50 Reacties

5 dagen geleden

Ik ben voor de tweede keer in een maand verkouden. Zo verkouden dat ik niks meer proef en ruik. Ik baal hier van want ik hou van eten 😅 iemand tips om sneller van mijn verkoudheid af te komen 🙃

5 dagen geleden

Vandaag is mijn aftelkalender opeens van maanden in dagen over gesprongen... toch wel even besef momentje... nog minder dan een maand tot de uitgerekende datum!😲 Ene moment denk ik poah duurt nog zo lang, ben er helemaal klaar mee (allemaal kleine kwaaltjes) aan de andere kant... nog maar 4 weekenden met mijn man alleen, tijd met zijn tweetjes telt nu ook hard af... zeker met de feestdagen erbij... Blijf het allemaal maar gek vinden 😂 al helemaal hoe je brein onder al deze hormonen functioneert 😅 blij, gespannen, verdrietig, enthousiast en alles daartussen door elkaar 🤯

5 dagen geleden

Ik ben echt alweer zo klaar met zwanger zijn🙃 Vorige zwangerschap begonnen al deze klachten pas veel later en nu al veel eerder begonnen.. ik heb zooooveel pijn aan mn bekken, ik kan amper nog lopen of uberhaupt iets, vreselijke maagzuur, kan amper slapen, carpaal tunnel syndroom en ga zo maar door. Ik heb nog een zoontje van net 2 rondlopen die in een lastige fase zit momenteel en alleen maar mama wilt. Daarbij helaas een man die amper ondersteunend is, vorige zwangerschap was hij degene die me erdoorheen sleepte door me te helpen met aankleden, douchen, massages noem het maar op, deze keer? Niks.. ik ben pas 31+3 en weet niet hoe ik het nog vol moet houden😩

5 dagen geleden

Hier ook iemand die er he-le-maal klaar mee is… tweede zwangerschap maar zoooveel zwaarder. Zoontje van bijna 2 die niet alle nachten in zn eigen bed slaapt, maagzuur, veel pijn in ribben, onder de kont, liezen, stuitje, veel misselijk en duizelig, ook ‘s nachts, vena cava syndtoom, etc… En als kers op de taart sinds een paar weken migraine met aura gekregen dus gemiddeld om de dag kan ik een uur vrijwel niks zien. Doodeng vind ik het. Wereldje ineens heel klein nu en voor een superactieve bijna-peuter zorgen van ‘s ochtendsvroeg tot ‘s avondslaat is echt heel pittig.. man helaas veel aan het werk dus kan niet veel bijspringen en echt een village hebben we ook niet. Kortom: HEEL blij als het moment van bevallen daar is 😩

5 dagen geleden

Nog een precies een maand tot de uitgerekende datum, zooo spannend. Ik voel me goed, ik moet iets meer rusten maar dat is oké. Bijna dagelijks spreek ik wat af om m’n verlof door te komen. Straks nog genieten van de vrije feestdagen (ik werk in de zorg) en dan onze kleine man ontmoeten 🩵

5 dagen geleden

Ff klagen… Mega verkouden, hoest, snot.. bekkenpijn, ineens hormonen waar ik zelfs bang van word 🙈janken ineens vaak en elke dag… Ben er gewoon helemaal Klaar mee na al 35 weken ellende.. #aftellen!!😌
Ik moet waarschijnlijk een ijzer infuus en mijn partner doet een beetje moeilijk omdat ik daar niet alleen naar toe wil. Qua afspraken etc voelt het echt als of ik er alleen voor sta. Ik snap dat hij niet met elke controle mee kan en ik heb er redelijk wat gehad maar met een ijzer infuus heb ik toch liever wel dat hij mee gaat.

5 dagen geleden

Ik heb sinds een week zo harde strakke buik. Vanaf moment van opstaan tot weer naar bed gaan doet gewoon pijn hoe straks hij staat(darmen zeggen ze). Eten geen zin in. Ook last van mijn rechter rib zit denk ik een kleine man tegen aan de vonken. Nu 33+ 3. Hoe ga ik dit volhouden.

5 dagen geleden

Hier ook iemand die er he-le-maal klaar mee is… tweede zwangerschap maar zoooveel zwaarder.sinds 4 weken aan een stuk verkouden koorts diarree harden buiken hoofdpijn keelpijn ga zo maar door , ben dood op , loop al dik maand met voorweeenen maar nog steeds geen baby meneer is de uitgang nog niet aan het zoeken helaas 🙄 en laten we ophouden over slapen ‘s nachts ik slaap sinds weken zo verschrikkelijk slecht niet te doen ,

5 dagen geleden

Ik ben er ook helemaal klaar mee! Ik wil mijn lijf terug! Ik heb zoveel last van krampjes en harde buiken, jeuk, onrustige benen ik weet niet meer waar ik het moet zoeken! Slaap daardoor ook slecht…… nog 2 ochtendjes werken morgen en vrijdag en dan verlof! Ik moet nog zoveel doen wil ook zoveel doen maar mijn bekken rug etc laten mij vallen en mijn vriend wil niet echt helpen ofzo…..

5 dagen geleden

Ach wat een hoop dames die er helemaal klaar mee zijn en zoveel last hebben van alles. Ik hoop dat de tijd voor ons alles een beetje snel gaat! 🙏🏼 en we allemaal gezonde kindjes op de wereld mogen zetten. ❤️ Hier vanwege koorts, een hartslag van 140 (al 1,5 uur) en baby niet voelen de verloskundige even thuis geweest. Gelukkig alles in orde maar heb dus flinke griep te pakken. 😩 gezeik allemaal.

5 dagen geleden

Reactie op LLS90

Ach wat een hoop dames die er helemaal klaar mee zijn en zoveel last hebben ...
ben zo al 4 weken aan het sukkelen weet niet wat er in de lucht hangt 🙄

5 dagen geleden

35+3 vandaag en ben de afgelopen dagen echt heel erg prikkelbaar, snel geïrriteerd op mezelf, m’n partner en zelfs al als de hond blaft 😔

5 dagen geleden

Reactie op Mommy 2026

ben zo al 4 weken aan het sukkelen weet niet wat er in de lucht hangt 🙄
Maar mag toch hopen dat je niet echt wil dat je kindje nu al komt.. je geeft aan ‘nog steeds geen baby’. Je baby is toch ook nog helemaal niet ready om geboren te worden? In deze geboortegroep ben je max 36 weken.. Ik herken heus wel de ongemakken hoor en ik heb ook een 1,5 jarige rondlopen, maar ik hoop toch echt wel dat de baby nog even veilig blijft zitten.

5 dagen geleden

Reactie op Renaissance

Maar mag toch hopen dat je niet echt wil dat je kindje nu al komt.. je geef ...
Ik hoop dat hij nog even veilig blijf zitten maar je merk aan je lijf dat die zich wel klaar maak voor de bevalling want had al 3 x het gevoel hij komt gelukkig vals alarm ,

4 dagen geleden

Ik zwel echt helemaal op. Dikke handen, dikke enkels en een dik gezicht. Daarnaast al wekenlang hoofdpijn en wazig zien wat niet afneemt. Ik ben al een paar keer getest opnzwangerschapsvergiftiging maar dat is het -nog- niet (wel een oplopende bloeddruk en er zijn eiwitten aangetroffen, dus ze gaan het nu elke week controleren). Heel irritant! Ik maak me ook gewoon zorgen met alles wat er al medisch speelt… ik hoop echt dat de komende weken snel gaan 🍀

4 dagen geleden

Reactie op EffectieveZon013351

Ik ben voor de tweede keer in een maand verkouden. Zo verkouden dat ik niks ...
Je holtes (neus in dit geval) spoelen met zoutoplossing, aantal keer per dag! Dit reinigt je neus echt en pakt niet alleen het gevolg aan, zoals bij de meeste neussprays.

4 dagen geleden

Ik heb MEGA last van kramp in m’n kuiten en voeten. Ook m’n onrustige hartslag is weer terug (in het eerste trimester erg veel hartkloppingen hierdoor). Maar die kramp: WTF! Kan nog geen 20 min met de honden wandelen of m’n voeten trekken krom. Ga al in magnesium-bad, spray 2x per dag magnesium onder m’n voeten… Iemand een magische oplossing? Heb twee lieve honden die veel beweging nodig hebben en loop zelf graag buiten dus hoop het nog even vol te kunnen houden…. 🦶🏼 Verder voel ik me best prima. Op de trappen en stoten in m’n ribben na 🫣 En hij is al maximaal ingedaald dus soms voelt het alsof er een ei tussen m’n benen zit. Laatste loodjes, laatste loodjes 💭🤞🏻

4 dagen geleden

Reactie op Daniekendebaby

35+3 vandaag en ben de afgelopen dagen echt heel erg prikkelbaar, snel geïr ...
Ja ik heb dat ook precies bij de 35+3 gehad !! Maar gaat nu wel iets beter.

4 dagen geleden

Echt heel erg verkouden, de verder griepverschijnselen zijn inmiddels gezakt maar wat voelt dat extra zwaar zeg als je zwanger bent 😪 Voor het eerst ook ongerust geweest omdat ik de baby al een halve dag niet voelde en contact maken lukte ook niet, toen ik op het punt stond te bellen was het toch weer feest in mijn buik. Na gister voel ik me ook echt wat beter dus waarschijnlijk had de kleine er ergens misschien ook wel 'last van'. Nog 6 dagen werken en dan verlof 🙏🏼 helemaal zin om in mijn bubbel te treden!