27 Reacties
vorige week
Heel herkenbaar ik heb er ook last van kan niks meer eten krijg overal maagzuur van hoe ver ben je ?
vorige week
Wat vervelend , hier heb ik gelukkig al 4 weken last van … en heftig ook vooral in de nacht .
Niet te zware maaltijden in de avonden / of het liefst in de middag warm eten .
Ik gebruik van de huisarts : antagel
Zelf soms maalox (werkt beter dan rennie’s)
En je kan vragen om omeprazol in overleg met je verloskundige
vorige week
Slapen op je rechterzij! Linkerzij zou juist zorgen voor meer maagzuur klachten. Verder optimel en dan probiotica variant, niet meer eten na 20.00 (en altijd kleine beetjes eten), en vanille vla zou ook nog kunnen helpen…
vorige week
Reactie op Elizabethhhhhhhe
Slapen op je rechterzij! Linkerzij zou juist zorgen voor meer maagzuur klac ...
Vanille vla met aardbei dan weer niet😱😂
vorige week
Hier ook flink last van slik omeprazol en rennies. Bij mij werkt fristi heel goed en om de een of andere reden olibollen ook 😅
vorige week
Gaviscon duo suspensie. Mijn vk zei dat vloeibaar medicijn beter werken dan tabletten en dat blijkt zo te zijn.
vorige week
Ik ben niet zo van de medicijnen
Melk helpt en vanille vla maar karnemelk helpt echt goed. Daar blijft ook soort van laagje in je beker zitten daarom helpt dat ook goed tegen maagzuur.
Vooral bepaalde eten laten staan wat maagzuur versterkt
vorige week
Wat ik laat: pittig, zuur, te zout, suikerrijk eten. Meestal voel ik al als ik aan bepaald eten denk of dat wel/niet goed zal vallen op mijn maag.
Als ik maagzuur heb, drink ik veel water (verdunnen maag inhoud). Eet fruit of een cracker. Of een bakje yoghurt.
Rustiger aandoen en bewust naar mijn gedachten kijken, helpt ook (maak ik me (onbewust) ergens druk over?)
Zelf ben ik niet van de medicijnen. Als het maagzuur pittig is & het komt omhoog: los ik een half theelepeltje op in glaasje water.
vorige week
Reactie op Deveney v Meerveld
Vanille vla met aardbei dan weer niet😱😂
Verdorie, net de lekkere variant 🤣
vorige week
Hier ook last van, vooral voor het inslapen. Een schaaltje vanille yoghurt helpt bij mij..
vorige week
Verdorie, net de lekkere variant 🤣
Ja ik eet dit heel graag maar werkt niet voor de maagzuur💔😩😁
vorige week
Hier helaas hetzelfde:
Gaviscon duo sachets werkten heel goed, en de suspensie ook wel.
Nu is het erger en ik gebruik nu maagtabletten calciumcarbonaat (gewoon kruidvat merk) wat direct verlichting geeft. Ik begin morgenochtend met omeprazol, want de maagzuuraanvallen is zo heftig dat ik er wakker van word.
Voor de rest leefstijladvies: met een extra kussen slapen, kijken of een bepaalde houding/zij minder klachten geeft, geen eten 2 uur voor bedtijd, voldoende water, pittig, caffeine (ook decaf), thee, koolzuurhoudende drankjes en suiker- en vetrijk voedsel/drinken niet meer nemen. Vanille vla (geen fruit, of chocolade) en maiswafels werken ook wel goed. Probeer na het eten nog een halfuurtje tot uurtje te staan (keuken opruimen, wandelen, etc). En vergeet je vezels niet: obstipatie lijkt het ook te verergeren.
Beterschap ❤️
6 dagen geleden
Reactie op Deveney v Meerveld
Liters melk drink ik😂😂😂😂
Ik ook! Nog nooit zoveel melk gedronken als nu, maar helpt echt het beste 😂 Rennies / Gaviscon etc helpt bij mij helemaal niet.
6 dagen geleden
Reactie op Aardbei0707
Ik ook! Nog nooit zoveel melk gedronken als nu, maar helpt echt het beste � ...
Voor afwisseling werkt vanille vla en karnemelk ook super goed
6 dagen geleden
Slapen op je rechterzij! Linkerzij zou juist zorgen voor meer maagzuur klac ...
Andersom juist 😅 op rechts krijg je meer last van zuur, op links niet. Ook beter voor je benen en bekken trouwens en bloedtoevoer naar de baby.
6 dagen geleden
Reactie op Sabien1985
Andersom juist 😅 op rechts krijg je meer last van zuur, op links niet. Ook ...
Wilde dit net reageren! Bij mij werkt maar 1 magisch ding: omeprazol ✨