19 Reacties
2 dagen geleden
Hii, hier hetzelfde. Ik ben zwanger van een tweeling, één kindje heeft P9. (De andere groeit wel helemaal volgens de richtlijnen) Ik krijg nu wekelijks een extra controle om te kijken of de nevelstreng goed werkt. (Dopler meting) Zodra dit zo blijft, maken ze bij mij geen zorgen en wordt het gewoon een kleine baby. Hoever ben je in je zwangerschap? Ik zit zelf op bijna 37 weken. ☺️
2 dagen geleden
Ons kindje wordt ook geschat op P12, maar wordt gezegd dat ze gewoon een klein kindje is
2 dagen geleden
Mijn eerste kindje is geboren met een P waarde van 0,07 met een zwangerschap 34+1 en woog slechts 1370. Nu merk je er helemaal niks meer van! Groeit mooi volgens het boekje, heeft alleen een inhaalslag moeten maken. Nu bij mijn tweede zwangerschap wordt mijn dochter geschat op P14. Niet groot maar beter dan bij mijn zoontje. Ben nu 33 weken zwanger. Zolang ze op de eigen lijn groeien is het goed. De groeicurve moet niet gaan afbuigen natuurlijk.
2 dagen geleden
2x ervaring mee maar merk wel per behandelde arts dat meningen verschillen mijn 1e dochter zat op de p12 lijn en zouden ze me uiterst met 38 weken inleiden uiteindelijk met 37w5d geboren vanwege mindere doorbloeding en had bij haar elke week controle, nu bij deze zwangerschap groeit het kindje op p13 en maken ze zich helemaal nog geen zorgen ze is gewoon wat klein enkelt volgende week met 36w nog een groei echo en zolang ze der eigen lijn volgt geen sprake van inleiding
2 dagen geleden
Hier dochter op P15 en ik maak me geen zorgen. Geloof dat mijn zoon P17 was maar helemaal zeker weet ik dat niet eens meer. Ik ben klein, de donor is relatief klein, daar komen kleine baby's van.
Maar TS je geeft aan groeit niet méér goed en inmíddels nog maar p11. Bedoel je dst de groei afbuigt?
Wat zegt het ziekenhuis ervan?
2 dagen geleden
Reactie op xam1792
Hier vanaf 20 weken al een klein kindje. P4. Is inmiddels iets gegroeid. Ik ...
Word je dan sowieso ingeleid of vanwege de combinatie met die P4? Hier de vorige keer zelf om een ks gevraagd met 41+0. Deze keer zou ik het liefst afwachten. Vooralsnog maakt het zkh daar geen enkel bezwaar tegen.
2 dagen geleden
Reactie op Domensino
Word je dan sowieso ingeleid of vanwege de combinatie met die P4? Hier de v ...
...vooral omdat men uit onderzoek weet dat wanneer je eerder overtijd bent gegaan en voldoende vruchtwater bleek te hebben en een gezond kindje, afwachten bij de 2e in dát geval een gunstiger strategie is dan inleiden. Zo gaf mijn gynaecoloog aan. Je lichaam kan dan kennelijk een langere zwangerschap goed aan.
2 dagen geleden
Ons kindje zit nog onder P1, ik heb wel Pre-eclampsie. Ik ben sinds 30 weken onder controle van het ziekenhuis met thuismonitoring, wekelijkse dopplermetingen en om de 2 weken een groeiecho en wordt volgende week met 37+2 ingeleid.
2 dagen geleden
spannend! Hier een baby met P4,3. Vorige week door een meetfoutje achtergekomen. In het gewone ziekenhuis was hij namelijk P11. Bij de GUO meette hij 2 dagen later P4,3. Ik vind het mega spannend wat er gaat gebeuren. Nu deze week een doppler in mn eigen ziekenhuis en de week daarna weer een GUO. Gelukkig was het enige wat ze op de GUO zagen dat hij klein was, voor de rest alles normaal. Merk wel dat ik me echt enorme zorgen maak. Voor nu ks gepland op 38+2 ivm mijn eerdere darm operaties. Ben benieuwd of ze hem zo lang gaan laten zitten.
gisteren
Reactie op svdh9
Mijn eerste dochter werd op P8 gemeten, was uiteindelijk in werkelijkheid P ...
Mag ik vragen of jou kindje met P21 wel maatje 50 paste?
Ons kindje wordt nu geschat op P20 en mijn dochter was P30 en kan me nog herrinderen dat haar kleertjes in maat 50 wel ruim waren, dus twijfel om wat dingen in maat 44 aan te schaffen
gisteren
Bij mijn dochter kwamen we er met 28 weken achter dat ze te klein was. Sindsdien werd ze telkens tussen de p2 en p3 gemeten en werden we ook voorbereid op veel eerder halen. Omdat de dopplermetingen elke week goed waren en ze in haar eigen lijn bleef groeien, zijn er uiteindelijk pas met 38+5 ingeleid. Bij de geboorte woog ze 2475g (P2.3). Ze bleek voor de rest gewoon gezond en sterk en we mochten na de 24uur glucosemetingen gewoon al naar huis. Mijn dochter is nu een kleine, maar temperamentvolle peuter.
Nu ben ik zwanger van de 2e (een zoontje) en zijn groei is gezakt van p51 (20 weken) naar p36 (28 weken) en vorige week naar p7 (32 weken).
Over 2 weken weer een groeiecho om te kijken hoe hij ervoor staat. Omdat bij de vorige zwangerschap de doppler altijd goed was, ik de kleine goed voel en de doppler nu ook goed was, hoef ik komende week geen dopplermeting te doen. Na de echo van 34weken gaan we beslissen of ik medisch wordt. Maar als hij onder de P10 blijft, zal dat het wel worden.
Ik ben gewoon blij dat het goed in de gaten gehouden wordt en vond het bij mijn dochter achteraf gezien ook leuk en fijn om haar telkens weer even te zien. Probeer het vooral op je af te laten komen, je niet te veel zorgen te maken en laat ze met onderbouwingen komen en/of de afwegingen die ze maken uitleggen, zodat je daar zelf ook in mee kan beslissen.
18 uur geleden
Reactie op Domensino
Hier dochter op P15 en ik maak me geen zorgen. Geloof dat mijn zoon P17 was ...
Ja haar groei buigt af. Daarom maak ik me zorgen. Ziekenhuis doet donderdag weer een groeiecho. Moest 14 dagen tussen zitten vN het echo centrum
16 uur geleden
Reactie op Melanies181194
Ja haar groei buigt af. Daarom maak ik me zorgen. Ziekenhuis doet donderdag ...
Kan ook zijn dat ze schommelt, dat is opzich wel heel normaal. Bij ons waren de metingen P50, p14, p85, p24, p36 en nu p16. Zolang ze blijft groeien binnen de lijntjes zit het goed, ze zit bij ons nu aan de onderkant van de grens maar dat kan over 1,5 week zo weer anders zijn. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo is 🥰.