31 Reacties

18 uur geleden

Hoi, je krijgt niet altijd een blaaskatheter met een ruggenprik. Heet geloof ik een walking epidural. Kan je ook gewoon lopen enz 🙂

18 uur geleden

Hii, die ervaring heb ik inderdaad, bij mij werd mijn blaas katheter er uit gehaald op het moment dat de ruggenprik er uit werd gehaald. Dus dat zorgde er voor dat ik dat bijna niet voelde ☺️

18 uur geleden

Reactie op Amberr37

Hoi, je krijgt niet altijd een blaaskatheter met een ruggenprik. Heet geloo ...
Heb je daar om gevraagd of hoe ging dat?

18 uur geleden

Ik ben bevallen met een ruggenprik en zonder vaste blaaskatheter. Wat ze deden was af en toe mijn blaas leegmaken met een katheter, en dan haalde ze hem er weer uit. Volgens mij hebben ze mij 2x moeten legen in totaal, dus dat viel reuze mee. En na de bevalling even laten zien dat ik zelfstandig kan plassen.

18 uur geleden

Reactie op Cynnntje

Ik ben bevallen met een ruggenprik en zonder vaste blaaskatheter. Wat ze de ...
Ah oke! En heb je daar veel pijn van gehad die twee keer of niet zo gevoeld door de ruggenprik?

18 uur geleden

Ik had ook een katheter, deed in het begin veel pijn daarna nooit geen last er van gehad, na de bevalling heb ik extra veel gedronken dat heeft geholpen, wel 3x ruggeprik gehad 2 zaten uren lang niet goed 3e was wel goed gezet de vorige keer, ik kies nu weer voor een ruggenprik ondanks dat het niet soepel ging de vorige keer..

18 uur geleden

Reactie op Domensino

Ah oke! En heb je daar veel pijn van gehad die twee keer of niet zo gevoeld ...
Ik heb zelf chronische blaasproblemen en vanaf mijn 4e levensjaar heeeeeel vaak een slangetje door mijn urinebuis gehad. Inprincipe is het eigenlijk bijna altijd volledig pijnloos, tuurlijk voel je wel dat er wat gebeurt beneden, maar een eendenbek vind ik 1000x vervelender dan het plaatsen van een katheter of slangetje in de urinebuis. Daarnaast wordt het inderdaad getapt tijdens je ruggenprik, dus dan voel je helemaal niets daar. Maar zelfs zonder ruggenprik hoort het geen zeer te doen, is mijn ervaring.

18 uur geleden

Ik heb ook een ruggenprik gehad en blaaskatheter. Vond het juist heel fijn. Ze zetten die katheter als je ruggenprik al werkt dus daar voelde ik helemaal niets van en voor het persen ging deze er al uit. Ook toen helemaal niks van gevoeld. Ik heb het allemaal als erg positief ervaren. Ruggenprik zat in 1 keer goed en ik was de pijn volledig kwijt, heb toen zelfs nog 2 uur kunnen slapen

17 uur geleden

Reactie op Cynnntje

Ik heb zelf chronische blaasproblemen en vanaf mijn 4e levensjaar heeeeeel ...
Ohw, wauw dat is wel heel anders dan hoe ik het beleefd heb. 😅 De blaaskatheter is gezet direct na het zetten vd ruggenprik voor de ks en zelfs het zetten heb ik nog gevoeld. Maar het eruit halen was vooral heel heftig. Sowieso oprichten en douchen ging bijna niet, en toen ik eindelijk zat moest dus die katheter er nog uit met diep uitademen. Het ging heel snel maar voelde als een hele scherpe prik die daarna aanhield vanwege de blaasontsteking. Eendenbek heb ik dan weer nooit echt last van (2x IVF en 2x eicelpunctie gehad). Maar goed om te weten dat het geen pijn doet tijdens de ruggenprik iig

17 uur geleden

Reactie op Domensino

Ohw, wauw dat is wel heel anders dan hoe ik het beleefd heb. 😅 De blaaskat ...
Wat ontzettend naar dat je daar zo'n negatieve ervaringen mee gehad hebt!! Dan is het misschien inderdaad hopelijk een geruststelling dat hij legen tijdens de ruggenprik gedaan wordt en vaak als de ruggenprik al even gezet is. Voor het zetten even goed leegplassen, dan heeft je blaas weer voldoende ruimte om zich te vullen en kan de ruggenprik goed ingewerkt zijn.

17 uur geleden

Helaas bieden ze in het ziekenhuis waar ik ga bevallen geen walking epidural en kreeg ik daardoor ook een blaaskatheter. Was even gevoelig nadat hij eruit was, maar heb er geen pijn aan gehad of blaasontsteking aan over gehouden. Ook het zetten van de ruggenprik vond ik totaal niet pijnlijk. Ik wil dit keer weer voor de ruggenprik gaan.

16 uur geleden

Ik heb een katheter gehad omdat na mijn natuurlijke bevalling zonder pijnstilling de placenta maar niet kwam, waardoor deze onder narcose verwijderd moest worden. Het katheter is al gezet voordat ik naar de OK ging, heb ik niet eens gevoeld of gemerkt dat ik me kan herinneren omdat ik vooral nog even druk met de kleine aan t knuffelen was 🙈 ook t verwijderen de volgende ochtend kan ik me niet herinneren dat ik daar nou echt wat van gemerkt heb eerlijk gezegd

16 uur geleden

Reactie op lizannesteen

Ik heb ook een ruggenprik gehad en blaaskatheter. Vond het juist heel fijn. ...
Dit is ook mijn ervaring!

15 uur geleden

Ik zou je zorgen rondom de katheter in elk geval even bespreken wanneer het tijd is voor het zetten van de ruggenprik, dan weten ze dat ze met jou misschien net even wat voorzichtiger moeten zijn. Ik had een walking epidural, maar moest ook daarbij een blaaskatheter. Dat viel me ontzettend mee. De katheter werd pas geplaatst toen de ruggenprik al goed werkte, ik voelde er niks van. En de katheter is gelijk na de bevalling verwijderd, ik heb het niet eens gemerkt. Daarna moest ik wel in het ziekenhuis blijven tot ik een keer zelfstandig had geplast, dat duurde wel een paar uur. Maar het hele katheterverhaal was dus pijnloos.

15 uur geleden

Reactie op Cynnntje

Wat ontzettend naar dat je daar zo'n negatieve ervaringen mee gehad hebt!! ...
Goeie tip, dank je wel!! Ik had bij de ks ook een verblijfskatheter die er al met al denk ik wel 20u in gezeten heeft. Dat zou ook nog uit kunnen maken.

15 uur geleden

Reactie op lizannesteen

Ik heb ook een ruggenprik gehad en blaaskatheter. Vond het juist heel fijn. ...
Dit klinkt idd ook goed, dat-ie al verwijderd is voordat je gaat persen. En nog even kunnen slapen is natuurlijk ook ontzettend fijn! Ik herinner me echt wekenlang gesloopt te zijn geweest, alsof ik doorlopend een marathon moest lopen. Hopelijk deze keer een iets andere ervaring. 🤞

15 uur geleden

Ik heb bij mijn oudste een ruggeprik gehad en katheter. Na bevalling werd deze weggehaald en kon ik gelijk plassen. Nu zal dat wel verschillen per persoon denk ik maar ik had daar verder geen last oid van

15 uur geleden

Reactie op Klaproos247

Ik zou je zorgen rondom de katheter in elk geval even bespreken wanneer het ...
Ja, ga het zeker bespreken, dat is ook een fijne tip. Ik herinner me niets meer van zelfstandig moeten kunnen plassen, maar dat zal er denk ik toen ook wel bij gezeten hebben.

15 uur geleden

Reactie op Diehhh93

Ik heb bij mijn oudste een ruggeprik gehad en katheter. Na bevalling werd d ...
Was het een ks of een vaginale bevalling met ruggenprik en katheter? Ik herinner me van na de ks helaas al snel golven van zeker achteraf toch wel erge pijn, en daar kwam dan ook nog de pijn bij vh verwijderen vd katheter idd. Ik heb veel gehuild, vd pijn en mentaal de machteloosheid, achteraf is het te veel geweest voor me. Hopelijk mag het deze keer anders verlopen.

15 uur geleden

Reactie op Domensino

Was het een ks of een vaginale bevalling met ruggenprik en katheter? Ik he ...
Nee geen ks wel een normale bevalling! Wel een hele lastige bevalling met veel trauma door een heftig ongeluk van eerstegraads familielid tijdens mijn zwangerschap waardoor ik de ruggeprik echt heel lastig vond. Hopelijk heb je een andere en fijnere bevalling dan je eerste 🍀 mijn bevalling van mijn jongste staat lijnrecht tegenover die van de oudste qua ervaring en heb ik als zeer fijn ervaren, ook zo kan het zomaar lopen.