6 Reacties

2 dagen geleden

Wat ik lees is heel herkenbaar had mijn dochtertje ook. Huilt ze ook veel? Ik ben zelf geen voorstander van de diagnose reflux, omdat er vaak meer achter zit. En kan veel verschillende redenen hebben. Bij mijn dochter was het een koemelk overgevoeligheid. Heeft toen 6 maanden geduurd voor ze die diagnose kreeg, omdat ze geen uitslag had en ze dus koemelkallergie hadden buiten gesloten. Moest toen echt voor haar vechten, omdat ik wel zag dat het een reactie op koemelk was en ze toen ze kunstvoeding kreeg ook niet tegen gehydrolyseerd eiwit kon.

2 dagen geleden

Wat je kan doen is een lactatiekundige ernaar laten kijken.
Reflux baby hier, 3 weken oud morgen. Als dit tijdens de voeding gebeurd is het reflux. Krampen komen later na de voeding. Laat haar even pauzes nemen tussen het voeden door, vaker boeren dus. Niet 10 min aan 1 stuk door laten drinken. Wij lassen hier pauzes in om de 10cc ongeveer. Daarnaast, nutriton geven we 1 a 2 keer per dag. Niet bij elke voeding, omdat het verstopping kan veroorzaken. Dit kon geen kwaad volgens het CB. Verder, ik heb om een doorverwijzing gevraagd naar de kinderarts omdat ik het zielig vind de pijn en wil kijken voor maagbeschermend oid onder toezicht van de arts. Infacol werkt voor krampjes, maar als de baby dan al maagklachten heeft en infacol is nou eenmaal chemische zooi, ja dat gaat fout. Kijk liever voor cinababy voor de krampjes. Oja, morgen afspraak bij osteopaat… blijkbaar is dat ook iets wat helpend is in deze situatie.

7 uur geleden

Dit klinkt voor mij wel als reflux. Ons dochtertje heeft een combi van reflux en verborgen reflux, ze spuugde halve flessen eruit direct na het drinken maar soms ook dat er maagzuur omhoog komt 2 uur na een voeding en heel erg overstrekken etc. Wij lopen al met haar in het ziekenhuis vanwege een afwijking bij haar. De kinderarts heeft ons geadviseerd anti reflux voeding te gaan geven en dat doen we nu en werkt goed voor haar. Dit gaat alleen voor jou kindje niet omdat je borstvoeding geeft. Evt zou je kunnen afkolven en de voeding evt verdikken kijken of dat werkt. Het klinkt voor mij wel als relfux/verborgen reflux. Sterkte!!

7 uur geleden

Reactie op JuliaL

Dit klinkt voor mij wel als reflux. Ons dochtertje heeft een combi van ref ...
Indikken van borstvoeding werkt niet. Ik ben vorig jaar bij een lactatiekundige geweest. En die heeft verteld dat op de nutriton eigenlijk niet zou moeten staan dat het geschikt is voor borstvoeding. Er zit namelijk een enzym in de borstvoeding die de johannesbroodpitmeel afbreekt. Dus ook met afgekolfde melk werkt het niet. Helaas wordt het nog steeds door GGD geadviseerd.

7 uur geleden

Reactie op Amasja

Indikken van borstvoeding werkt niet. Ik ben vorig jaar bij een lactatiekun ...
Okee nooit gehoord. Ik heb alleen van een vriendin van mij gehoord dat zij dit deed en dit wel werkte voor haar kindje en minder ging spugen..🤷‍♀️