13 Reacties
4 dagen geleden
Niet met 38 weken, maar wel met 42 weken ingeleid met een ballon. Ik vond de eendenbek vervelender dan de hele ballon zelf haha. Je voelt een beetje druk als ze het ballonnetje groter maken, maar ik vond het eigenlijk allemaal super meevallen.
Helaas bleef bij mij de ballon halverwege mijn baarmoedermond klem zitten en had het dus niet het gewenste effect. Ik moest daarna aan de weeenopwekkers op de bevalling op gang te brengen.
Maar ik had dan ook geen ontsluiting verder en zat nog potdicht.
4 dagen geleden
Reactie op Cynnntje
Niet met 38 weken, maar wel met 42 weken ingeleid met een ballon. Ik vond d ...
Ow jeetje! Klinkt ook zo heftig en dat met 42 weken 😣 ja ik ben echt benieuwd ook wat de ballon gaat doen. Ik drink wel elke dag frambozenblad thee, ik hoop dat het enigszins iets zal doen.. fingers crossed 🍀
2 dagen geleden
Ik ben met 42 weken met ballon ingeleid bij mijn vorige zwangerschap. Positieve ervaring. Plaatsen ballon deed amper pijn. Ik kreeg wat krampen, vergelijkbaar met menstruatie krampen. Lekker rustig aan doen die dag met een dekentje op de bank… Eind van de middag geplaatst, dag daarna ‘s ochtends viel ballon er uit. De eerste 3 a 4 cm heb je dan al in de pocket! 👌🏻 Toen zijn mijn vliezen gebroken en ben ik verder helemaal natuurlijk en in bad bevallen. 🤍
10 uur geleden
Bij mij met 41w1d ingeleid met de ballon. Plaatsten heeft even geduurd omdat de gynaecoloog met de eendenbek probeerde, lukte niet. Na 4 pogingen toch met de hand gelukt. Maar was niet extreem pijnlijk, wel ongemakkelijk. Was geplaatst om 00.30u in de nacht. Ik had ook maar 1 cm bij binnenkomst. Om 5.30u is de ballon eruit gevallen en dan uiteindelijk bevallen om 7.18 uur.
Eerst had ik vooral menstruatiekrampen. Pas vanaf 6.15u ongeveer begon ik regelmatige weeën - persweeën te krijgen en om 6.50u checkten ze en had ik volledige ontsluiting.
Had dus uiteindelijk geen weeënopwekkers nodig en toen ik een epidurale wou was het tijd om te persen. Eenmaal dat ik mocht persen was eigenlijk alle pijn weg
7 uur geleden
Reactie op E_
Ik ben met 42 weken met ballon ingeleid bij mijn vorige zwangerschap. Posit ...
Ow wauw! Dat klinkt voor mij echt als de perfecte bevalling.. hoop echt dat ik dat ook heb 🥹 het wordt mijn eerste bevalling namelijk
7 uur geleden
Reactie op R-J-M-
Bij me eerste door een te hoge bloeddruk ook ingeleid met 38weken. Toen ze ...
Dankjewel voor de reactie! Dat is echt een geruststelling 🥲 ik krijg zoveel verschillende verhalen hoor. Ik drink ook elke dag frambozenblad thee. Hoop dat het ook enigszins zal helpen..
3 uur geleden
Reactie op R-J-M-
Elke bevalling en verhaal is ook anders, elke lichaam reageert anders. Komt ...
Ja heerlijk! I can’t wait 🫣🥰
1 uur geleden
Ik zou met m'n vorige zwangerschap ingeleid worden, toen bleek ik al 2 cm te hebben en hebben ze m'n vliezen kunnen breken... dit bespaarde mij een ballonnetje.. dus wie weet zit jij straks ook al op 2 cm🤞🏻 Ik hoop dat t allemaal mee valt!
1 uur geleden
Reactie op TwinnmomFinnLevv
Ik zou met m'n vorige zwangerschap ingeleid worden, toen bleek ik al 2 cm t ...
Dat is heel lief! Dankjewel ik hoop het ook.. ik word woensdag ingeleid dus super spannend 🫣🩷