31 Reacties

18 uur geleden

Mijn man gaat ook vuurwerk halen. Lekker laten gaan. Je baby is er met de eerste zwangerschap echt niet met een uur of 2 hoor. Daar gaat wel een paar uur overheen dan is hij wss allang weer terug.

18 uur geleden

Reactie op Frilo

Mijn man gaat ook vuurwerk halen. Lekker laten gaan. Je baby is er met de e ...
Ze schrijft dat ze al een sectio wond heeft, dus dit is minimaal haar tweede kindje. Maar: weeën zijn meestal niet binnen het uur al elke 5 minuten 60 seconden lang. Als je man niet thuis is, het gaat onverhoopt heel snel en je weet niet wat te doen, bel voor een ambulance. Maar de kans dat het zo snel gaat, is echt klein.

18 uur geleden

Mijn vriend is vandaag (ben 37+5) ook een dik uur van huis met de auto weggeweest. Ik snap je frustratie hoor maar dat gaat hem niet thuis houden denk ik. Of je kunt misschien overleggen dat iemand die ook gaat voor hem wat kan meenemen en anders met hem bespreken hoe je je hierbij voelt, dan is het aan hem om de keuze te maken of die wel/niet gaat

18 uur geleden

Mijn partner doet dit ook :) ik ben nu 39 weken. Ik vind het niet erg. Het is zijn ding en ik wil hem daar niet in beperken. Hij moet soms ook voor werk een uur tot anderhalf rijden en weer terug.. Vaak rond spitstijd. Daarvan kan hij/ik ook niet zeggen liever niet.. gaat immers gewoon door!

18 uur geleden

Echt geen fijn gevoel voor je.. Even de andere kant :mijn eerste bevalling duurde 24 uur en 2e maar 1.5u van start tot geboorte... ik zou t er niet op gokken.

18 uur geleden

Reactie op Domensino

Ze schrijft dat ze al een sectio wond heeft, dus dit is minimaal haar tweed ...
Oké ik wist dat niet dat zeiden ze tegen mij in het ziekenhuis dat ik dan moest bellen. En de vorige keer ben ik ingeleid vanwege lang druif gebroken vliezen dus ik heb geen ervaring met weeën die uitzicht zelf komen

18 uur geleden

Reactie op bsg93

Mijn partner doet dit ook :) ik ben nu 39 weken. Ik vind het niet erg. Het ...
Begrijp ik ook hoor ik probeer hem ook zo weinig mogelijk te beperken in dingen alleen hebben we hier ook dreumes van 15 maanden als ik dan volop in de weeën zit lijkt me niet prettig

17 uur geleden

Reactie op StijlvolleAzuur338981

Oké ik wist dat niet dat zeiden ze tegen mij in het ziekenhuis dat ik dan m ...
Ah, je mag sowieso het ziekenhuis bellen als het begint hoor. :) Dan helpen zij je heus verder. Wat ze bedoelen, is dat je in élk geval móet bellen als de weeën om de 5 minuten zijn en 60 seconden duren. Want dan ben je in de actieve fase van de bevalling. Maar de meeste bevallingen beginnen rustig, in de latente fase heet dat. De weeën duren dan korter dan 60 seconden of zijn onregelmatiger dan om de 5 minuten. Als je nog nooit weeën gehad hebt, kan die fase zomaar uuuren duren. Tegen die tijd is je man echt al terug. Je mag dan natuurlijk wel degelijk het ziekenhuis bellen om te vragen hoe nu verder. Ik heb de vorige keer ook een sectio gehad zonder weeën, en ik heb geen partner. Nu zwanger van de 2e. Mijn beste vriendin die bij de bevalling zal zijn, woont zo'n 45 minuten rijden verderop, en we gaan er allemaal vanuit dat ze dat gewoon gaat redden. 🙂 Hoe ver is het van jullie huis nog naar het ziekenhuis?

17 uur geleden

Reactie op Roebi

Echt geen fijn gevoel voor je.. Even de andere kant :mijn eerste bevalling ...
Aan de andere kant: als je nog nooit weeën gehad hebt (zoals TS en ikzelf ook trouwens) dan is de kans dat je kindje er binnen 1,5u is echt heeeeel klein. Ik heb zelf nooit ontsluiting gehad, het ziekenhuis heeft bij mij aangegeven dat het dan even lang duurt als zou het een eerste bevalling geweest zijn.

17 uur geleden

Wij gaan maandag met ze alle naar Duitsland. We gaan er gelijk een uitstapje van maken, baby spullen inslaan bijvoorbeeld. Zo zijn we toch dicht bij elkaar, word wel ff een lange zit maar meneer wilt graag en dan maar mee 😳😆

16 uur geleden

Raar vind ik persoonlijk maar goed zo zie je maar wat die belangrijker vind.

16 uur geleden

Reactie op Babybaby001

Raar vind ik persoonlijk maar goed zo zie je maar wat die belangrijker vind ...
Ja deze reactie helpt haar echt 🤦‍♂️ top 👍

16 uur geleden

Reactie op Domensino

Ja deze reactie helpt haar echt 🤦‍♂️ top 👍
Ja sorry hoor maar er wordt geen vraag gesteld hier ofzo eh. Geloof me ik zou woest wezen op mijn partner vooral met dit termijn, Dan denk je aan je gezin en niet aan vuurwerk. Bedoel het ook niet lullig maar vind eerder zielig voor der want kom op zeg precies wat ze zegt wat als het wel gebeurt dan mist hij de bevalling vanwege vuurwerk. Sorry hoor maar wat voor (vader) vent is dit. Ik zou ook gwn vragen of die niet wil gaan of iemand anders om vuurwerk sturen als die zo nodig vuurwerk moet hebben .

16 uur geleden

Ik zou het echt niet tof vinden als mijn partner op jouw termijn nog zo ver van huis gaat. Zeker niet voor zoiets onbenulligs als vuurwerk. En als dit voor hem echt zó belangrijk is, dan had hij dat toch al veel eerder kunnen doen? Heb je hierover gesproken met hem?

16 uur geleden

Reactie op Babybaby001

Ja sorry hoor maar er wordt geen vraag gesteld hier ofzo eh. Geloof me ik z ...
Ja, maar ze zit nu wel in deze situatie en maakt zich zorgen. De kans is echter misschien wel 99% hij het gewoon redt (omdat de weeen niet net op dat moment beginnen of omdat de bevalling niet zo snel vordert). Haar bericht kan wel heel snel getypt zijn direct nadat hij dat vertelde. Voor hetzelfde geld beseft hij helemaal niet hoe zij zich erbij voelt. Of wel, maar op hem hebben we nu toch geen invloed. Er zijn hier ook heel veel reacties gekomen van andere zwangeren wiens partner naar DL gaat voor vuurwerk. Van mij zou het ook niet hoeven, hier komt er überhaupt geen vuurwerk in huis, maar ik heb geen partner. En wel een peuter. En ook dan komt het heus goed met de bevalling. Ik denk dat het zinvoller is dat ze zich dat beseft dan dat ze nu al haar energie gaat stoppen in boos zijn op hem. Al dat gestress is nergens goed voor en helpt haar ook niet. Ik snap 100% dat de reden dat hij een eind gaat rijden helemaal ruk is, maar hij mist de bevalling echt niet vanwege vuurwerk halen.

16 uur geleden

Reactie op Domensino

Ja, maar ze zit nu wel in deze situatie en maakt zich zorgen. De kans is ec ...
Edit mod: - reactie weggehaald, ongepast -

16 uur geleden

Reactie op Babybaby001

Edit mod: - reactie weggehaald, ongepast -
Ik probeer haar te helpen en ik zeg er wat van als er dan gereageerd wordt op een manier die echt niets helpt en een aanname doet over wat haar man belangrijker vindt, terwijl we daar helemaal geen idee van hebben en dat ook helemaal niet het punt is, ze schrijft duidelijk dat ze zich druk maakt over dat de weeën beginnen en hij niet op tijd terug zou zijn. Maar jij zit duidelijk te ver in je hormonen om nog normaal te kunnen reageren. Gelukkig laat je nu zelf al zien dat niemand aan jou een voorbeeld hoeft te nemen. Dag hè 👋

15 uur geleden

Reactie op Kaatjekato

Ik zou het echt niet tof vinden als mijn partner op jouw termijn nog zo ver ...
Vuurwerk halen in Duitsland kan alleen maandag dinsdag en woensdag. Dus eerder word lastig. Mijn man gaat 5 uur 's ochtends weg. Rijd wat verder Duitsland in en komt daarna gelijk weer naar huis. Hebben zelf een versie om 13u. Vanaf hier is het 1.5 uur rijden en als je het al voelt rommelen tegen die tijd kan hij altijd nog niet gaan toch. 😁 Ervaring leert zowel eerste als tweede bevalling dat je weeen echt niet gelijk om de 5 minuten komen en een minuut duren dus in dat opzicht is er tijd zat. Maargoed iedere bevalling is anders. Ik zou me niet zo druk maken maar ieder zijn ding denk ik. 😊

9 uur geleden

ik zou me persoonlijk ook niet teveel druk maken... de kans dat de baby er is binnen zo'n korte tijd is is er, maar is wel een hele kleine kans! mijn eigen man is kapitein en vaak in duitsland of zwitserland op het schip, het verste wat hij dus rijd is ongeveer 9uur maar kan moeilijk de laatste 1,5week zeggen tegen hem je mag niet meer werken... ik heb dan wel met mn moeder afgesproken mocht het beginnen als hij op het schip is dat zij met mij naar het ziekenhuis gaat en mn schoonmoeder past op mn zoontje... misschien dat je voor de zekerheid dat ook kan regelen, maar zoals ik al zei de kans dat de baby er binnen zo'n korte tijd is is heeeel klein!

9 uur geleden

Reactie op tessaxd

ik zou me persoonlijk ook niet teveel druk maken... de kans dat de baby er ...
ik heb trouwens een geplande keizersnee staan! maar mocht het toch eerder beginnen en mn man is op het schip, dan red hij dat al helemaal niet