15 Reacties

7 maanden geleden

Anders wat op natuurlijke basis proberen. Zoals valeriaan. Ik slikte voorheen ook voor het slapen gaan diazepam. Ben er gelijk mee gestopt nadat ik wist dat ik zwanger ben. Slik nu wel valeriaan voor het slapen dat is goedgekeurd door de vk.

7 maanden geleden

Ik sliep in het laatste trimester nauwelijks tot niet, mij hebben ze toen aangeboden om af en toe in het ziekenhuis te slapen met hulp van medicatie. Ze houden de baby dan in de gaten, misschien is dat een optie? Ik zou het in ieder geval vast bespreken zodat er een plan is 🤗

7 maanden geleden

Mijn zusje gebruikte zolpidem de gehele zwangerschap precies om jou reden. Beide zwangerschappen geheel blijven gebruiken, beide kindjes hebben veel last van ontwenningsverschijnselen gehad de eerste week, heel sneu om te zien. Zou voor je baby een alternatief zoeken 🥰

7 maanden geleden

Ja ik kan me niet voorstellen dat jij gebaat kan zijn bij homeopathische middelen. Ik zou inderdaad op tijd dit bespreken met vk/huisarts zodat je (met het zkh) een plan kan opstellen. Bespreken wat nou echt de risicos zijn voor de baby en hoe je dit dan in de laatste periode kan aanpakken. Of je bijv gaat praten over inleiden bij 38wk of om de dag medicatie gebruiken met extra controles, ik heb geen idee, maar goed dat je er op tijd mee naar de artsen gaat!

7 maanden geleden

Ik gebruik droomsap en dat werkt heel goed i.c.m. 200 mg mahnesium bysglycinaat en 200 mg progesteron in de avond. Anders slaap ik niet. Ik heb het overlegd met de gynaecoloog.en ik mag alledrie gewoon blijven gebruiken. Misschien is het wat voor jou.

7 maanden geleden

Hoi, ik gebruik ook een slaapmedicatie en was het laatst vergeten en dan slaap ik gewoon niet. Ben jaren terug in overleg met de arts begonnen, en ben 2 jaar terug tijdelijk gestopt geweest. Het stoppen was heel heftig ( bijwerkingen zijn slapeloosheid en dat triggert dan lekker) en het ging even goed en toen na een half jaar weer begonnen. Het komt bij mij voornamelijk door stress en mijn uitdagingen bij fertiliteit en herhaalde miskramen. Ik wil er ook heel graag af voor het 3e trimester en ga dan ook weer in gesprek met de pop poli. Vind het heel spannend, en wil er graag van af maar slaap is ook nodig en hoe moet de kraamtijd denk ik dan? Heb jij al een idee? Of gesprekken gevoerd?

7 maanden geleden

Hey, ik ga hier waarschijnlijk een hoop negatief commentaar op krijgen, maar: blijf het gewoon in een zo laag mogelijke dosering gebruiken. Ontwenningsverschijnselen zijn niet leuk, maar daar ondervindt je kindje op de lange termijn geen schade van. Het is even doorbijten en natuurlijk voel je je dan schuldig, maar weet je wat ook heel slecht is voor je baby? Een moeder die 3 maanden voor de bevalling niet heeft geslapen. Je gaat dan de kraamtijd gebroken in, en hoe vatbaar ben je dan voor bijv. postnatale depressie? (Om nog maar te zwijgen over de langetermijn gevolgen van langdurige stress tijdens de zwangerschap; die zijn er namelijk wél voor je kindje). Je moet niet onderschatten hoe labiel je kunt worden onder invloed van slaapgebrek en hormonen. Denk aan die 8 dagen zonder slaap: in zo'n toestand kun je toch niet voor een kindje zorgen? Zorg voor jezelf; dan kun je ook voor je kindje zorgen. Het is net als in het vliegtuig: eerst je eigen zuurstofmasker opzetten. Het klinkt hard, maar in jouw situatie zou ik echt kiezen voor je eigen welzijn, juist zodat je er voor je kindje kunt zijn. Heel veel sterkte met je beslissing!

7 maanden geleden

Reactie op LiefdevolleKlaver553181

Ik gebruik droomsap en dat werkt heel goed i.c.m. 200 mg mahnesium bysglyci ...
Hey! Ik ben gestopt met Droomsap omdat hier een kleine hoeveelheid alcohol in zit. Daarom neem ik nu doxylamine, de werkzame stof in Droomsap. Ook niet iets voor jou? Is in Amerika bekend onder Unisom, en online wel te koop.

Reactie op Loes9

Ja ik kan me niet voorstellen dat jij gebaat kan zijn bij homeopathische mi ...
Neeee dat werkt allemaal niet helaas! Zo jaloers op mensen die gewoon hun hoofd neerleggen en poef🥲😂 thanks voor je tips! Ga t zeker bespreken!

Reactie op AangenamePauw

Hey! Ik ben gestopt met Droomsap omdat hier een kleine hoeveelheid alcohol ...
Toevallig ooit getest! Plafond was prachtig de hele nacht🫠🥺😂

Reactie op SkittleMom23

Hey, ik ga hier waarschijnlijk een hoop negatief commentaar op krijgen, maa ...
Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor!!! Dit is wat ik in eerste instantie ook wou doen omdat ik niet wist wat het met zo’n kindje deed, tot me moeder het vertelde toen vond ik t toch wel echt heel erg. Maar inderdaad hoe moet ik een bevalling gaan doen zonder slaap? Ben nu al na een dag of 2/3 de grootste hel op aarde😂 (gebeurd weleens door apotheek bijv) dus dat word echt wat bedenken en plan opstellen ja! Thanks voor je reactie🩷

6 maanden geleden

Oprechte vraag; waarom bespreek je dit niet met je arts? Want ik zie hier nu uiteenlopende medische adviezen die gegeven worden door mensen die (waarschijnlijk) geen medische deskundige zijn en al waren ze dat wel dan kennen ze jouw dossier niet. Bedoel dit puur vanuit aardigheid en bezorgdheid voor zowel jouw gezondheid als die van jouw kindje.

6 maanden geleden

Ooit ook gedacht aan alternatieve therapie? Haptonomie, osteopathie etc?