14 Reacties
2 dagen geleden
Misschien niet het beste voorbeeld, maar met bijna 42 weken een paar keer laten strippen, maar helaas geen effect. Had ook nog geen weke baarmoedermond en zat nog volledig potdicht. Dus het kan ook zijn dat het geen effect heeft.
Qua gevoel viel het mij echt REUZE mee! Het deed geen zeer, ondanks dat ze flink aan het roeren was in een dichte baarmoedermond.
2 dagen geleden
Ik ben bij mij 2e kindje gestript omdat ik overtijd liep 41weken en mij eerste ook pas met 42weken kwam dus dit wilde ze voorkomen.
Totaal 3x
de eerste 2x had ik wel direct bloed/slijm verlies en na paar uur begon het te rommelen met krampen etc maar het zette toch niet door.
En bij de 3e poging zijn we daarna een ijsje gaan eten en ff een rondje door het park gelopen en toen begon de bevalling wel echt dus denk dat het toen wel gelukt is?
Ontsluiting had ik al 1 a 2 cm voor het strippen dat is ook handiger want dan kan ze er ook goed bij.
2 dagen geleden
Ik ben afgelopen maandag gestript toen was ik 39 weken. Het had bij mij meteen effect, in de zin van beetje bloedverlies toen het gebeurd was meteen. Na een paar uur begon ik zelfs als vruchtwater te verliezen en binnen 10 uur kreeg ik al weeën en begon mijn bevalling. Dus bij mij is het erg snel gegaan denk wel echt dat het meespeelde dat het mijn tweede kindje is.
gisteren
Ik ben 2x gestript bij mn vorige zwangerschap maar zonder effect! Eén keer met 40 weken en daarna met 41 weken.
Met ruim 41 weken werd ik uiteindelijk ingeleid met weeenopwekkers!
gisteren
Bij mn eerste tussen de middag gestript omdat ik een week overtijd was. S avonds wat menstruatiekrampen/zere rug. S nachts begon het rustig met weeen. Einde van de middag (dag na het strippen dus) bevallen! Dus hier zeker effect gehad.
Maar misschien maakt ook de termijn uit en gewoon of je lijf er wel/niet klaar voor is.
gisteren
Bij de eerste 3x poging tot strippen gedaan. In de periode 40+1/41wkn. Maar alle 3 keer zonder succes omdat de baarmoedermond nog helemaal dicht zat.
De laatste x met 41 weken had ik al wat weeën. Dit zette wel verder door en met 41+1 bevallen.
Voor mij heb ik niet het idee dat de pogingen tot strippen wat gedaan hebben. Maar zoals al aangegeven alle 3 de pogingen kon de vk eigenlijk niks beginnen.
8 uur geleden
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap aan het einde van de ochtend gestript bij 40+5. Toen had ik net een centimeter ontsluiting (dat moet ook, anders kunnen ze niet strippen. Binnen een uur na het strippen kreeg ik krampen, maar dat hoorde volgens mijn verloskundige bij het strippen en kon ook weer weggaan. Het ging niet meer weg en werden weeën (begin van de middag). Rond een uur of 7 ‘s avonds waren de weeën regelmatig genoeg om de verloskundige te bellen en zij was er rond half 8. Toen zat ik op 5 cm ontsluiting en mocht ik naar het ziekenhuis en ben ik inderdaad bevallen! :) Ik wil me bij deze zwangerschap graag weer laten strippen na 40 weken.
6 uur geleden
Reactie op Veer21
Effect als de baarmoeder niet verstreken is en als er nog geen ontsluiting ...
Ik snap dat de kans een stuk kleiner is, maar nogmaals wie niet waagt.. ik was bijna 42 weken zwanger. Het was of dat of gelijk beginnen inleiden. Dan ga ik toch eerst voor proberen strippen.