75 Reacties

3 weken geleden
Reactie op Nuri1996
Rauwe taug茅
Dit bedoel ik dus! Zou hier geen seconde over nagedacht hebben! Thanks!

3 weken geleden
Volgens mij zijn harde kazen wel weer een ander onderwerp als het gaat om veiligheid. In Itali毛 gaf mijn gynaecoloog aan dat je pecorino en Parmezaanse kaas in principe altijd veilig kan eten ivm de zuurgraad en het lage vochtgehalte. M谩谩r ik ben het wel eens met je insteek, better safe than sorry!

3 weken geleden
Reactie op Chaoticgaelle
Op ZwangerHap staat dit:

Oooh fijn! Ingewikkeld allemaal haha wel rauwe melk maar ZwangerHap approved. Vanavond dus gewoon weer een berg op de pasta!

3 weken geleden
Ik lees het boek Expecting Better van Emily Oster, heel interessant omdat zij geen regeltjes noemt maar wetenschappelijke feiten uit onderzoeken waarmee je zelf keuzes kunt maken die voor jou het beste zijn, afgewogen met jouw belangen en situatie, aanrader!

3 weken geleden
Omg.. er is zoveel.. ik ben van Mediteriaanse komaf en zoveel van mijn dieet moeten veranderen, vooral vis.
- Mousse en tiramisu
- Becel Proactiv producten zoals yoghurtdrink
- Drinkwater uit loden leidingen. Checken of je thuis loden leidingen hebt.
- Tonijn, kabeljauw, kibbeling, koolvis, lekkerbek, surimi, ansjovis, roodbaars/baars, visburger/sticks, vissoep, pizza tonijn
- calamares, garnalen, trassi, kroepoek, krab en kreeft.
- Sardines, makreel, heilbot, bot, haring en kaviaar.
- Aloe vera drankje en cola.
- allerlei soorten thee zoals zoethout thee enz. Leef nu vooral op rooibosthee.
- cafeine vrije koffie, mag maar heel beperkt.
- tortellini
- lijnzaad
- aiolie, mayonaise, carbonara (rauwe eieren checken)
- chocolade, drop, pastilles.
:(

3 weken geleden
Reactie op Manon-vr
Je mag echt wel wat cafe茂ne op een dag h猫鈽猴笍. Dus een keer een kopje koffie ...
Mijn VK raadt me inmiddels zelfs sochtends gewoon een kop koffie aan omdat mijn stoelgang anders 茅cht niet op gang komt 馃馃槀

3 weken geleden
Reactie op Manon-vr
Je mag echt wel wat cafe茂ne op een dag h猫鈽猴笍. Dus een keer een kopje koffie ...
Ja ik neem 1 kopje cafeine vrije koffie en later nog wel caffeine vrije cola, maar pfff. Wat mis ik het onbeperkt drinken en lekker je dingen doen haha. Ik ben echt caffeine verslaafd, deze zwangerschap btacht me gelijk naar een rehab hahaha

3 weken geleden
Reactie op Verwonderdebries
Omg.. er is zoveel.. ik ben van Mediteriaanse komaf en zoveel van mijn die ...
Wow dit is wel echt streng馃檲 ik eet wel mayo, drop, kroepoek. En pas nog lekkerbek op, nou ben ik geen visliefhebber maar eens in 2 maanden hooguit eten we dit een keer. En wist dit niet: dus wellicht laat ik die nou ff staan.
Maar ik vind ook dat het leefbaar moet blijven hoor. Ik ga geen rauw vlees eten, maar af en toe een keer iets van 'liever niet' moet toch kunnen. Oke als k nou een kroepoek craving had wordt t een ander verhaal, maar een handje bij t avondeten zo 1 keer in de 2 of 3 weken.....
Ben ik de enige die zo denkt?馃檲

3 weken geleden
Reactie op A_M
Wow dit is wel echt streng馃檲 ik eet wel mayo, drop, kroepoek. En pas nog le ...
Ik merk dat ik er ook zo in sta! Mayo ook zeker als het gewoon kant-en-klaar is. Alles wat ik kan vermijden, vermijd ik. Maar bepaalde dingen op zijn tijd (twee weken terug een rol sushi waar ook wat garnaal in zat) lijkt me niet het einde van de wereld