22 Reacties
5 dagen geleden
Reactie op Bnoelle
Pff heel veel succes wanneer kwamen ze er achter dat ze nog niet goed lag
Ze heeft eigenlijk nooit echt met haar hoofd naar beneden gelegen, voor zover ik weet 🥺. Bij 32 weken werd me verteld dat ze zich bij de volgende echo wel zou moeten gaan omdraaien en die had ik vorige week. Nou, dat was dus niet het geval dus toen kreeg ik wel een beetje paniek. Ik heb vrijdag Moxa-therapie geprobeerd maar daar is ze niet van gedraaid. Maandag had ik opnieuw een echo met de verloskundige die morgen de versie gaat uitvoeren om te kijken of het überhaupt mogelijk was om haar te draaien, en dat bleek gelukkig zo te zijn☺️. Ze checkte dan de placenta, navelstreng, vruchtwater, ligging van de baby.
Ik woon in Spanje en hier draaien ze baby’s vanaf week 37, omdat er een kans is dat de bevalling daardoor op gang kan komen of dat er een spoedkeizersnede nodig is.
5 dagen geleden
Hier “pas” 30 weken, maar ze ligt ook nog in stuit. Ik heb nog het advies om mn handen onder aan mijn buik / schaambotje te houden, of een muziekknuffel of z’n ketting met z’n belletje. Daar zou ze nog op kunnen reageren. Eventueel voetreflex zou nog een optie zijn.
Met 34 weken krijg ik nog een echo en controleren ze of ze wel is omgedraaid of nog steeds in stuit ligt.
Mocht het het laatste zijn, krijg ik eerst nog een gesprek met de gynaecoloog. Voor de eventuele risico’s en/of haar uitwendig te laten draaien.
Wie weet werkt het bij jou ook nog om jullie kindje te laten draaien ☺️ hebben ze wel verteld wat jullie vervolg stappen kunnen zijn ?
4 dagen geleden
Hoer ook druk innde weer met de oefenningen van spinning babys. Helaas ligt onze dame ook nog in stuit. Nu 34 weken en over 2 weken een versie als ze dan nog niet gedraaid is.
4 dagen geleden
Ik heb vanochtend de versie gehad en het is gelukt!🥰🤞🏻 Ik moet zeggen dat ik heel ontspannen was, ondanks de vele berichten die ik vooraf las dat het niet altijd lukt of dat het heel pijnlijk kan zijn. Ik kreeg ontspanningsmedicatie en weeënremmers en mijn kleine werd ondertussen goed in de gaten gehouden. Daarna begonnen ze met draaien. Ik heb me vooral goed gefocust op ademhaling, rustig en diep blijven ademen en toen hebben ze haar best snel kunnen draaien. Het was geen fijn gevoel, maar als je je goed op je adem focust, is het echt zo voorbij🤍
3 dagen geleden
Reactie op Saarski
Yes ik! Ik krijg morgen een Versie🤞🏻. Ik ben alleen 37 weken zwanger, ze ...
mijn jongetje die zit in dwarsligging ben 35+3 nu ze gaan volgende week vrijdag uitwendig proberen te draaien met 36+4 maar ze zeiden dat me placenta kapot kon gaan is er zo iets bij jou gebeurd ? en is de juiste ligging positie gelukt
3 dagen geleden
Ik heb 2 stuitbevallingen gehad en dit wordt de derde. Mensen moeten eens ophouden te doen alsof een stuitbevalling het allerergste is wat er kan gebeuren. Zeker niet aan de hand van een onderzoek uit 2000 waar totáál niks van klopt (Breech and trial)
3 dagen geleden
Reactie op Goncaisikli
mijn jongetje die zit in dwarsligging ben 35+3 nu ze gaan volgende week vri ...
Nee dat hebben ze bij mij niet gezegd, wel dat het moeilijker te draaien is met de placenta aan de voorkant en die zit bij mij wel aan de voorkant. Het draaien is eigenlijk heel makkelijk gegaan. Ze ligt nu in een goede positie, hopelijk blijft ze zo!🤞🏻🤞🏻
3 dagen geleden
Wat zijn er veel baby's die nog nog in stuit liggen rond de 34 weken lees ik, hier ook tot week 36 gekregen anders gaan ze actie ondernemen. Al een aantal keer wel indalingsweeën gehad maar dan draait hij toch weer terug. Er was zelfs een keer op de echo te zien dat hij aan het indalen was maar helaas..
2 dagen geleden
Reactie op Saarski
Nee dat hebben ze bij mij niet gezegd, wel dat het moeilijker te draaien is ...
Oh gelukkig ben blij dat het bij jou goed is gegaan, me dochter die zat gewoon met der hoofd naar beneden maar me zoon al sinds me laatste 2 echo’s op dwarsligging waardoor ze nu 12 december Versie gaan doen ik hoop dat hij nog tot die dag zelf in de positie terecht komt heb me dochter normaal bevallen en wil bij deze echt geen keizersnee als de laatste optie dat is dan moet het wel gebeuren ik hoop dat ze bij mij ook snel kunnen draaien en dat hij op die positie blijft