42 Reacties

2 weken geleden

Hoi, met mijn 2 vorige was dat oon zo, en de nacht voor de versie zijn ze vanzelf omgedraaid. Dus dat kan nog. Ik heb deze keer weer een baby in stuit en heb donderdag afspraak voor mogelijke versie. Zelf heb ik er dus eigenlijk geen ervaring mee. Maar ik kan wel zeggen dat de baby nog op laatste minuutje zelf kan draaien en met hoofdje naar beneden kan gaan liggen). Ik hoop zelf dat dit ventje ook tegen donderdag vanzelf omgedraaid is. Mijn gynaecoloog zei dat versie tussen 50 en 80% kans is dat het lukt. En het toch minder risico heeft dan een keizersnede, en dus vindt zij dat het wel beter is om eerst dat te proberen als baby in stuit blijft liggen.

2 weken geleden

Reactie op Ssandiie

Hoi, met mijn 2 vorige was dat oon zo, en de nacht voor de versie zijn ze v ...
Ik wil inderdaad sowieso een versie proberen als de baby nog steeds in stuit ligt donderdag. Ik merk vooral dat het allemaal heel rauw op mijn dak komt en ineens allemaal snel achter elkaar is. Vandaag controle, morgen echo en donderdag versie. Natuurlijk hoop ik day de baby zelf nog gaat draaien, maar realistisch gezien heb ik de hoop al wel opgegeven, want weet bijna zeker dat de baby al zeker 2 weken zo ligt.

2 weken geleden

Hey, Ik heb een versie gehad met 35+6. Ik kreeg met 35+3 te horen dat ze in onvolkomen stuit lag. Op 35+5 had ik een intake in het ziekenhuis en de dag daarna dus al direct de versie. Op het moment dat ik hoorde dat ze in stuit lag, wist ik direct dat ik voor een versie zou willen gaan. Ik heb al die tijd het gevoel gehad al dat ze niet goed lag en onbewust zat ik al vaak op m’n buik te duwen om haar een soort zetje te geven. Ik ben echt heel blij dat ik de versie heb gedaan, deze is ook gelukt. Ik heb eerst een uur aan de monitor gelegen om haar hartslag, mijn hartslag en de buikbewegingen te meten. Alles was goed en toen mochten we naar het versie-team. Daar hebben ze nog even gecheckt hoe ik me voelde en daarna spoten ze via een infuus iets in waardoor m’n baarmoeder ging ontspannen. Ze hadden aangegeven dat ik wat hartkloppingen kon krijgen, maar het voelde voor mij meer aan alsof je wat licht in je hoofd wordt. Dat was voor mij een teken om te focussen op m’n ademhaling. Ik heb alleen maar gedacht “hoe rustiger ik adem en hoe slapper (ontspannen mogelijk) ik heel m’n lichaam houd, hoe makkelijker zij de versie kunnen uitvoeren. Ik heb geen seconden pijn gehad of het echt als vervelend ervaren. Er was een punt dat ik wel echt even een diepe hap lucht moest pakken en dat was het moment dat het team ook een rustmoment pakte om haar daarna (stevig) door te kunnen duwen. Ik heb zelfs tegen het team gezegd, dat als ze dit iedere dag moeten doen tot de bevalling ik het geen enkel probleem zou vinden. Daarna moet je nog een uurtje aan de monitoren. De rest van de dag ben je wel moe van de inspanning. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je mag me altijd een DM sturen. Heel veel succes!

2 weken geleden

Ik heb mijn verhaal hier al eerder gedeeld🥰, maar ik heb afgelopen donderdag met 37 weken een succesvolle versie gehad. Ik kreeg een pilletje (ik weet helaas niet meer welke) om te ontspannen en weeënremmers, en toen hebben ze onze kleine meid gedraaid. Ik moet zeggen dat ik zelf heel ontspannen was en het allemaal rustig over me heen liet komen. Onze meid woog 2,7 kg en er was nog genoeg vruchtwater om haar goed te kunnen draaien. Ik kom net toevallig bij de verloskundige vandaan en ze ligt nu mooi met haar hoofdje naar beneden, dus dat is echt een enorme opluchting.

2 weken geleden

Reactie op ZwoeleSchildpad639872

Ik wil inderdaad sowieso een versie proberen als de baby nog steeds in stui ...
Ik begrijp je gevoel zeker. Ik geef toe dat dit 3de kindje nooit anders gelegen heeft dan in stuit en ik denk dat ik eeze keer wel een versie zal moeten laten doen. Ik vind het ook best spannend. Ik heb ook donderdag afspraak. Op het einde van zwangerschap gaat alles altijd heel snel. Zoals ik zei, mijn eerste lag lang in stuit en nacht ervoor heb ik niet geslapen want hij zat hele tijd te bewegen (deed zelfs beetje pijn), hij had zich die nacht gedraaid. Mijn 2de, die lag de 1 keer goed, de andere keer weer in stuit. Dus de 2de keer dat ik ging voor versie, en hij goed lag, werd ik meteen ingeleid en ben ik dus 10 dagen voor uitgerekende datum bevallen. Ik denk dus dat alles nog kan, al heb in het gevoel dat het deze keer wel nodig zal zijn. We zien wel. We kunnen enkel afwachten, en hopen dat als versie nodig is, dat deze lukt.

2 weken geleden

Ik werd vandaag gebeld. Ik had eigenlijk volgende week bij 36.6 een liggend echo staan omdat ze bij 34.6 bij stuitligging lag ik dacht ik stel het zo lang mogelijk uit😂 maar werd vandaag gebeld of ik vandaag al kon want hoe langer je wacht hoe minder kans

2 weken geleden

Ik had ook een versie gepland staan maar toen ik in het ziekenhuis kwam bleek de baby zelf al goed gedraaid te zijn. Bij mij hebben de Spinning Babies oefeningen geholpen: https://www.spinningbabies.com/pregnancy-birth/baby-position/breech/flip-a-breech/. De twee oefeningen die je op het filmpje ziet.

2 weken geleden

Onze kleine meid lag eerst een langere tijd goed! Toen hadden we een afspraak bij de verloskundige en kregen we te horen dat ze in stuit lag, dit heeft zeker zo’n 4/5 weken aangehouden. Vorige week maandag een afspraak gehad voor Moxa Therapie en vorige week donderdag hadden we weer een afspraak in het ziekenhuis voor een groeiecho. Toen kregen we te horen dat ze met haar hoofdje naar beneden ligt en ook al mooi ingedaald is. Misschien een optie om te proberen voordat je een versie laat doen!

2 weken geleden

Reactie op Ptt91

Hey, Ik heb een versie gehad met 35+6. Ik kreeg met 35+3 te horen dat ze ...
Heel erg bedankt voor deze reactie. Ik heb bier zeker veel aan! Donderdag ga ik eerst een versie bij de verloskundige proberen. Mocht dat niet lukken dan kan ik ook nog naar de gynaecoloog en daar kan ik dan ook medicatie krijgen om mijn baarmoeder meer te laten ontspannen.

2 weken geleden

Reactie op Saarski

Ik heb mijn verhaal hier al eerder gedeeld🥰, maar ik heb afgelopen donderd ...
Dank voor je reactie. En wat fijn dat het voor jou gelukt is. Ik hoop dat het bij mij ook gaat werken.

2 weken geleden

Reactie op Bnoelle

Ik werd vandaag gebeld. Ik had eigenlijk volgende week bij 36.6 een liggend ...
Klopt inderdaad. Daarom willen ze bij mij donderdag al een versie proberen. Ik ben dan 35+1. En aangezien ik zelf al het gevoel heb dat het kindje al best een tijd zo ligt, willen ze niet nog een week wachten

2 weken geleden

Reactie op celinesvb

Onze kleine meid lag eerst een langere tijd goed! Toen hadden we een afsp ...
Ik ben morgen al 35 weken en ze willen donderdag al een versie doen. Ik wil er zelf ook niet te lang mee wachten. Dus ik denk dat ik het omdraai. Als de versie niet lukt, dan zelf nog kijken of ik nog het een en ander kan proberen.

2 weken geleden

Ik heb afgelopen vrijdag een versie gehad , helaas bij mij niet gelukt. Kreeg een prik met een middeltje omde baarmoeder te ontspannen en daarna ging de gynaecoloog haar werk doen vond het erg meevallen alleen balen dat het niet gelukt is. Wat mijnhielp is heel erg op ademhaling letten!

2 weken geleden

Reactie op snaomi

Ik heb afgelopen vrijdag een versie gehad , helaas bij mij niet gelukt. Kre ...
Ah wat vervelend dat het niet geholpen heeft. Mag/kan je het nog een keer proberen of heeft dat geen zin?

2 weken geleden

Zelf geen ervaring maar lees zeker even mee! Wij hebben over 2 weken de versie gepland staan. Onze meid heeft nog niet anders gelegen dan in stuit en gisteren te horen gekregen dat ze al een stuk is ingedaald en de kans op zelf draaien daardoor nog kleiner is geworden.. ze hebben mij verteld dat ik eerst een CTG krijg van een half uur, dan een prik in mijn been met weeënremmers en dan de versie, daarna nog een keer half uur CTG en een echo! Ze is een kleinere baby (1997 gram met 33+4, P16) dus hoop dat het draaien daardoor makkelijker gaat haha.. Ben benieuwd!

2 weken geleden

Een keizersnede is even risicovol / veilig als bevalling van een kindje in stuit. De kansen van een versie liggen best hoog. Heb je ook al draaioefeningen geprobeerd? Zoals op een strijkplank liggen..

2 weken geleden

Reactie op GedrevenHorizon271041

Een keizersnede is even risicovol / veilig als bevalling van een kindje in ...
Dit is niet helemaal waar. Beide hebben risico’s maar andere risico’s. Een stuitbevalling heeft meer risico’s voor de baby omdat deze vast kan komen te zitten, zoals zuurstoftekort en botbreuken. Geplande keizersnede heeft iets meer risico’s voor de moeder. Mijn gynaecoloog raadde het aan om je in te lezen op degynaecoloog.nl, hier kun je alles op vinden. Mijn gynaecoloog heeft ook aangegeven dat een geplande keizersnede over het algemeen veiliger is dan een vaginale stuitbevalling ondanks de operatie ☺️☺️.

2 weken geleden

Reactie op ZwoeleSchildpad639872

Ah wat vervelend dat het niet geholpen heeft. Mag/kan je het nog een keer p ...
In mijn geval heeft dat geen zin heb een afwijkende baarmoeder dus de baby heeft gewoon geen ruimte om te draaien! Moet nu nadenken over stuitbevalling of een keizersnede!

2 weken geleden

Reactie op GedrevenHorizon271041

Een keizersnede is even risicovol / veilig als bevalling van een kindje in ...
Ik heb nog helemaal niets geprobeerd, want ik hoorde vanmorgen pas dat mijn kindje in stuit ligt. Dus ik ga morgen kijken naar oefeningen of andere dingen die ik zelf zou kunnen proberen, maar heb donderdag dus al de versie

2 weken geleden

Reactie op Mila999

Dit is niet helemaal waar. Beide hebben risico’s maar andere risico’s. Een ...
Dank voor de tip van de website. Hier ga ik zeker even naar kijken. Ik heb ook een podcast gevonden van de verloscast. Daar is ook een aflevering over stuitligging. Dus die ga ik vanavond of morgen ook nog even luisteren.