heel ellendig voelt, dan stelt de natuur het vast nog even uit. Dus probeer je niet te druk te maken, het komt goed :).

14 uur geleden

Je gaat het in deze tijd toch niet tegen. Ik ben inmiddels 38.5 weken zwanger. Dochter loopt met ruim 39.5 graden koorts, partner en ik zijn super verkouden. Denk maar zo dat je deze antistoffen meegeeft en als je daadwerkelijk verkouden bent, zelf ook even geen kusjes geven aan je baby. Al doe je dat toch niet in de eerste weken

13 uur geleden

Ik heb een griepvaccinatie gehad en merk wel dat ik minder verkouden ben dan de resr van de familie. Heb helaas wel een buikgriep gekregen gisteren. Was bang dat de bevalling ook zou beginnen, maar gelukkig blijft ze zitten en voel ik me alweer wat beter. Het kan ook zijn dat je lichaam de bevalling wat verlaat als het te druk bezig is met een ziekte te bestrijden
Ik ben nu de hele week al mega verkouden en herken helemaal wat je zegt! Gelukkig tot nu toe geen bevalling in zicht en verkoudheid wordt minder. Maar als het zo was geweest was het ook zo en niks aan te doen. Hopelijk valt het mee en blijft een verkoudheid uit!

12 uur geleden

Ja hier ook. Gisteren bij de schoonfamilie. bleek het hele gezin al 3 weken in de lappenmand te zitten... ja maar we zijn nu net weer beter allemaal hoor geen paniek😬nou lekker dan, ik wordt maandag ingeleid ik kan er echt geen flinke verkoudheid oid bijhebben. Kan sowieso niet iedereen gaan lopen aansteken in het ziekenhuis.

12 uur geleden

39+5 vandaag. De hele week rete verkouden geweest en word maandag ingeleid. Nog steeds niet helemaal fit, maar wel fitter. En ik ben de afgelopen 1,5 week bijna met niemand in contact geweest, dus waar ik het vandaan heb gehaald 🙈

12 uur geleden

Hier 38+6 en vermijden kun je het toch niet. Je kunt wel wat voorzichtiger gaan zijn maar veel meer dan dat gaat ook niet lukken. Hier bijna van de verkoudheid af dus ik hoop dat wij er voorlopig vanaf zijn en als we wel de sjaak zijn en weer verkouden worden straks tsja, dan zij het zo en is daar weinig aan te doen

11 uur geleden

Ja heel erg, ben nu verkouden 36 weken en onlangs ook ziek geweest dus ben bang dat er straks weer een virus opduikt. Het spookte gisteren ook door mijn hoofd 😖

11 uur geleden

Mijn schoonfamilie is allemaal ziek geweest afgelopen week/weken. Volgens henzelf zijn ze nu weer beter. Ik wordt komende week ingeleid. Wat denken jullie? Kunnen ze langskomen? Of ben je dan nog besmettelijk. Ze zijn zelf overtuigd van dat ze "allang" niet meer ziek zijn.

10 uur geleden

Hier ook hopen dat ik niet verkouden wordt. Op 6 januari sta ik ingepland voor een keizersnede en hoesten na een keizersnede is de hel... om de baby maak ik me niet zoveel zorgen.

10 uur geleden

Ik voel deze angst ook. Normaal totaal geen last van maar het lijkt mij verschrikkelijk onhandig om slecht te kunnen ademhalen tijdens puffen en persen. Wanneer iemand nu snotterig klinkt krijg ik gelijk stress

10 uur geleden

Reactie op Justadutchgirly

Mijn schoonfamilie is allemaal ziek geweest afgelopen week/weken. Volgens ...
Ik denk dat het voornamelijk voor jullie goed moet voelen wanneer ze langskomen. Mijn ouders staan ook te trappelen om na de bevalling langs te komen, maar ik zeg iedere keer dat ik niet weet hoe ik mij dan voel en wat ik aankan. Mijn zus zegt ook dat wij moeten doen wat goed voelt en dit kunnen aangeven. Wij laten ons niks verplichten.
Vorig weekend kwam mijn bonus dochter snotverkouden naar ons en zag ik de bui al hangen. Eerst kreeg mijn vriend het en sinds vandaag ben ik aan de beurt. Ergens prima dat we het nu hebben. Ik zoek het niet om snotverkouden de bevalling aan te gaan. Maar als je al moe bent, slecht slaapt en dan dit eroverheen 🤧 Ik voel me net een dweil. Morgen ben ik 38 weken. Ik hoop echt dat ik nog even een beetje bij mag trekken voor de weeën beginnen!