17 Reacties

7 maanden geleden

5/6 weken inwendig gehad altijd, daarna ligt het eraan.. Als je darmen er net voorliggen kunnen ze nog kiezen voor inwendig 😊

7 maanden geleden

Hoi hoi! Ik heb overmorgen mijn eerste echo, inwendig. Dan ben ik 7+2. Het is mijn eerste kindje dus vind het best spannend!

7 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was ik 7+4. Eerst uitwendig gekeken, maar was slecht te zien. Dus toen kreeg ik de keuze: over een week terugkomen, of nu inwendig doen. Ben toen toch voor inwendig gegaan en viel me alles mee. Tip: doe een rokje/jurkje aan, dan voel je je misschien iets minder ‘naakt’. Daarna vanaf 12 weken alles uitwendig gehad. Het is een fabel dat als je dun bent, ze het beter kunnen zien. Ik was namelijk bij mijn vorige zwangerschap randje ondergewicht. Het ligt echt aan de ligging van darmen, baarmoeder etc.

7 maanden geleden

Hier inwendig bij de eerste echo met 7/8wkn en vanaf de termijnecho uitwendig!

7 maanden geleden

Mijn vorige zwangerschap was het met 7/8 weken uitwendig, maar bij mij zei iedere verloskundige dat ik wel heel makkelijk te echoën was (baarmoeder naar voren gekanteld? En niet veel buikvet). Geen idee hoe dat deze keer gaat, volgend mij is de echo een paar dagen vroeger dan toen.

7 maanden geleden

De eerste echo's zijn hier inwendig. Vond dat zelf destijds vreselijk spannend, dit gaf ik aan bij de verloskundige en zij ging er super goed mee om. Ik kreeg een handdoek om over me heen te leggen en ze legde me stap voor stap uit wat ze ging doen en vroeg me ook tussentijds of het goed ging. Hierdoor viel het me alles mee.

7 maanden geleden

Ik ben 7+4 weken en zojuist een uitwendige echo gehad waarbij alles goed te zien was. Mijn VK gaf aan dat ze eerst uitwendig proberen en als dat niet helemaal lukt dat ze dan inwendig proberen.

7 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 7 weken een inwendige echo en nu met 6+2 ook inwendige. Ze hebben het eerst uitwendig gedaan maar was er niet veel te zien dus heb ik de keuze gekregen om of inwendig te kijken of volgende week terug komen

7 maanden geleden

Reactie op Jongmama

Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 7 weken een inwendige echo en nu m ...
Zou ik mogen vragen of je een kloppend hartje had met 6+2? Ik heb morgen mijn eerste echo met 6+4

7 maanden geleden

Zojuist mijn echo gehad, ben nu 7 weken precies gaf ze aan. We hebben eerst via de buik geprobeerd. Dit lukte niet dus daarna toch een inwendige echo, dat stelt zelf niks voor. We hebben ons wondertje gezien en het hartje klopte al mooi. Mijn app zei al 7+6 want die ging uit van mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie (25-3) maar gezien mijn lange onregelmatige cyclussen is het toch gebleken dat we 7 weken zijn nu (baby was 1 cm) en dit komt overeen met de dag van de ovulatie (13-4).

7 maanden geleden

Reactie op Meggie-may

Zojuist mijn echo gehad, ben nu 7 weken precies gaf ze aan. We hebben eerst ...
Aah wat fijn! Ik heb morgen de eerste echo. Ik ben dan volgens de app 7+1. Ben zo benieuwd wat er al allemaal te zien is

7 maanden geleden

Reactie op Kiim3

Aah wat fijn! Ik heb morgen de eerste echo. Ik ben dan volgens de app 7+1. ...
Waarschijnlijk ongeveer zo iets. Allemaal nog zo klein 🤭.

7 maanden geleden

Reactie op Meggie-may

Waarschijnlijk ongeveer zo iets. Allemaal nog zo klein 🤭.
Aahh wauw wat een mooie echo!😍 zo bijzonder

7 maanden geleden

Ik heb vrijdag mijn eerste echo en ben super zenuwachtig omdat het dus inwendig is en ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Vind het ook nu al heel ongemakkelijk omdat je toch echt hier benden gaan zien 😂

7 maanden geleden

Reactie op Bnoelle

Ik heb vrijdag mijn eerste echo en ben super zenuwachtig omdat het dus inwe ...
Nou er gaan tijdens je bevalling heel veel het daar beneden zien dus dan valt dit nog wel mee 😉

7 maanden geleden

Reactie op Bnoelle

Ik heb vrijdag mijn eerste echo en ben super zenuwachtig omdat het dus inwe ...
Ik snap je zo goed, maar het komt goed. Gewoon aangeven dat je het spannend vindt, dan kunnen ze daar rekening mee houden.l

7 maanden geleden

Nou er gaan tijdens je bevalling heel veel het daar beneden zien dus dan va ...
Hahahah ja is helemaal waar 😂