6 Reacties

8 uur geleden

Hoi, wat vervelend voor je! Er is nog kans dat je baby zelf weer gaat draaien als hij/zij ook de ruimte had om nu weer naar stuit te draaien. Ik ben nu 37 weken en hele zwangerschap lag hij in stuit of dwarse houding, en is afgelopen week ineens in hoofdligging gegaan uit zichzelf. Als ze rond dit termijn nog zo kunnen draaien betekent dat wel dat er nog ‘genoeg’ ruimte is. Dat is positief en zeker nog een kans dat hij zelf terug draait. Alleen ik denk dat je verloskundige uit voorzorg een versie wilt doen of niet? Houdingen helpen ook heel erg. Rechtop zitten en benen uit elkaar, warme handen helemaal beneden in het midden om hem te ‘lokken’ aangezien je baby het daar altijd fijn vond. Ikzelf heb ook oefeningen gedaan zoals handen en knieën en dan op m’n elleboog leunen dit dan zeker 5 minuten. Beetje wiegen tussen door. En daarna op je linkerzijde liggen met kussen tussen je benen. Zo wip je hem uit je bekken en zorg je dat er ruimte is om te draaien. Niks is 100 procent zekerheid, maar je kan wel proberen zoveel mogelijk te doen qua oefeningen etc . Wie weet helpt het voordat je een versie hebt. Bij mij werd hij daar super druk van en reageerde erg erop en is toen ineens gedraaid naar hoofd.

7 uur geleden

Ik heb woensdag een versie gehad met succes en ik vond het reuze mee vallen ,tuurlijk is het ongemakkelijk dat ze aan het duwen enzo zijn maar pijn vind ik een groot word ervoor. Mensen probeerde mij wel enorm angstig te maken er voor door te zeggen dat dit pijn deed en ze nooit meer zouden doen blabla. Ik heb ook vooral mijn armen en benen heel slap laten hangen dus ontspannen en op me ademhaling gelet. Dus mocht je een versie krijgen, laat je niet zo bang maken door iedereen!

7 uur geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap het zelfde gehad. Met 37+2 bleek hij ineens naar stuit gedraaid te zijn terwijl hij altijd goed lag. Ik heb dezelfde dag nog een versie gehad in het ziekenhuis. Ik zag hier heel erg tegenop maar wat @Mexxie1822 ook al zegt. Het viel mij heel erg mee. Ontspan je zoveel mogelijk en concentreer je op je ademhaling. Mij viel het echt 100% mee. Nee het is geen lekkere massage ofzo maar vond het ook niet pijnlijk. Vooral oncomfortabel. Mijn man vond het fascinerend om te zien en heeft er foto's van gemaakt. Waar ik zelfs nog een soort van lachend op sta.

6 uur geleden

Ik had precies hetzelfde de vorige zwangerschap, ook met 37 weken. De dag dat ze er achter kwamen kreeg ik nog een versie, hij lag in letterlijk 2 minuten weer goed 😊 3 weken later zonder problemen vaginaal bevallen! Ook deze zwangerschap houdt de vk het goed in de gaten, met 36 weken lag die kleine nog even dwars maar volgende ochtend weer goed. Hij draait nog regelmatig om zijn as heen. Laatst had ik een extra echo ter controle, toen zagen ze wel veel vruchtwater. Dus er is me op het hart gedrukt vooral te bellen als ik dacht dat hij weer in stuit lag, maar de kans wordt met de dag kleiner. Succes!

4 uur geleden

Je kan nog een Versie laten uitvoeren. Ik heb zelf een Versie laten uitvoeren bij week 37.

2 uur geleden

Ik heb zelf ook een versie gehad bij 37+ weken en succesvol. Vond het inderdaad ook meevallen. Heb het wel met spierverslappers in het ziekenhuis gehad.