20 Reacties

8 maanden geleden

Hi, probeer eens kamillethee! En als dat niet helpt misschien magnesium slikken? In overleg met je arts natuurlijk :)

8 maanden geleden

Hoi, ik heb hetzelfde als jij. Ik slikte eerst altijd 3 of 5 mg maar sinds ik zwanger ben niet meer. Ik heb zo’n potje gekocht met tabletjes van 0.299 milligram. Dat is een kleine hoeveelheid en ongeveer even veel als dat je lichaam zelf aanmaakt. Ik doe dit zelf maar als jij je er niet prettig bij voelt, dan zeker niet doen!

8 maanden geleden

Ik ben ook een slechte slaper door mijn onregelmatige werk. Ik slik magnesium citraat en drink kamille thee voor het slapen gaan. Voor mij werkt dat

8 maanden geleden

Reactie op Babymomma❤️

Hi, probeer eens kamillethee! En als dat niet helpt misschien magnesium sli ...
Kamille ŵordt vaak afgeraden als je zwanger zag ik. En ook soms aangeraden.... Maar ik drink het toch maar niet meer nu

8 maanden geleden

Ik zou je huisarts of verloskundige even om advies vragen. Maar ik snap je heb 10 jaar melatonine geslikt en ben pas met veel moeite gestopt. Heel langzaam afgebouwd en dingen aangepast in mijn avondritueel. Vooral niet meer vlak voor dat ik naar bed ga op een scherm zitten of tv kijken is voor mij heel belangrijk. Het was een zoektocht en soms slaap ik alsnog slecht maar wilde er na zo'n lange tijd echt vanaf.

8 maanden geleden

Ik zet vaak een serie op die ik al ken. Daar kijk ik niet naar, maar ik luister alleen. Dit leidt voor mij genoeg af om niet te gaan liggen nadenken. Misschien een beetje een gekke manier, maar voor mij helpt dit om sneller in slaap te vallen

7 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Zodra ik op het potje zag staan (0,299 mg) dat het werd afgeraden ben ik ook gelijk gestopt, 2 dagen voor ik positief testte. Maar slaap ontzettend slecht. Mijn hoofd wil niet ‘uit’. Ik ga de kamillethee ook maar eens proberen!

6 maanden geleden

Ik ben even benieuwd of iemand al een goed alternatief heeft gevonden wat werkt. Ik ben zo moe, maar heb tegelijkertijd last van slapeloosheid omdat ik gewoon niet in slaap val😵‍💫

6 maanden geleden

Ik kom zelf momenteel minder makkelijk in slaap door de misselijkheid, hiervoor weinig last van en ik slikte ook geen melatonine. Maar wat voor mij nu fijn helpt (en misschien voor jou ook als je allemaal gedachtes krijgt) is om eerst in bed te gaan liggen en lekker rustig muziek te luisteren, dat zorgt ervoor dat je ergens anders op kunt focussen dan alleen je gedachtes (Of in mijn geval de misselijkheid). En als ik dan merk dat ik slaperig begin te worden zet ik de muziek uit (of ik val in slaap terwijl het nog doorgaat haha). Ik slaap dan alsnog wel later dan voorheen maar dan lig ik alvast rustig in bed en ben ik niet continu in mijn hoofd bezig wat me vermoeider maakt.

6 maanden geleden

Zwaartedeken, verzwaard oogmasker, kruik, oordoppen, en optioneel: een saai luisterboek.

6 maanden geleden

Ik neem droomsap . Het bevat een anti histamine. Ik heb het met de huisarts overlegd en het mocht want de dosis is heel erg laag.

6 maanden geleden

Hi! Ik ben ook echt een slechte slaper, toevallig vorig jaar een training gevolgd hiervoor in t ziekenhuis. Paar belangrijke dingen hieruit: - Structuur inbouwen, op tijd naar bed en eruit. - geen blauw licht: Zet nu vaak de wekker op m’n tel en dan kijk ik er niet meer naar (naar tv en tel). Dan rustig afbouwen, douchen, tanden poetsen en lezen (normaal las ik nooit een boek maar nu helpt het enorm) - Na de middag geen dutjes meer doen ook al ben je moe - probeer overdag “ontspannings” momentjes in te plannen. Even kopje thee drinken zonder telefoon of afleiding. Gewoon wat “staren” bijv. Als je teveel prikkels hebt kun je die niet ineens weg halen als je wil slapen. - rondje wandelen overdag - als je piekert, schrijf t op, dan is t uit je hoofd - als je wakker in bed ligt, na 30 min, er even uit. Maar dan niets doen. Beetje in donker zitten en evt kopje thee. Daarna weer proberen te slapen. Verder pak ik ook magnesium (4 schepjes per dag) van Bonusan. Wat mij erg helpt Vaak helpt dit, maar pas was alles weer ontregeld: kon niet slapen tot 3 uur. Dan weer wc, niet lekker liggen, mug. Honger, wc haha Dus toen weer even de teugels wat strakker aangetrokken. Gaat nu gelukkig weer goed Veel succes hopelijk zitten er wat handige tips tussen🤞🏻

6 maanden geleden

Ik slik valeriaan. Dat kon geen kwaad zei de vk.

6 maanden geleden

Voetenbad met epsom zout. En ik luister graag naar de sleep meditations van Mindfull Movement (in het Engels gesproken.) degene van Sarah, zij heeft een heel fijne stem. Vaak red ik een half uur luisteren niet eens 😅

6 maanden geleden

Reactie op Amberr37

Ik slik valeriaan. Dat kon geen kwaad zei de vk.
Bedankt voor alle adviezen! Ik ga denk ik toch maar de valeriaan eens proberen. Veel van alle andere adviezen hier al geprobeerd, maar de meeste werken helaas gewoon niet 😥 Slaapmasker en oordopjes werkte paar dagen, maar nu helaas niet meer. Meditaties werken niet. Muziek al helemaal niet (heb juist constant liedjes in m’n hoofd waardoor ik juist niet kan slapen). Bewegen vlak voor ik naar bed ga en lezen doe ik al, helpt ene dag wel, andere dag niet. Blauw licht heb ik permanent al uit staan op mijn telefoon… Dus ik denk dat ik inmiddels toch het liefst teruggrijp naar (natuurlijke) pilletjes. Van droomsap las ik hier laatst ergens dat er klein beetje alcohol in zit. Dus dat doe ik liever ook niet. Het is me allemaal wat 😅 niemand vertelt je dat je last kunt hebben van slapeloosheid als je zwanger wordt.

6 maanden geleden

Reactie op GezondeTulp449484

Bedankt voor alle adviezen! Ik ga denk ik toch maar de valeriaan eens probe ...
Enige wat ik nog kan bedenken, al klinkt het heel raar: je tong ontspannen. Mijn moeder heeft (nog voor ik bestond 😉) ooit 6 weken in het ZKH gelegen vanwege een huidaandoening, ze wilden verschillende dingen testen en daardoor van nek tot tenen in het verband. Slapen was zoals je misschien wel begrijpt een verschrikking. De zuster leerde haar: ontspan je tong. Vaak ligt deze of onderin je mond, of tegen je gehemelte aan de bovenkant. Je tong ontspannen betekend dat hij niks aanraakt, en dan op je ademhaling letten, x seconden in, x vasthouden, dan uitblazen, x vasthouden en weer opnieuw. Hoe lang die stappen duren ligt aan wat je als persoon prettig vind. Ik heb dit al vroeg van haar geleerd en lig vaak binnen 5 minuten al in slaap (al wordt ik nu wel minstens 5x per nacht wakker door de zwangerschap) maar daarna dus weer dit riedeltje en ik ben zo weer in dromenland. In het begin focuste ik me er heel erg op maar het gaat nu zo automatisch.... Geen idee of het echt werkt, of dat het iets is wat je enkel gelooft, maar misschien het proberen waard? Zoals ik al zei, het klinkt wat gek 😅

6 maanden geleden

Reactie op Wijwenseneenkindje

Enige wat ik nog kan bedenken, al klinkt het heel raar: je tong ontspannen. ...
Haha bijzonder verhaal! Ademhalingsoefeningen doe ik ook al 😅 helpt vaak wel om te ontspannen gelukkig.

6 maanden geleden

Voetenbad met epsom zout. En ik luister graag naar de sleep meditations va ...
Waar luister je die sleep meditations?

6 maanden geleden

Reactie op ientjemientje

Waar luister je die sleep meditations?
Spotify, ze staan ook op YouTube. Die op Spotify hebben soms een irritante reclame van 2 minuten voor de meditatie begint, dan gewoon even doorspoelen. Begint met een rustig muziekje en een vrouw die zich dan voorstelt als Sarah Raymond.

6 maanden geleden

Spotify, ze staan ook op YouTube. Die op Spotify hebben soms een irritante ...
Bedankt!