20 Reacties

Ballon kan gevoelig zijn ligt eraan hoe makkelijk ze bij je baarmoedermond kunnen komen! Als hij zit voel je niet veel je krijgt alleen 2 slangetjes naast je benen dat is irritant🤪 die slangetjes zijn om water in het ballonnetje te spuiten maar die blijven zitten☺️
Spannend! Ik word ook ingeleid met 38 weken dus ik volg.

gisteren

Nee ballon deed helemaal geen zeer, wel kreeg ik een paar uur later best wat weeën. Toen ik op het belletje drukte zei de VP dat dit erbij hoorde en dat ik maar een aspirine moest nemen. Het heeft zo’n 3u aangehouden en daarna heb ik kunnen slapen. De volgende dag had ik genoeg ontsluiting om mijn vliezen te laten breken (ook pijnloos). Ballon was er niet uitgevallen, weeën hadden wel hun werk gedaan. Daarna kreeg ik weeënopwekkers, dat vond ik echt vreselijk. Het zou langzaam opgestart worden en ik zou er pas in de middag echt pijn van krijgen, maar al om 9:00u verging ik van pijn en om 10:00u was ik helemaal ready voor een ruggenprik. Die kreeg ik ook en vanaf daar was alles prima vol te houden, zelf beetje kunnen slapen. Katheter was ook pijnloos. Uiteindelijk is mijn ontsluiting niet verder gekomen dan 6,5 cm, bleken mijn bekken te smal en heb ik een keizersnede gekregen. Om 23:45u is mijn dochter geboren. Ik kon tijdens de opwekkers totaal niet eten en heb heel vaak over mezelf heen gespuugd. Als ik het over had moeten doen, had ik misschien toch liever gewacht tot ze zelf zou komen, vooral omdat er geen enkele opbouw zat in de weeën en ik had ook het gevoel had dat ze steeds terug omhoog schoof. Ondanks dat het dan ook in een ks geëindigd was. Op de KS kijk ik dan weer heel positief terug, maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen voor je.

Reactie op Renaissance

Nee ballon deed helemaal geen zeer, wel kreeg ik een paar uur later best wa ...
Die ruggenprik heeft mij toen ook echt geholpen was toen ook mijn enige keus omdat die langer werkt dan de andere! Was echt een verademing bij de 2e ook ingeleid daar deed ballon plaatsen wel zeer omdat me baarmoeder mond heel hoog zat! En toen was ik te laat voor me ruggenprik en ging de morfine pomp halen maar helaas ook die niet gehaald 😩😂
Ik word ook volgende week ingeleid ik volg mee !
Ik volg ook graag! Ik word ook ingeleid met 39 weken. Vind het heel spannend!
Hey! Over het algemeen doet een ballon geen pijn maar dat verschilt natuurlijk wel per persoon. Ik heb met mn 1e ook een ballon gekregen deed geen pijn maar kreeg wel direct krampen en snachts viel de ballon eruit en werd de volgende ochtend ingeleid. Voor zover ik weet duurt een inleiding niet perse langer dan den normale bevalling ik deed er ongeveer 12 uur over. Wel had ik een ruggeprik die niet werkte dat was wel vervelend
Ik mag als er plek is maandag komen. Maar of ik wel of geen ballon krijg is afhankelijk van of het nodig is. Deze week had ik al 1cm ontsluiting en een soepele baarmoedermond, dus ik hoop stiekem dat ik de ballon mag overslaan🤞🏼. Vorige inleiding heb ik ook geen ballon gehad, dus ik ben benieuwd. Hebben ze dit bij jou al gecheckt?

Reactie op Justadutchgirly

Ik mag als er plek is maandag komen. Maar of ik wel of geen ballon krijg is ...
Hoe ver ben je ? Ik 38 weken volgende week en er is nog nooit iets gecheckt wel zag ze dat ze nog niet gedaald was

gisteren

Reactie op ZelfstandigePlaneet787547

Hoe ver ben je ? Ik 38 weken volgende week en er is nog nooit iets gecheckt ...
Dat is heel normaal, bij Justadutchgirly heeft er medisch veel gespeeld waardoor ze (terecht) extra goed gecheckt wordt. Bij een ‘normale’ zwangerschap wordt je niet zo maar getoucheerd of ingeleid, is het gewoon afwachten op weeën of vliezen die breken. Dat zal je VK pas voorbij 40 weken eens voelen of je misschien al ontsluiting hebt.

Hoe ver ben je ? Ik 38 weken volgende week en er is nog nooit iets gecheckt ...
Ik word maandag ingeleid met 38+1. Vandaar dat ze bij mijn laatste controle (37+2) alvast gecheckt hebben of mijn lichaam zich aan het voorbereiden is. Dat doen ze niet als je niet wordt ingeleid. Maar omdat @kurby wordt ingeleid vroeg ik me af of ze dat niet hadden gecheckt. Het is voor mij ook de 2e bevalling en hij is al ingedaald, vaak gaat het dan al sneller uit zichzelf omdat je lichaam wat weet wat het moet doen. Ik weet ook niet of het gebruikelijk is om al ontsluiting te hebben als het kindje nog niet is ingedaald eigenlijk.

Ik word maandag ingeleid met 38+1. Vandaar dat ze bij mijn laatste controle ...
Ik word de 31 ste ingeleid en heb vorige week me laatste bezoek gehad maar niks na gekeken dus ..

Reactie op Renaissance

Dat is heel normaal, bij Justadutchgirly heeft er medisch veel gespeeld waa ...
Ja ik ook daarom vroeg ik het me af ik mag woensdag komen voor inleiding met 38 weken

Ik word de 31 ste ingeleid en heb vorige week me laatste bezoek gehad maar ...
Dan ga ik er vanuit dat ze het dan pas bekijken. Ik denk dat ze het dan nog te vroeg vonden om er iets mee te kunnen. Ik hoop voor je dat je lichaam al aan het starten is, dat maakt het proces vaak sneller en gemakkelijker. Maar de kans is ook wel heel reeël dat je gewoon een ballon oid krijgt. Misschien krijg ik die alsnog ook wel. Blijft toch spannend he, je bent er het liefste dezelfde dag nog vanaf😅🤞🏼

Dan ga ik er vanuit dat ze het dan pas bekijken. Ik denk dat ze het dan nog ...
Pff ja half 3 komen op verloskamer voor ballon en dan als het goed is na huis zijde ze en dan volgende ochtend terug spannend allemaal

gisteren

Ik heb overspannen bekkenbodem en loop echt al heel lang bij de fysio maar de pijn in bekken blijft. Ben daarom wel een beetje bang voor ballon en het evt toucheren tijdens de bevalling :(
Heb een inleiding gehad bij mijn tweede dochter. Ging zonder ballon, maar met weeënopwekkers in infuus. Daarna vliezen gebroken. Geboren in 8 uurtjes. Was echt een hele fijne bevalling vergeleken bij mijn eerste spontane bevalling met weeënstorm. Probeer er niet tegen te vechten, maar mee te gaan in je weeën. Ik vond het echt fijn om rust om me heen te hebben om me te concentreren. En spreek je uit! Probeer je lichaam te ontspannen, hoe moeilijk ook

18 uur geleden

Ik mag als er plek is maandag komen. Maar of ik wel of geen ballon krijg is ...
Ik zie nu pas dat je mij een vraag stelde sorry!!! Nee, dat hebben ze niet gecheckt. Wellicht aanstaande dinsdag. Ik heb dan mijn laatste controle bij de vk. Zal ik erom vragen??

10 uur geleden

Reactie op Kurby

Ik zie nu pas dat je mij een vraag stelde sorry!!! Nee, dat hebben ze niet ...
Dat kan je doen als je het fijn vind. Maar als je toch komende week word ingeleid checken ze het sowieso als je moet komen, dus het maakt niet zoveel meer uit denk ik. Heb je al een dag? Bij mij hebben ze het vorige week gecheckt, maar de gaan het deze week toch nog een keer checken omdat er toch nog van alles kan veranderen. En het gaat er specifiek om hoever je bent op de start van de inleiding

8 uur geleden

Dat kan je doen als je het fijn vind. Maar als je toch komende week word in ...
Zondag 4 januari gaan ze een ballon inbrengen en dan maandag 5 januari willen ze gaan doorleiden. Alhoewel ik bijna op het punt stond om te vragen of ze toch niet eerder mag komen gaan we nog deze week proberen uit te zingen. Ik eet dadels en drink frambozenblad thee in de hoop dat het iets zal doen