20 Reacties

2 dagen geleden

Ik vind Tobie een erg leuke naam, en ook niet kinderlijk! Het is dat mijn man hem niet zo leuk vond 🙈 En ik herken de twijfelachtigheid zeker. Vanaf 18 weken hebben wij een naam waarvan wij beiden heel zeker zijn. Nu ben ik 39+2, en twijfel ik toch ineens 😂

2 dagen geleden

Ik vind tobias ook erg leuk met roepnaam tobie, maar zeker niet kinderlijk hoor

2 dagen geleden

Ik vind Tobie ook heel leuk

2 dagen geleden

Ik vind Tobie een leuke naam! Iemand in mijn omgeving heet zo en nooit gedacht oh wat kinderlijk! Ik herken wel je gevoel! Ik kreeg ook opeens enorm veel twijfels bij de naam Floor die wij hebben voor onze dochter. Ik denk dat het hormonen zijn die ons zo laat twijfelen. Hopelijk gaan jouw twijfels ook gauw weer weg!

2 dagen geleden

Ja hele leuke naam! Voor alle leeftijden leuk vind ik :)

2 dagen geleden

Wij waren het ook al heel lang eens over de naam maar nu wil ik er ineens een 2e naam bij 😂 dus ik herken je. Ik vind Tobie een leuke naam en denk zelf ook dat ie erg met de tijd mee zal gaan omdat ik hem nu meer begin te horen

2 dagen geleden

Een vriend van mij heet Toby. Ik heb eigenlijk nooit gedacht dat het een kinderlijke naam is eigenlijk… Gewoon doen!
Leuke naam en geen kinderlijke associatie mee :)
Dank je wel allemaal! Soms is de bevestiging eventjes fijn.

Reactie op Jensx

Ik vind Tobie een leuke naam! Iemand in mijn omgeving heet zo en nooit geda ...
Ook heel leuk!

16 uur geleden

Nee is zeker niet kinderlijk! Wij gaan ons zoontje ook Tobi noemen, een aantal mensen in onze omgeving weten dit sinds kort en we krijgen er hele leuke reacties op!

16 uur geleden

Doen!! Hele leuke naam!! Wij hebben al 4 jaar de naam voor onze dochter in ons hoofd (want hadden m ook 4 jaar geleden al toen we niet wisten wat het werd, maar zoontje). En nu typte ik de naam deze week naar degene die het geboortekaartje maakt en dacht heel even, huh typ ik het wel goed? En is het wel écht leuk (niet echt twijfel, maar toch, dit doet einde zwangerschap blijkbaar). Nog heeel even volhouden met je naam, hij is echt leuk!

10 uur geleden

Ik vind het geen kinderlijke naam hoor! Maar als je toch erg twijfelt, dan zou ik daar zelf wel naar luisteren omdat ik weet dat het dan toch ergens niet helemaal goed voelt. Maar misschien ben je wel een twijfelkont en heb je hier vaak last van. Dat kan je zelf het beste uitmaken :)

9 uur geleden

Ik heb iedere zwangerschap getwijfeld. Terwijl ik al een jongens en meisjesnaam had voor de zwangerschap waar ik echt dol verliefd op was. Uiteindelijk altijd maar bij mijn eerste keuze gebleven want door die hormonen kon ik niet eens kiezen wat ik op mijn boterham wilde 😂 En al 3 keer zó blij geweest dat we bij onze keuze zijn gebleven!

9 uur geleden

Ik vind Toby/Tobie persoonlijk ook een kinderlijke naam en dus niet voor elke levensfase ‘geschikt’. En niet vervelend bedoeld maar ik vind het ook als een hondennaam klinken. Tobias daarintegen vind ik wel leuk, en dan kan je hem wel Toby noemen als verkleinnaampje als die klein is. Bedoel het niet vervelend nogmaals 😘

3 uur geleden

Reactie op Zonnebloempje🌻

Ik vind Toby/Tobie persoonlijk ook een kinderlijke naam en dus niet voor el ...
Nee joh dat mag ook hè, ik vroeg om meningen dus dit is er ook één. Dank je wel!

3 uur geleden

Reactie op mamaknot

Ik heb iedere zwangerschap getwijfeld. Terwijl ik al een jongens en meisjes ...
Hahaha nou dat ja! Twijfels over álles. Peuterkamer is bijvoorbeeld ook nog niet eens klaar (terwijl ik voor mezelf eind november als “deadline” had gesteld) omdat ik nergens keuzes in kan maken. Iets gekocht of besteld? Ene dag happy, andere dag sta ik in de winkel voor retour. Drama. Laat staan de verantwoording nemen voor het kiezen van een naam. 🤭 Maar thanks! We blijven er gewoon bij. Manlief ook weer gerust gesteld 😂

1 uur geleden

Reactie op Boysmomoftwo2

Hahaha nou dat ja! Twijfels over álles. Peuterkamer is bijvoorbeeld ook nog ...
Haha ja précies dit! Het hoort er dus blijkbaar bij haha, gelukkig dat mijn man soms zegt: niet zwangere jij zou dit willen, dus dit wordt het 😂