425 Reacties

4 dagen geleden

Ik Ben 39+4 ik heb maandag afspraak staan omdat me baby is tegroet 4:240gram dus word inleiden ik vind echt spanned

4 dagen geleden

Ik ben zondag 40 weken en ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Wel laatste dagen weer veel oefenweeen, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Het is wel mijn eerste kindje, dus dat is ook nog allemaal hartstikke nieuw voor mijn lichaam. Ik lees graag mee in dit topic :)

4 dagen geleden

Reactie op MJV737

Ik ben zondag 40 weken en ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. ...
Voor mij is het ook m’n eerste kindje! Voel me fysiek echt nog prima en sinds ik over de uitgerekende datum ben (raar maar waar) slaap ik véél beter. Wel met de weet dat ik maandag en woensdag 0,0 ontsluiting had en er niet gestript kon worden. De VK gaf wel aan dat mijn baarmoedermond wat verkort was, maar nog zeker niet alles. Ook nog geen slijmprop of iets verloren, ook geen rommelende darmen. Enkel soms wat lage rugpijn, gisteren veeeeeel harde buiken (vandaag weer helemaal niks) en heel soms wat zeurend gevoel onderbuik, maar ook daarvan voelt het niet dat ik kan zeggen “er is wat gaande”. Maandag 41 weken controle, dus even afwachten.

4 dagen geleden

Ik ben vandaag 41+2 en heb vandaag een ctg controle gehad en een gesprek met de gynaecoloog over hoe nu verder. Alles was gelukkig nog helemaal goed met de kleine! Ik ben gestript in de hoop dat er nog wat gaat gebeuren anders komt mijn eigen vk zondag langs om nogmaals te strippen en anders word het toch inleiden maandag op advies van de gyneacoloog. Spannenddd

4 dagen geleden

Reactie op Mom2026

Ik ben vandaag 41+2 en heb vandaag een ctg controle gehad en een gesprek me ...
Heel spannend!! Je had dus al wel ontsluiting voor het strippen? En hoe voelde het strippen voor jou?

4 dagen geleden

Reactie op Mom2026

Ik ben vandaag 41+2 en heb vandaag een ctg controle gehad en een gesprek me ...
Strekkt

4 dagen geleden

Vandaag 41+3, tweede kindje. Meerdere strippogingen maar het lukt elke keer niet, ze kunnen er niet bij. Controles en CTG zijn nog goed, maar mentaal is het op. Volgende week een inleiding (toch wel afgewacht tot 42 weken). Mocht je net 40 weken zijn, is “zorgen” maken echt nog niet nodig… de meeste bevallen tussen 40+3/40+5 van een eerste kindje. Mijn eerste kwam spontaan met 40+1, dus deze afgelopen 1,5 week zijn net jaren, ongekend. Met de fysieke ongemakken, ziek geworden en nu ook nog slecht slapen en een baby die op beenzenuwen ligt ben ik langzamerhand echt op. Gelukkig is er goed geluisterd en is het volgende eindelijk voorbij… het mentale aspect pakt mij wel, waarom mijn lichaam niks vordert, we niks kunnen doen en je al weken afwacht. Het vertrouwen is echt ff zoek..

4 dagen geleden

Wij hadden donderdag met precies 41 weken ctg en gesprek met gyneceoloog. In de middag hadden we besloten toch komende zaterdag voor een inleiding te kiezen. Heel gek, maar ik was gelijk een stuk rustiger mentaal. De keuze voor inleiden voelde eerst een beetje gekkig, maar uiteindelijk waren we hier heel blij mee. En het leek wel alsof de baby dit ook merkte, want sinds gisteren 5 uur begon het te rommelen (toevallig ook een topic over aangemaakt). Vanmiddag heeft de VK 2 cm ontsluiting gemeten en vandaag ook (delen) van mijn slijmprop verloren. We hebben er nu voor gekozen de inleiding niet te doen en de natuur op zn beloop te laten, verwachting is nu dat het niet lang meer zal duren. Ik maakte mezelf ook echt gek de afgelopen weken, maar het gesprek bij de gyneceoloog en daarna het soort van weten waar we aan toe zijn heeft erg geholpen

4 dagen geleden

Reactie op Hallohallobabytime

Wij hadden donderdag met precies 41 weken ctg en gesprek met gyneceoloog. I ...
Wat fijn dat dit voor zoveel rust heeft gezorgd!! Goeie keuze lijkt me om het nog een paar dagen te geven. En anders door te 42?

4 dagen geleden

Reactie op carmengds

Vandaag 41+3, tweede kindje. Meerdere strippogingen maar het lukt elke keer ...
Wat pittig om te horen, kan ik mezelf heel goed voorstellen. Heb je wel het idee dat er “iets” gaande is? En mag ik vragen waarom ze er niet bij kunnen (te ver naar achteren je baarmoeder of geen ontsluiting?) Hopelijk voor jou meldt de kleine zich nog dit weekend!! En anders duimen ik voor je mee volgende week voor en voorspoedige bevalling. Met hoeveel weken ga je inleiding doen?

4 dagen geleden

Reactie op Babyontheroad

Wat pittig om te horen, kan ik mezelf heel goed voorstellen. Heb je wel het ...
Geen idee, ik heb echt al met 20 weken harde buiken gekregen dus daar een meetpaal op trekken voelt niet realistisch.. slijm verliezen doe ik ookal weken in kleine of grote beetjes. Ook dit is allemaal niet per definitie een teken van de bevalling. Bij mijn eerste ging ik naar bed en had ik weeeen, tuurlijk wel “naderhand” tekenen maar die ervaar ik nu ookal weken zonder dat er iets gebeurt… die teleurstellingen blijven dan toch opstapelen. Strippen kan alleen als de baarmoedermond wat open staat, nu weet ik nog van mijn eerste bevalling dat mijn baarmoedermond heel lang (zelfs nog tijdens de bevalling gewoon naar achter heeft gestaan) alsnog ben ik na vliezen breken in 3,5 uur bevallen met een persfase van 4 min. Daar “luister” ik dus niet helemaal naar, maar de ontsluiting is gewoon erg minimaal, een krappe cm, daar kan je op strip gebied (in mijn geval) niks mee. Ook is het allemaal nog niet optimaal verweekt en verstreken, alles valt dus tegen en dit is in 2 weken nog niks veranderd😅 best ontmoedigend als je wel zoveel klachten hebt maar het dus echt voor niks is/voelt. Het zal 42 weken worden vanwege het weekend wat er tussen zit… had het liever gisteren dan vandaag maar alles is oke dus geen spoed indicatie (uiteraard blij mee, maar zo klaar mee)

4 dagen geleden

Voor mij voelt 40+ niet per see als over tijd. Ik ben altijd uitgegaan van een uitgerekende periode (37-42 weken) en niet van een exacte datum. Ik ben nu 40+1, mijn eerste is met 37+5 ingeleid dus ik ben al wel een stuk langer zwanger. Het lastigst vind ik mijn omgeving haha, ik heb zelfs al gehoord 'nou je laat ons wel wachten' (eh pardon, denk je dat ik expres niet beval zodat jij moet wachten Gerda). De reden dat ik tot 42 weken wil wachten is omdat ik graag met mijn eigen verloskundige wil bevallen. Ik vind het dus ook prima om net na 42 weken in te leiden want dan draagt zij sowieso over dus is er voor mij niks meer te winnen. Mijn plan is: - Bij 41+0 kijken of er al iets gebeurd is en ik overweeg om dan te strippen maar weet het niet zeker. - Bij 41+2 eerste of tweede strippoging - Bij 41+3 ziekenhuiscontrole (dat is regionaal beleid en vind ik prima, dan kan ik ook wensen mbt evt inleiding bespreken) - Bij 41+4 tweede of derde strippoging - Bij 41+5 of 41+6 vliezen laten breken door verloskundige - Dag na vliezen breken wordt je in mijn regio standaard over gedragen en dat is dan ook net rond 42 weken dus voor mij prima. Geeft mij heel veel rust. In de tussentijd zit ik wel veel op de pilates bal, wandelen, frambozenbladthee, af en toe wat dadels, voldoende rusten. Bij 40+6 heb ik een 'alternatieve' behandeling gepland die gericht is op de bevalling natuurlijk opwekken (combi van acupressuur, voetreflexologie, massage, stretches).

4 dagen geleden

Reactie op carmengds

Geen idee, ik heb echt al met 20 weken harde buiken gekregen dus daar een m ...
Maandag ben je dus precies 42 weken begrijp ik dan? Of 41+6? Kan me wel voorstellen inderdaad dat het ontmoedigend werkt zeker als je al een kleintje hebt gehad en deze zich niet meldt. Laten we hopen dat het nog komt!!

4 dagen geleden

Reactie op Babyontheroad

Wat pittig om te horen, kan ik mezelf heel goed voorstellen. Heb je wel het ...
Ik zou echt aanvoelen waar jij je goed bij voelt trouwens met zicht op het inleiden of afwachten. Woensdag wilde ik nog afwachten tot ruim 42, maar na 2 nachten nog slechter slapen en mentaal echt een aftakeling wil ik hem er gewoon UIT. Het kan met de dag veranderen en weet dat dat ook oke is! Er zitten aan beide risicos… vanaf 41+3 nemen er bepaalde risicos met ienieminie percentages toe. Inleiden zitten weer andere “risicos” aan. Het blijft wikken en wegen… ik vond het loslaten ook erg moeilijk, maar nu heel blij met mijn keus, me lichaam geeft toch aan dat het niet lukt

4 dagen geleden

Volgens mij is er bij mij ook nog helemaal niks gaande, ik wacht het geduldig af. Gelukkig voel ik me nog heel goed, alleen snel moe door een slechtslapende peuter en laag ijzer/hb.

4 dagen geleden

Reactie op Veer21

Voor mij voelt 40+ niet per see als over tijd. Ik ben altijd uitgegaan van ...
Haha ja alles wat jij doet heb ik ook gedaan en doe ik bijna elke dag😂 jouw planning komt ook redelijk in de buurt van de planning mijn eigen hoofd. Al wil ik acupunctuur doen ná maandag, omdat ik dan weet of er überhaupt al iets gaande is…. Vliezen breken kan dat altijd? Mijn VK zei dat ze dat niet meer mogen doen, maar misschien bedoelt ze dat zij als VK niet mogen, maar wel in het ziekenhuis.

Reactie op MJV737

Ik ben zondag 40 weken en ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. ...
Ik ben zondag ook 40 weken en lees ook even mee :) Wel met de weet dat de meeste eerste kindjes tussen de 40 en 41 weken geboren worden. Dus ik mag van mezelf nog even🙈 Heb ook niet het gevoel dat ze zich de komende dagen gaat melden, dus ik wacht nog even rustig af. Aanstaande dinsdag weer controle bij de VK met 40+2. Afgelopen maandag nog aan de CTG gelegen en echo gehad in het ziekenhuis ivm minder beweging van de kleine. Gelukkig was alles nog goed en ik word weer als boksbal gebruikt dus dat is ook geruststellend haha!

4 dagen geleden

Reactie op Veer21

Voor mij voelt 40+ niet per see als over tijd. Ik ben altijd uitgegaan van ...
Zo heb ik het ook gedaan en zal het ook verlopen! Idd ook de alternatieve methodes allemaal geprobeerd!

4 dagen geleden

Reactie op Babyontheroad

Maandag ben je dus precies 42 weken begrijp ik dan? Of 41+6? Kan me wel v ...
Maandag 41+6 en dan hopelijk eindelijk baby in me armen!

4 dagen geleden

Reactie op carmengds

Maandag 41+6 en dan hopelijk eindelijk baby in me armen!
Dat gaat vast helemaal goed komen!!😍