19 Reacties
4 maanden geleden
Een douchehandschoen vond ik heel fijn. Wij hebben het badje alleen gebruikt in de kraamweek en daarna ging ze met ons onder de douche. Pas toen ze zelf kon zitten zijn we weer een badje (stokke flexibath xl) gaan gebruiken, en daar zit ze nu met 4 jaar nog in
4 maanden geleden
Ik volg mee😃 Ik heb tot zover gekocht: rompertjes, hydrofielen doeken, 13 paar sokjes, een elektrische nagelvijl, een peertje voor snot, knuffeltjes, bevalkam, leerkaartjes + boekjes, rvs nippleshielf en paar om wat eruit druppelt op te vangen, paar verzorgingsproducten voor de baby en een kledingkast. Op de planning staat o.a. nog: cosleeper, ledikant, slaapzak, bad, commode, borstkolf en draagzak.
4 maanden geleden
Wij hebben al veel door de eerste en je hebt heel veel kant en klare lijstjes. Wij kregen er 1 van de VK-praktijk.
Dingen die wij mistte op die lijstjes:
- wollen deken
- een deken/wollen deken om over de autostoel te doen als je naar huis gaat uit het ZH (als je daar bevalt). Sowieso is het gewoon heel handig om extra dekens te hebben, naast die in het bedje.
- Wij moesten om de kruiken hydrofiele doeken doen van kraamzorg, terwijl we ook gewoon een kruikenzak eromheen hadden.
- wij hadden echt tot 9 maanden een nestjes baby (maar er zijn ook baby’s die hierin nooit gelegen hebben)
- kledinghangers
- je kan ook een soort matrashoesjes kopen voor in de kinderwagen, zodat als je kindje doorlek het niet in de kinderwagen zit. Ook grote hydrofieldoeken voor de kinderwagen zijn handig, voor als je kindje spuugt/kwijlt/beetje opboert. Kan je dan makkelijk in de was doen.
4 maanden geleden
Oh en het is ook goed om even de speenmaten van een flesje te checken, als je geen bv wil geven. Bij ons was de standaard speen van bijv dr Brown een veel te groot gat en ze verslikte zich steeds daardoor.
Wij zijn begonnen met de Difrax Lovi fles, die werkte veel beter bij ons.
Een borstkolf kan je ook huren, dan kan je het eerst proberen voor je er zelf 1 aanschaft. Het is best zonde om iets te kopen wat je na een week misschien niet meer gaan gebruiken.
4 maanden geleden
Hoe hebben jullie het dan gedaan met merk flesjes? Gewoon 1 merk uitproberen en kijken hoe het gaat? En hoeveel flesjes adviseren jullie om al te kopen?
4 maanden geleden
Reactie op A_M
Wat is een bevalkam?🙈
dat is om tijdens het bevallen vast te houden. Zal afleidend moeten weken doordat je prikkels ontvangt en dus afleid van de pijn.
4 maanden geleden
Reactie op GedrevenHorizon271041
dat is om tijdens het bevallen vast te houden. Zal afleidend moeten weken d ...
Aah zo, omdat je dan ook pijn in je hand voelt😂 Ik gebruikte bij mijn eerste de GeboorteTens! Absoluut een aanrader. Sommige verzekeringen vergoeden hem 1 keer ! Absoluut de moeite waard en daarna ook al minstens 5 keer uitgeleend aan vriendinnen 😅
4 maanden geleden
Babynestje vonden wij heel fijn, deze kan je overal mee naar toe nemen.
Een aankleedkussen voor beneden, mocht je daar de ruimte voor hebben.
Plus extra hoezen voor je aankleedkussen want die worden nogal eens vies.
Ik vind extra veel hydrofiele doeken erg fijn, ik heb er een stuk of 30, je gebruikt ze overal voor🙈
Genoeg spuugdoekjes
Voor als je flesvoeding gaat geven is zo'n poedertoren handig en een doos waar je je flesvoeding in bewaart.
4 maanden geleden
Reactie op xMarieke04
Hoe hebben jullie het dan gedaan met merk flesjes? Gewoon 1 merk uitprobere ...
Ik zou denk 1 of 2 merken kopen en dan tegen die tijd uitproberen wat het beste werkt. Ik zou dan nog nog niet teveel flesjes aanschaffen totdat je weet welk flesje het beste werkt voor je kindje. Hooguit twee denk ik..
4 maanden geleden
Reactie op xMarieke04
Hoe hebben jullie het dan gedaan met merk flesjes? Gewoon 1 merk uitprobere ...
Ja gewoon proberen en pas meer kopen als het bevalt! Flesjes zijn best wel duur. Wij hadden heel lang maar 1 flesje, wel meerdere speentjes, want er ging er nog wel eens 1 stuk bij ons.
Advies is ook echt meteen even omspoelen, anders krijg je echt zo’n vieze oranje schimmelrand. Ik snap nooit het nut van 5 flesje bijv, je kan ze beter meteen omspoelen.
4 maanden geleden
Reactie op A_M
Het nut van 5 flesjes is denk ik vooral dat je t bij omspoelen kunt laten e ...
Dan gaat het dus schimmelen na een tijdje is mijn ervaring, als je de melkrestjes de hele dag in het flesje laat zitten. Dan krijg je echt een hele smerige oranje laag.
4 maanden geleden
Glazen flessen vond ik (met vette borstvoeding) trouwens wel echt fijn. Veel beter schoon te houden. Flessen hebben we ook bewaard, straks alleen nieuwe spenen erop. (Philips avent)
4 maanden geleden
Reactie op Renaissance
Dan gaat het dus schimmelen na een tijdje is mijn ervaring, als je de melkr ...
Maar ook als je t wel even omspoelt ma elke voedimh? Bij mijn eerste had ik ook maar 1 flesje, deed ik de hele dag alleen goed omspoelen/schudden en eind vd dag uitkoken dacht ik. Daar had k het niet bij.
4 maanden geleden
Reactie op A_M
Maar ook als je t wel even omspoelt ma elke voedimh? Bij mijn eerste had ik ...
Uitkoken hoeft dus helemaal niet meer tegenwoordig, alleen de eerste keer. Mijn spenen gingen steeds stuk en toen ik terug kwam bij de babywinkel zeiden ze dat je dit ook niet meer moet doen (ook niet elke dag in de vaatwasser).
Ik weet niet wat je bedoelt als je ‘t wel even omspoelt? Want ik zei al dat ik dat altijd doe namelijk, haha.
4 maanden geleden
Wat wij trouwens ook veel gebruikt hebben, is de stokke trip trap met newborn zet. Hier heeft hij tot 6 maanden in gelegen.
Deze kun je erna ombouwen tot kinderstoel en als ze nog groter zijn kunnen ze er ook nog steeds opzitten
4 maanden geleden
Mijn advies zou zijn om na te denken over wat je nodig hebt als je borstvoeding wil gaan geven: bijvoorbeeld wasbare zoogcompressen, tepelhoedjes (kan echt enorm helpen in het begin en dan is het fijn als het ‘s nachts niet lukt om aan te leggen), lanoline tepelcreme, een soort opvang kolf voor je andere borst bv van hakaa etc. Kan fijn zijn dit juist al in huis te hebben die eerste dagen als het allemaal nog zoeken is.
Verder gezien januari baby:
Elektrisch kruikje
Wollen deken
Hirsch striksokjes (echt de enige die niet afvallen!! Baby sokken werken niet en vallen altijd uit)
Maar vooral niet teveel kopen! Lijkt soms alsof je zoveel nodig hebt omdat je nog niet weet wat je kan verwachten maar dat valt eigenlijk reuze mee. En mocht je het toch echt nodig hebben dan is het snel besteld.
En het is zo ontzettend persoonlijk allemaal! Ik heb bijvoorbeeld nooit een douche handschoen gebruikt of gemist en vind overslagrompers irritant door alle drukkertjes terwijl ontzettend veel mensen er bij zweren!