Hi all,
Vorige week heb ik voor het eerst twee items van merinowol besteld, omdat ik er zoveel goede verhalen over hoorde. Het gaat om een dekentje en een onderlegger voor in de kinderwagen (van WOLLIES Amsterdam). Nu ik ze binnen heb, valt me vooral de sterke geur op… Ik had niet verwacht dat het zó heftig zou zijn. Geen idee of het aan de zwangerschapshormonen ligt, want mijn man vindt het allemaal wel meevallen.
Op de website geven ze wat tips om de geur te verminderen. Zo zou je het kunnen wassen met een scheutje azijn, maar daarbij staat ook weer dat dit op eigen risico is omdat de stof kan vervormen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien tips om de geur wat te neutraliseren? Ik hoor het graag!
Ik heb ook 2 onderleggers en 1 deken gekregen met sinterklaas. Heb het nu in de garage uithangen, maar in het wol-topic las ik dat het nu in je eigen bed leggen als onderlegger ook heel erg helpt.
Uithangen buiten in de mist en daarna droog of lichtvochtig washandjes erover. na verloop van tijd wordt de geur minder hoor.
Uitwassen zou ik zelf niet doen