7 Reacties
19 uur geleden
Bij mij had de kleine alleen luiertje aan en we gebruikte buidel topjes (gekregen via het ziekenhuis) meestal is buidele echt wel minimaal en uur zodat de baby kan settelen maar heb 3 nachten terug 5 uur de huidophuid gedaan want hij was heel erg overstuur door een verstopping
19 uur geleden
Ja lekker veel in bed of op de bank in je blote bovenlijf (ik had vaak een oversized hoodie van m鈥檔 man aan, of een zachte deken over ons). De baby dan in z鈥檔 luiertje. Hielp ook enorm met het goed opgang krijgen van de borstvoeding en het slapen van de baby.
Liep ook regelmatig met de baby huid op huid in de draagdoek. Dan had ik alleen een voedingsbh en vest aan en hij dus alleen z鈥檔 luier.
Er is denk ik nooit sprake van teveel huid op huid. Er zitten enkel voordelen aan. Als je, vooral in de kraamperiode, rust en herstel prioriteit geeft boven enorm veel bezoek en uitjes is er genoeg ruimte voor. En alle momentjes zijn meegenomen.
Dus zou er zeker niet over stressen.
18 uur geleden
Ik kan me de stress wel voorstellen. Ik heb bij mijn vorige zoontje een keizersnede gehad en veel te weinig tijd/ruimte gehad voor huid-op-huidcontact. Het aantal keer dat het kon, dat ik het aankon om mezelf uit- en daarna weer aan te kleden en dat er iemand was om te helpen met de baby aan- en uitkleden, zijn echt op 1 hand te tellen geweest. Ik lag zelfs in een kraamhotel, dus je zou zeggen dat er wel hulp was, maar in de praktijk kwamen ze elke 3u even 10 minuten en was het best haalbare dat zoontje gevoed en wel weer in z'n wieg lag om weer 3u te kunnen slapen. Dat mocht hij sowieso niet bij mij doen vd kraamzorg, want ik viel ook om de haverklap in slaap.
Deze keer wil ik dat echt anders gaan doen, heb dat huid-op-huid buidelen enorm gemist. Nu heb ik kraamzorg thuis, die er dan gewoon voor mij is, en hopelijk ook geen keizersnede meer deze keer.
15 uur geleden
Mijn man en ik deden dit vooral lekker op bed. Ik had pyjamas met knoopjes, dan deed ik gewoon de knoopjes open en lag onze dochter in alleen haar luiertje op mijn borst. Dekentje over haar heen en dan bleven we zo liggen zo lang als dat fijn was.
Het wisselde een beetje per dag hoe lang en hoe vaak we dat deden. Soms uren op een dag, soms kwam het er niet van. We deden het sowieso als dochter erg onrustig en moeilijk te troosten was, eventjes huid op huid deed haar dan vaak goed.
14 uur geleden
Zeker in de kraanwerk lekker in bed, pyjama met knoopjes of deken. Mijn vriend heb ik een vest gekocht zodat hij ook veel huid op huid momenten kan hebben met de baby straks. Kan natuurlijk ook in bed maar zeker ook op de bank. Mogelijk voor/na verschonen of voeden als de baby toch al de kleertjes uit heeft. En ook met kleertjes aan lekker veel contact maken door bij je te liggen, zeker in het begin. Ik kan bijna niet meer wachten om de kleine vast te kunnen houden!
6 uur geleden
Wij kwamen hier bij de eerste echt te weinig aan toe. Eerst 3 dagen in het ziekenhuis verbleven waar het een soort zoete inval was van doktoren en verpleging en in de kraamweek waren er zoveel mensen iedere keer aangekondigd en onaangekondigd, dat het er overdag niet van kwam. Dus de keren dat we het wel deden was of 's avonds of 's ochtends in bed.
Wel het voornemen om het bij nummer 2 vaker te doen.