7 Reacties
18 uur geleden
My hospital sent me videos to watch as to how to prepare and they say no nail polish and no shaving in order to reduce the chance of infections/complications. If needed, they will do the shaving. That being said, the first time I had an emergency c-section I didn't follow any of the rules. Yet, being lucky once doesn't mean my case proves anything. I am also scheduled for a surgery in January and I think I will follow the instructions this time around.
Good luck and we will do great, regardless of how our nails and body looks ;)
17 uur geleden
Ik heb in 2022 een keizersnede gehad maar nagellak is volgens mij niet z’n probleem! Je kunt altijd het ziekenhuis even checken voor de zekerheid! Ik had toen de piercings nog in mn oren moest alleen ff worden afgeplakt! Wij zijn de laatste dag nog uiteten gegaan met z’n 2e, ga wat leuks doen voor jezelf en geniet❤️ poets de laatste dingetjes maar maak jezelf niet gek en laat het met een gerust hart achter, komt allemaal wel goed😘
9 uur geleden
Als je geschoren hebt paar dagen van te voren kan dat juist infectie gevaar geven dus ik zou het niet doen voor de keizersnede, of pas echt vlak ervoor met goed scherp nieuw mes. Je schrijft dat je het zelf vervelend, hoop niet ook voor ziekenhuis personeel want die kan het echt echt echt geen drol schelen hoe je er uitziet☺️.
Nagellak tenen kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem is, voor vingers soms wel vanwege de zuurstof meter.
Als je al medisch bent heb je als het goed een dossier in het ziekenhuis en tegenwoordig kan je heel makkelijk dit soort praktische vragen digitaal stellen.
Succes!
9 uur geleden
Nagellak op je tenen, geen probleem! Op je vingers liever niet, of in ieder geval op elke hand 1 vinger dan niet doen😅
Het scheer beleid kan verschillen per ziekenhuis, dus als je op safe wilt spelen kun je het vragen. Maar zelf zou ik me lekker scheren. Ben operatie-assistent en het litteken komt stukje hoger te zitten dan de haarlijn.
Maar je moet je niet scheren uit schaamte voor het zorgpersoneel, want die boeit het totaal niet 😍
Ik snap je spanning wel, maar het komt goed! De baby is er heel erg snel 😊 Het langst duurt het sluiten van de buik, maar dan kun je al lekker naar je kindje kijken😍
9 uur geleden
Wat ik las in de voorbereiding mag je een week voor de keizersnede niet meer scheren ivm ingectiegevaar.
Over nagellak op de tenen heb ik niets gelezen, wel dat het op de vingers niet mag.
9 uur geleden
Neem een douche of bad en poets je tanden: het is belangrijk dat uw huid en mondholte goed schoon zijn. Hygiënisch werken is belangrijk.
Draag geen make-up: de dag van de opname mag je geen make-up dragen, zoals oogschaduw, mascara, lippenstift of nagellak. De anesthesioloog kan namelijk mede aan de kleur van jouw huid en nagels zien of alles goed gaat.
Draag daarom ook geen kunstnagels.
Doe geen lotion, crème, aftershave et cetera op: om je huid goed schoon te houden, mag je geen lotion, crème of iets dergelijks op jouw huid aanbrengen. Ook mag je geen aftershave, parfum e.d. dragen.
Indien je thuis medicatie gebruikt, dien je deze medicatie mee te brengen naar het ziekenhuis. Een medewerker van de ziekenhuisapotheek komt op de dag van de keizersnede bij je langs om door te spreken welke medicatie u gebruikt.
Het ontharen van het operatiegebied is medisch gezien niet nodig. Als je thuis regelmatig de schaamstreek onthaart, mag dit ten minste 1 week voor de operatie voor de laatste keer plaats vinden. Dit alles om de kans op een wondinfectie te voorkomen.
- Tevens geen make-up dragen, contactlenzen en kunstgebit uit doen.
7 uur geleden
Ik heb een verplicht sectiospreekuur gehad, ondanks dat ik al eerder een ks heb gehad. Hierin staat dat ik 5 dagen van te voren moet scheren, daarna niet meer.
Nagellak op je tenen maakt niets uit.
Kraamzorg komt werkelijk waar overal, ook bij mensen die een matras op de grond hebben liggen. Zij hebben denk ik echt alles gezien, dus die 3 broodkruimels of een bed wat verschoond moet worden zullen ze niet van opkijken.
Ik heb geen tip voor de spanning, behalve dat je ook kan denken: tot de datum kan ik niks veranderen. De baby komt pas op die datum en tot die tijd zou ik proberen mijn dagen toch te vullen met nog wat activiteiten voor afleiding. Puzzelen, serie kijken etc.