13 Reacties

7 maanden geleden

Ik was 16 en ik wist niet dat ik zwanger was … bij de bevalling kwamen wij erachter 🫢 dat was echt een complete shock Nu inmiddels 11 jaar geleden, en ik ben afgelopen januari bevallen van een zoon en volgend jaar weer bevallen in januari als alles goed gaat🤣❤️ Deze zwangerschap gaat ook wel als een schokkend iets worden ontvangen door de mensen waarmee ik omga omdat ik vier maanden geleden ben bevallen

7 maanden geleden

Ik ben ook 24, dit was wel gepland maar toch spannend om tegen familie te vertellen.

7 maanden geleden

Gefeliciteerd! Bij ons is het gepland, maar verwacht ook niemand het. Wij hebben het onze ouders al verteld. Ik vond het ook heel spannend maar ze reageerde zo lief en leuk. Als je een stabiele situatie hebt, kan je er wel vanuit gaan dat ze goed reageren toch!

7 maanden geleden

Ik was 23 (vorig jaar) en ik heb alleen maar positieve reacties gehad. We zijn getrouwd en hebben een koophuis en beiden een baan. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit? Maar als jij zegt dat jullie situatie stabiel is, dan kan ik me niet voorstellen dat iemand er negatief over zou denken toch?

7 maanden geleden

Ik was 22 toen ik ongepland zwanger raakte van m’n zoontje, hij is nu 1,5 en zijn nu zwanger van de tweede! Alleen maar super leuk en alles komt goed en valt vanzelf op zijn plaats

7 maanden geleden

Reactie op Justadutchgirly

Ik was 23 (vorig jaar) en ik heb alleen maar positieve reacties gehad. We ...
We zijn al 6 jaar samen, hebben een koophuis en allebei een goede vaste baan. Mijn vriend is ook al bijna 30. Toch word ik nog vaak door m’n omgeving het “jonkie” genoemd. Mijn kinderwens is al mijn hele leven giga groot geweest en dat weet bijna iedereen ook. Toch spannend om zulk nieuws te delen! Verwacht veel positieve reacties hoor, dat wel. Maar het is allemaal zo nieuw

7 maanden geleden

Ik ben ook 24 jaar en voor het eerst zwanger. Ook voor ons was het een verrassing, ondanks onze kinderwens. We zijn inmiddels 7 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd en hebben verder een stabiele situatie. Het kindje is dan ook meer dan welkom! Het zal voor onze familie ook een verrassing zijn. We gaan het iedereen vertellen op een andere manier; een kraskaart, opa en oma boek, etc.

7 maanden geleden

Mijn man en ik waren heel kort bij elkaar toen ik al zwanger bleek te zijn, we woonden toen ook nog niet samen, ik woonde in een kleine studio en hij nog bij z’n moeder 🤣. Onze omgeving reageerde alsnog redelijk positief, behalve mijn vader want die dacht waarschijnlijk dat dit een tienerzwangerschap was (ik was rustig al 23 🤣), maar denk dat hij het gewoon zwaar had met het idee dat ik nu echt op eigen benen ging staan. Ik denk als je er zelf positief in staat wanneer je het verteld, dat je omgeving dan ook sneller positief reageert! Succes en gefeliciteerd 💗🩵

7 maanden geleden

Mijn zwangerschap was destijds met 25 jaar wel gepland. We hebben ook een stabiele relatie/situatie, voelt goed waarom niet! Nu van de 2e zwanger mn zoon is net 4 geworden gaat lekker naar school heeft mama op de vrije dagen wat tijd om te rusten, zodat ik weer aan de bak kan voor mn zoon hehe😂👍 Mensen vonden destijds dat ik jong was, maar als je naar de situatie kijkt (vaste baan, koophuis, geld om te leven) vond ik dat niet mn partner is 6 jaar ouder dus dat speelde wel mee dat we misschien wat stabieler waren.

Reactie op Jazbc

Mijn man en ik waren heel kort bij elkaar toen ik al zwanger bleek te zijn, ...
Dit heb ik momenteel mn vriend heeft net zijn eigen appartementje met 1 slaapkamer en ik woon nog thuis 😬

7 maanden geleden

Reactie op GelukkigeTulp (🌈baby januari 2026)

Dit heb ik momenteel mn vriend heeft net zijn eigen appartementje met 1 sla ...
Dat komt uiteindelijk ook vast wel goed! Ik had heel erg geluk dat wij met 10 weken ineens een lotingwoning toegewezen kreeg met 2 slaapkamers. Ook een woning met 1 aparte slaapkamer had ik op dat moment aangenomen moet ik zeggen, misschien kunnen jullie samen in het appartement van je vriend gaan wonen?

7 maanden geleden

Hoi! Ik was 21 toen ik zwanger was, waar mijn ouders “blij”, maar geschrokken reageerde. Ik denk dat zij het ook spannend vonden om opa en oma te worden en even aan het idee moesten wennen. 24 jaar is een prachtige leeftijd! Geniet ervan ♥️

7 maanden geleden

Ik was zelf iets ouder, 27, maar niemand in onze omgeving had het ook maar een klein beetje aan zien komen (wij dus zelf ook niet). Zelf zaten wij ook in een stabiele situatie (alleen tijdens zwangerschap nog even huis gekocht en verbouwd 😅). Je wilt liever zo zwanger raken dan de keuze maken en nog 1/2/3/4 jaar moeten wachten, geniet daarvan en je omgeving gaat suuuper leuk en lief reageren, juist omdat het zo onverwachts is 🥰