35 Reacties
vorige week
Daarbij heb ik ook nog een vleesboom van circa 3cm waardoor ik meer kans heb op bloedverlies en daarom ook medisch in het ziekenhuis moet bevallen.
vorige week
Hoi!
Volg, wij zitten in vergelijkbaar bootje, eerste kindje, iets lager percentiel (p94) in week 36. Hebben toen ook overleg met gyneacoloog in ziekenhuis gehad voor extra info. Voor ons waren de risico's van inleiden groter dan afwachten, maar dat is denk ik toch echt een persoonlijke keuze. De aanvullende gesprekken met meerdere medische perspectieven heeft ons wel echt geholpen om de keuzes waartussen we konden kiezen beter te begrijpen. Als dat een optie is, zou ik dat zeker aanraden. Ben nu in week 39 en moeten maar even kijken hoe het loopt allemaal, maar sta nog steeds achter de keuze om te wachten.
vorige week
Reactie op Firsttimemom2026.
Daarbij heb ik ook nog een vleesboom van circa 3cm waardoor ik meer kans he ...
Oooh ja, kan me voorstellen dat dit de keuze ook weer beïnvloed, aangezien dat weer een eigen set risico's met zich meebrengt. Succes met deze ingewikkelde keuze!
vorige week
Hier zelfde verhaal alleen bleek ik tog diabetes te hebben in week 32 achtergekomen aangezien ik nu insuline spuit tog besloten met 38 weken in te leiden hier ook schattijg gehad dat ze zomaar 9 pond kan wegen rond week 40 geen idee waar je goed aan doet heb met het zh besloten haar in te leiden omdat ze me buik voelde en haar ook groot vond ... vervelend he dat je er zon stress aan kan ervaren atans je gaat tog even je druk maken om die cijvertjes ... maar gynaecoloog zei er ook bij dat we zelf groot zijn en dat het wel past bij mij en een klein kindje eerder gek zou zijn dus we het wel aan kunnen kwa bevalling ..
vorige week
Reactie op CharmanteHemel631211
Oooh ja, kan me voorstellen dat dit de keuze ook weer beïnvloed, aangezien ...
Ja het is een lastige situatie, hoe kijk jij er tegen op nu dan? Vind je het niet spannend omdat de schouder eventueel vast kan blijven zitten.
vorige week
Reactie op ZelfstandigePlaneet787547
Hier zelfde verhaal alleen bleek ik tog diabetes te hebben in week 32 achte ...
Ben je zelf dan ook veel bijgekomen in gewicht door de diabetes? Verloskundige zei dat suiker test niet nodig was maar vond het toch raar want het kan ook later komen idd..
Ja ik ben zelf ook groot 176 cm en ik woog zelf bij de bevalling 9 pond dus gek is het niet nee
vorige week
Ben je zelf dan ook veel bijgekomen in gewicht door de diabetes? Verloskund ...
Ben gestopt even mee wegen maar nee niet opeens heel veel aangekomen ofzo ... eerste suiker drank test was prima alleen toen ik zelf elke dag na het eten ging prikke anderhalf uur erna bleek tog elke me waarde te hoog ... kreeg het ook met dieet niet echt onder controle en spuit nu lage dosis insuline ... buikje baby hier ook perceel 99.7 en in totaal p98 met 34.5 dagen echo ik ben zelf ook 178 en woog als baby 6 pond maar was wel een grote baby .. dus ja ...
vorige week
Hier ook,
3100 met 34 weken
3400 met 36 weken
Ik wordt sowieso ingeleid met 38 weken. Ik vind dat juist fijn! Dan ben je gewoon daar en houden ze het goed in de gaten. Ben allang blij dat ik er niet nog 4 weken langer mee hoef rond te lopen.
vorige week
Ja het is een lastige situatie, hoe kijk jij er tegen op nu dan? Vind je he ...
Ja nog steeds spannend hoor, maar ik ben vrij pragmatisch ingesteld, dus hou van de cijfers. Het risico op vast zitten met schoudertjes was vrij klein (paar procent wat ik kon vinden in literatuur), tegenover risico's van meerdere medische stappen die eventueel nodig zijn bij inleiden met ook weer allemaal hun eigen risico's leidde voor ons tot afwachten. Ook omdat ik lang ben en de baby proportioneel idd niet heel groot voelde. De gyneacoloog vond het uiteindelijk een wat overschat percentiel, wat me ook gerust stelde dat het wel meeviel.
vorige week
Ja nog steeds spannend hoor, maar ik ben vrij pragmatisch ingesteld, dus ho ...
Ik heb net de poli gesproken en ik kom aanstaande maandag langs voor alles te bespreken. Denk dat ze dan ook even gaan voelen, verloskundige voelde wel dat ze zo ook groot aan voelde via de buitenkant van de buik. Weer afwachten
vorige week
Hopelijk geeft het jullie/jou wat meer informatie en vertrouwen om een keuze te maken die past. Succes alvast!
vorige week
Hopelijk geeft het jullie/jou wat meer informatie en vertrouwen om een keuz ...
Bedankt, voor jou ook succes !
vorige week
Ik heb precies hetzelfde! Een uurtje geleden gebeld door de vk, nadat ik gisteren een tweede glucosetest hebt gedaan. Waardes zijn toch te hoog en de baby zijn buik was afgelopen vrijdag, binnen zijn eigen groeilijn, wel te groot. Nu wachten op een belletje van het ziekenhuis om te kijken wat de vervolgstappen zijn.
vorige week
Reactie op LeergierigeKoraal266987
Ik heb precies hetzelfde! Een uurtje geleden gebeld door de vk, nadat ik gi ...
Oooh ook spannend, succes en sterkte!
vorige week
Reactie op LeergierigeKoraal266987
Ik heb precies hetzelfde! Een uurtje geleden gebeld door de vk, nadat ik gi ...
Hoeveel weken ben je ?
vorige week
Hoeveel weken ben je ?
Overmorgen 36 weken.
vorige week
Hier ook voor de derde keer een grote baby. Alle keren niets mis met suikertesten. Ze hebben het gewoon erg goed ofzo haha!
Mijn eerste werd geboren met 4420 en zat met haar schouder vast. Ik vond dit echt heel heftig en pijnlijk! Ik was toen 42+5.
Bij mijn tweede ingeleid met 38 weken, omdat ik dit niet weer wilde. Zij woog toen al 4260! En toen echt een droombevalling gehad! Inleiding hoeft echt niet minder te zijn!
Nu ga ik weer voor de 38 weken. Dit geeft me meer rust
vorige week
Reactie op mamavandemeiden
Hier ook voor de derde keer een grote baby. Alle keren niets mis met suiker ...
41+5 moet het zijn