15 Reacties
11 uur geleden
Welkom bij de club. 😅 je kan helaas weinig doen een baby heeft nog geen dag nacht ritme of besef van dag en nacht net als in de buik. Vaak zijn ze in de buik ook in de avond/nacht actief. Over een paar weekjes wordt dit vaak al minder.
Ik laat hem in de nacht wanneer hij klaar wakker is lekker op mijn buik liggen en beetje kriebelen zodat hij op mijn buik lekker in slaap valt maar dat duurt soms wel een uur of langer. En soms hebben we geluk ligt hij na de borstvoeding knock out en kan ik 1,5 even liggen.
Misschien dat je partner als je die hebt een nachtje kan overnemen? (Of je moeder)
10 uur geleden
Weet niet of je borstvoeding geeft maar anders afwisselen met je partner? Hier doet mijn man de eerste voeding tot de baby weer slaapt en ik de tweede. Ene keer is dat idd heel snel maar vannacht was hij ook lang wakker. Leg ‘m dan lekker op mijn borst en doezel zelf een beetje weg tot ik merk dat hij slaapt en hem weg kan leggen.
Nu is de oudste naar de speelzaal en slapen wij met de baby mee om op te laden tot de oudste weer thuis is. Misschien voor jullie ook een idee om de oudste af en toe weg te brengen indien ze niet al naar opvang oid gaat.
10 uur geleden
Waar ik achter ben gekomen is dat onze baby een enorme zuigbehoefte heeft, dus als ze wakker wordt en ze is net gevoed dan laat ik haar sabbelen op mijn pink of een speen, dan valt ze daarna vanzelf weer in slaap. Verder passen wij de lichten aan, in de slaapkamer hebben wij rood licht, dan schijnt ook goed te zijn.
9 uur geleden
Ik gebruik idd ook alleen maar rood licht 's nachts, al 2 jaar nu haha. Verder gebruikte ik vanaf dag 2 een speen want idd ook bij mijn zoontje een grote zuigbehoefte. (Met 3,5mnd hem weer vd speen af gehaald, dat gaat dan nog prima.)
Verder heb ik gewoon steeds geïnvesteerd in hem wegleggen 's nachts direct na het voeden+boeren, evt weer oppakken, weer wegleggen etc. Evt in de avond 1 of 2 keer een iets langere wakkertijd geven zodat hij wel voldoende slaapbehoefte had opgebouwd voor de nacht. Zijn ook goede boeken geschreven over slaap bij baby's, bijv van Nathalie Schittekate en 'Slaap!' van Susanne Willekes. Staan heel veel goede tips in.
Maar idd wat hierboven wordt gezegd klopt ook: het duurt even voordat ze een dag-/nachtritme hebben. Succes!
8 uur geleden
Reactie op Domensino
Ik gebruik idd ook alleen maar rood licht 's nachts, al 2 jaar nu haha. Ve ...
Regelmatig voeden, gewoon wekker zetten elke 4u (mocht je dat niet doen) kan overigens ook helpen! Ze hebben dan minder pieken en dalen in hun bloedsuikerspiegel en dat bevordert ook weer regelmatige slaap.
7 uur geleden
Herkenbaar ❤️ Vannacht vanaf voedingsmoment 00:30 tot zeker 04:00 in de weer met onze kleine man van 6 dagen oud. Hij heeft steeds volle luiers voor én na de voeding dus lijkt dan niet comfortabel, maar met verschonen wordt hij weer meer wakker, en dat is natuurlijk niet zo handig ná de voeding… in cosleeper slapen is ook nog lastig, al hielpen echt goed warme kruiken om het op te warmen denk ik wel iets.
Idd, kleintjes hebben nu nog weinig ritme… denk goed om jezelf mama! Hopelijk kan je overdag zelf ook nog wat slaap pakken 🍀
5 uur geleden
Hier hetzelfde en heb niet echt een oplossing... Wat ik wel doe om toch voldoende slaap te pakken is na de voeding van 20 a 21 uur gaan slapen. Kleine meid blijft dan beneden bij mijn man en hij komt haar brengen zodra ze zich weer meld, vaak rond 23 a 00 uur. Heb ik in ieder geval al ±2 uur slaap gehad en zo trek ik de nachten beter!
4 uur geleden
Reactie op GedreveneKolibrie228133
Herkenbaar ❤️ Vannacht vanaf voedingsmoment 00:30 tot zeker 04:00 in de wee ...
Ja ik probeer idd veel slaap te pakken. En als m’n dochter middag dutje doet. Is de kleine man helaas erg wakker. Maar hij slaapt veel in de avond misschien moet ik dan nog meer m’n rust pakken.
3 uur geleden
Dit hebben wij ook gehad. Helaas was het in ons geval uitzingen. Wat ik deed en nog steeds doe is na de fles van een uur of 21:00 ook gaan slapen. Zo pak ik toch 2 á 3 uur mee. Nu slaapt ze in de nachten wel lekker maar slaapt ze overdag vreselijk slecht, ook niet perse fijn. 🥲
39 minuten geleden
Reactie op Wijwenseneenkindje
Hier hetzelfde en heb niet echt een oplossing... Wat ik wel doe om toch vol ...
Jaaa dat doen wij ook!