11 Reacties

6 maanden geleden

Ja herkenbaar 🙂 heb dit ook wel is... als je je zorgen maakt even de huisarts bellen. Maar door je zwangerschappen klopt je hart sneller 🙂

6 maanden geleden

*zwangerschap

6 maanden geleden

Hey, ik heb het ook! Heb t nagevraagd bij de verloskundige tijdje geleden en dat kan komen omdat je hart 50% meer bloed pompt omdat je zwanger bent. Als je het niet vertrouwd eventjes bellen naar de dokter?

6 maanden geleden

Hoii! Ja ik heb dit ook regelmatig zo een gevoel alsof je hart even springt en dan terug zakt heel voelbaar, wat ik begreep is dat het normaal is omdat je bloed 50% meer pompt dan normaal ❤️ Als je je zorgen maakt even je bloeddruk laten meten. Ik doe dat regelmatig tot bijna elke dag😌🫶🏽

6 maanden geleden

Ik heb dit ook. Door middel van een ecg filmpje en bloedprikken ben ik erachter gekomen dat ik een snelwerkend schildklier heb gekregen door mijn zwangerschap
Ik had het al voor de zwangerschap. Ik heb het afgelopen jaar laten onderzoeken en blijkt een onschuldige overslag te zijn. Net als jij, merk ik wel dat ik er meer last van heb als ik veel suikers binnenkrijg (of alcohol, voorheen dan). Oorzaak is onduidelijk maar mij werd verteld dat het geen kwaad kon. Maar bij onzekerheid altijd even contact opnemen met je vk of huisarts!

6 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik wist hierdoor dus dat ik zwanger was voordat de test positief was. Dag later ineens wel positief😊 volgensmij komt het veel voor!

6 maanden geleden

Dit zijn volgens mij nou die hartkloppingen waar sommige vrouwen het altijd over hebben 🤭 ik heb het ook, ook zonder zwangerschap. Jaren geleden een hartfilmpje gemaakt, was niks aan de hand.

6 maanden geleden

Ik zou persoonlijk voor de zekerheid even op schildklier laten testen als je dat nog niet gedaan hebt. Zou volgens mij een oorzaak kunnen zijn. Maar hoeft niet perse! Daarom misschien goed om even te laten testen / te bespreken met je verloskundige.

6 maanden geleden

Hier ook! Ik had het sl voor mijn eerste zwangerschap. Onderzocht door de cardioloog en bleek er soms wel 52 per dag te hebben. Maar totaal onschuldig 🤷🏼‍♀️ Na mijn eerste zwangerschap was het weg en nu is het weer terug in deze zwangerschap.

6 maanden geleden

Hier ook sinds vandaag , daarbij slik ik ook extra schildklier medicatie omdat de baby het ook neemt en ik het ook nodig heb dus zal een combinatie van factoren zijn. Erg vervelend maar niet om ongerust over te zijn