15 Reacties
5 dagen geleden
Hii, ik had precies hetzelfde met mijn eerdere zwangerschap. Ik moest toen ook ongeveer 25 minuten rijden naar het ziekenhuis, met weeën. Ik moet zeggen, dat het bij mij juist meeviel. Op één of andere manier was het in de auto prima te doen. ☺️
5 dagen geleden
Ik moet medisch bevallen, en het ziekenhuis zit ook 25 a 30 minuten rijden bij ons vandaan. Ik zie er zelf ook tegen op dus ik volg voor tips!
5 dagen geleden
Je kunt je reistijd aangeven bij je vk wanneer je weeën beginnen. Hopelijk mag je dan eerder naar het ziekenhuis, dan normaal (bv normaal 5 cm ontsluiting, jij misschien 3 of 4)
2 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties!
Bij mn zoontje ben ik in 5uur tijd bevallen, dus ik ga zeker op tijd bellen naar de verloskundige, dit gaven hun ook als advies.
Ik hoop dat het mee valt met de weeën in de auto🤭
2 dagen geleden
Ik ben tijdens mijn vorige bevalling pas met 7cm naar het ziekenhuis gegaan. Ik vond het écht meevallen!
15 uur geleden
Ik ben 1x rond de 3 cm naar het ziekenhuis gegaan, 1 keer met 9 cm met de ambu en 1 keer met 6 cm in de auto. Was ongeveer 20 min rijden. Alle keren de ervaring dat de weeën onderweg wat minder vaak kwamen, ik vond het meevallen.
14 uur geleden
Ik zou me hier echt niet druk om maken.. Ik ben met 8cm met eigen auto naar het ziekenhuis gegaan, 50 minuten verderop, omdat alles vol zat in de omgeving (dichtstbijzijnde ziekenhuis was 5 minuten rijden, dus behoorlijk balen). Niet per se prettig. Maar als je weet dat je naar het ziekenhuis gaat dan ga je natuurlijk veel eerder en zijn je weeën waarschijnlijk nog minder heftig
11 uur geleden
Hebben jullie nog tips hoe om te gaan met de weeën in de auto? Het gebrek aan bewegingsvrijheid lijkt mij zo pittig!
Ik wou een TENS apparaat huren en de stoelverwarming op maximaal knallen, en inderdaad zo vroeg mogelijk al richting het ziekenhuis gaan. Voor mij is het zonder files 1:10u rijden, dus het wordt wel even een lange zit...
10 uur geleden
Ik moest de eerste bevalling met volledige ontsluiting nog naar t ziekenhuis rijden. Maar mijn ervaring was dat door t onderweg zijn dus in een wat andere modus de weeën dan tijdelijk wel minder werden. Moest er in het ziekenhuis weer een beetje in komen voor alles weer op gang kwam.
9 uur geleden
Nou ik ben al mijn 3 bevallingen met weeën in de auto naar het ziekenhuis gegaan. De 1e en we vielen mee, omdat het maar een hele korte rit was. De laatste rit heeft wel een uur geduurd vanwege wegafsluitingen. Ik vond het een hel. Ik heb door het krampachtig vastklampen en verzetten een badslipper volledig uit zijn voegen getrokken 😅😅 maar goed, achteraf kun je er om lachen... 🥴
9 uur geleden
Reactie op Mommyofgirls3
Nou ik ben al mijn 3 bevallingen met weeën in de auto naar het ziekenhuis ...
we:2e
9 uur geleden
Ik ging mee op de weg letten alsof ik zelf reed dit hielp mij heel erg om daar op ge focussen en niet op de weeen, ga ik deze ook weer doen moet ook in het ziekenhuis bevallen
5 uur geleden
Reactie op Floortje6
Hebben jullie nog tips hoe om te gaan met de weeën in de auto? Het gebrek a ...
Ik zou vooral zeggen, maar dat geldt eigenlijk voor de gehele bevalling, focus je op je ademhaling. Als dat goed gaat blijft het dragelijk en hou je de controle. Zet de stoel wat verder naar achteren, neem een emmer mee de auto in als je misselijk bent, blijf lekker in je eigen bubbel. Misschien een muziekje op die jij fijn vindt. Komt goed!