5 Reacties

19 uur geleden

Ik heb geen hoge bloeddruk maar ik doe alles gewoon nog zelf want als ik op mijn vriend moet wachten is mijn huis indd een puinhoop straks!😁 en ja zoals me bedsteunen of dingen boren of wat dan ook laat ik aan hem over!

19 uur geleden

Ik had ook een hele waslijst die mijn man nog moest doen en maar steeds uitstelde. Ik heb het duizend keer gevraagd en daarna ben ik gemeen geworden. Heb z’n was niet meer gewassen en niet voor m gekookt, alleen voor mij en m’n dochter. Als hij er naar vroeg zei ik iets in de trant van “ waarom moet ik alles voor jou doen als die paar dingen die jij voor de baby en mij moet doen teveel gevraagd is?” Drie dagen later was de hele lijst klaar 😂😅 Wie niet luisteren wil moet maar voelen

19 uur geleden

Heel herkenbaar. Ik heb geen man, ben alleenstaand, maar wel een beste vriend die een week bij ons in huis komt en o.a. voor mijn zoontje zorgt als ik moet bevallen. Hij kan nog niet eens koffie zetten laat staan dat hij weet hoe de wasmachine werkt of de luieremmer verschoond moet worden. Hij denkt dat t allemaal wel losloopt, ik denk dat t een puinzooi wordt. Maar de puinzooi wordt vast niet zo groot dat de kraamzorg die niet in een halve dag weer onder controle heeft. En zo niet dan is hij er maar een week en krijg ik het daarna zelf wel weer op de rit. Dus ik probeer het een beetje los te laten. Voor de rest doe ik ook zelf de klusjes, dat scheelt me ook een stuk frustratie. Maar dat het lastig/onhandig/vervelend is, herken ik absoluut. Sterkte! Het komt uiteindelijk echt goed. ✨️

18 uur geleden

Probeer het los te laten!!! Kraamzorg maar het echt helemaal niks uit als het een troep is. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik vind het ook erg lastig om in een rotzooi te ontspannen. Zet voor jezelf een timer van 5 minuten en ruim in die tijd eventjes op en ga daarna naar een plek in huis waar het het meest opgeruimd is zodat je kan ontspannen. Ik weet niet of je al kinderen hebt maar met kinderen zal je ook niet de hele tijd in een opgeruimd huis kunnen leven dus het kan echt helpen om jezelf te trainen af en toe dingen te negeren. Maak een lijst met de top 3 (5?☺️) dingen die je echt gedaan wil hebben van je man en vraag of hij dat binnen 2 weken oid gedaan wil hebben. Dan heeft hij overzicht en ook een deadline maar wel mogelijkheid om het in zijn eigen tijd te doen. Je hebt nog genoeg tijd, baby blijft hoogst waarschijnlijk nog minstens 4 weken zitten!!

18 uur geleden

Ik weet niet hoe de kring om je heen is? Ik maak elke dag een to do lijstje van de dingen die ik zelf kan en wat realistisch is op een dag. Maar omdat mijn vriend door eigen bedrijf erg druk is, zijn mijn ouders en broer een aantal keren een paar uurtjes komen helpen met dingen die ik niet goed zelf meer kan. Dat gaf erg veel rust. Kraamzorg maakt het niet uit hoe mijn huis erbij ligt maar nu mijn to do lijst slinkt krijg ik zelf meer rust.