27 Reacties

vorige week

Ik heb het hele huis opnieuw ingedeeld en geverfd en schoongemaakt en me vriend de tuin laten doen net als de baby in de tuin komt 😂 je kan hier op het moment van de vloer eten en als ik iets zie liggen begin meteen met stofzuigen en dweilen 😂 gekke werk echt met een kindje van 4 en 4 huisdieren 😂

vorige week

Ojaaa goeie de tuin die doet mijn man altijd maar ik ga eens kijken wat ik daar nog kan doen, leuke tip thanks😂 wat een hormonale vrouwen zijn we ook haha ‘ga eens rustig liggen’ zegt de man dan

vorige week

Oooh kom ff bij mij!!🤣 ik wil dit allemaal nog, maar mn lijf kan zo weinig op een dag doen. Ik hoop dus dat onze kleine nog even blijft zitten🤣 34+5.

vorige week

Ik ben al weken obsessief dingen aan het opmaken. Denk bijvoorbeeld aan bodylotions en kaarsen. Ook heb ik heel veel weggegooid, alleen mijn kliko is vol, dus moet ik mezelf nu inhouden tot hij geleegd wordt😅

vorige week

En qua tips: De kussenhoezen van je bank / stoelen uitwassen? (Niet allemaal tegelijk want dan kan je s avonds niet zitten🤣) De badkamer vast al gedaan? Alle voegjes, lamp, douche/wastafel putje, kastje binnen enz.

vorige week

Ik heb de voorlopige aanslag gedaan, ben kleding aan het naaien voor de baby en wil morgen de voorraadkast grondig uitzoeken en schoonmaken. De nesteldrang is sterk!

vorige week

Ja wat een heerlijke tips dit! Putjes helemaal vergeten! Kussenhoezen wassen kan ik ook nog doen ja en dan meteen alle kleedjes en mn sneakers ook een keer poetsen en wassen. Top ik kan weer een week vooruit zo😂

vorige week

Reactie op 95jill

Ja wat een heerlijke tips dit! Putjes helemaal vergeten! Kussenhoezen wasse ...
Hahaha het klinkt zo lekker ook🤣

vorige week

Wauw ik dacht dat ik het zwaar te pakken had maar kan hier nog een hoop schoonmaak inspiratie uit halen 🤣 hier alle wassen ook weggewerkt, van de baby en onze eigen achterstallige was, kolven uitgekookt, badkamer en keuken ook van top tot teen schoongemaakt en ontkalkt, puntjes op de i in de babykamer maar ook elders in huis. Denk lampen ophangen, schilderijtjes, plankjes, etc. Bankkussenhoezen is echt een goeie! Die ga ik denk ik binnenkort even wassen :) Ramen vind ik zo’n rotklus altijd, en de luxaflex. Heeft iemand tips om dit makkelijker te maken? 🥲 Verder; ik heb hier een rijdend karretje van de ikea naast m’n bed gezet bij wijze van vluchtkoffer met alle benodigdheden erin voor tijdens en vlak na de bevalling. Met een lege koffer ernaast voor de zekerheid. En ook alvast een koffertje ingepakt voor onze peuter, die gaat naar oma zodra het feest gaat beginnen :)

vorige week

Wow waar halen jullie de energie vandaan? Ik ben na het stofzuigen al gelijk moe! Slaap ook zo slecht.. 37+1 weken hier 😔😂

vorige week

Reactie op LunaSimba

Wow waar halen jullie de energie vandaan? Ik ben na het stofzuigen al gelij ...
Bij mij staat t ook alleen op mn to do, zonder dat ik echt iets doe🤣 want mn energie is 0🤭 ik hopelijk allemaal dat die energie nog komt.. 34+5 nu

vorige week

Dankbaar mijn verlof aan het gebruiken om de laatste kamer in ons jaren '30 klushuis te verbouwen! Houten balken plafond herstellen, rotte deuren opknappen en plinten vervangen 🙂

vorige week

Reactie op LunaSimba

Wow waar halen jullie de energie vandaan? Ik ben na het stofzuigen al gelij ...
Haha hier is het ook een wasje ophangen... en dan 2 uur op bed liggen.
Ik heb de hele woonkamer nog geschilderd en gisteren de gordijnen uitgewassen 🤭 Ik ga de koelkasten en voorraadkasten nog uitmesten en poetsen. Maar merk ook wel dat de energie steeds minder wordt 😅

vorige week

Doe wat leuks voor jezelf nu het nog kan! Ga lekker lunchen of koffie drinken met een vriendin. Neem een zwangerschapsmassage, lees een boek, luister een podcast, kijk een serie, ga lekker uitgebreid in bad. Maak een afspeellijst voor de bevalling met liedjes waar je graag naar luistert of waar je goed van kunt ontspannen. Ga naar de kapper, neem een manicure/pedicure of een lekkere gezichtsbehandeling. En als je toch nog op zoek bent naar klusjes / dingen organiseren: * Autostoeltje / maxicosi installeren * Kinderwagen prepareren * Maak een wensenlijstje met cadeau ideeën voor kraamvisite mocht iemand erom vragen * Telefoon opschonen * Digitale accounts opschonen / verwijderen * Matrasbeschermer in bed leggen + bed op klossen * Vluchttas klaarzetten * Bevalplan uitprinten * Volg een bevalcursus

vorige week

Ben fysiek wat beperkt ivm allerlei zwangerschapspijntjes, maar ik ben (omdat ik toch veel moet zitten) bezig met het fotoboek van zoon, zodat ik straks niet jaren achterloop. Verder heb ik raamschilderingen gemaakt op beide kinderkamers 😊

vorige week

De nesteldrang valt hier echt reuze mee haha, ik wil alleen nog wat pastasauzen maken maar verder vind ik het wel mooi. Ben vooral blij dat ik lekker niks hoef te doen. Ik heb wat koffie dates met vriendinnen en verder ben ik lekker aan het chillen. Het enige dat ik nog wil doen is de roede ophangen in de babykamer maar dat doen we zondag denk ik en verder vind ik het wel best. De vluchttas is ingepakt, alleen kleding van mijn vriend moet er nog in, dat pak ik er straks nog even bij denk ik. Verder hou ik het bij de gewone klusjes zoals de was en stofzuigen

vorige week

Ik heb dus zo’n stoomapparaat gekocht en ben nu alles de heletijd aan het stomen. Slaat echt nergens op eigenlijk maar wordt er helemaal zen van😆 Voor de rest probeer ik ook zoveel mogelijk rustmomentjes te pakken nu het nog kan. Het is echt top om uitgerust de bevalling in te gaan! Ik wil graag nog maaltijden gaan preppen, maar ben zo inspiratieloos! Wil bv lasagne maken maar kan ik dit dan zo in z’n geheel invriezen? Of beter alleen de lasagnesaus?

vorige week

Reactie op bsg93

Ik heb dus zo’n stoomapparaat gekocht en ben nu alles de heletijd aan het s ...
Wel goeie om de bank schoon te maken 😂 thanks voor de tip

vorige week

Reactie op Mommy 2026

Wel goeie om de bank schoon te maken 😂 thanks voor de tip
Ja, werkt gewoon verslavend. Alles wordt hier gestoomd. Matrassen, tapijt, de bank, boxmatras, badkamer, wc, keuken, hoekjes, gaatjes noem maar op😆