6 Reacties
gisteren
Ik zou een lactatiekundige laten mee kijken. Verder lees ik mee. Het is bij ons na het laseren van de tongriem nog niet echt goed gelukt
gisteren
Wij zijn in afwachting van laseren tongriem, 4-2 de afspraak. De eerste dagen/week heeft hij aan de borst gedronken (dankzij stuwing), sinds afgelopen vrijdag ben ik ook fulltime aan het kolven omdat nu de stuwing weg is hij niet effectief kan drinken. Als zijn tongriem gelaserd is ga ik met hulp van de lactatiekundige eerst weer met tepelhoedje proberen te voeden en erna is het doel zonder.
Mijn lactatiekundige zei dat 80% van de kinderen probleemloos terug naar de borst gaat, 10% met veel oefenen en 10% niet.
Ik laat hem wel dagelijks nog even ‘drinken’ aan de borst, ook op advies van.
gisteren
Ik lees ook mee! Vrijdag kunnen we met onze dochter terecht voor behandeling. Op aanraden van de kraamhulp laat ik haar nu nog aan de borst drinken als zowel zijzelf als ikzelf er mentaal toe in staat ben, zodat ze een fijne ervaring aan de borst blijft houden voor als de ingreep straks is geweest. Dan eens kijken of ze het zelf oppakt of dat we toch een lactatiekundige weer in gaan schakelen
gisteren
Bij mijn eerste kolfte ik ook de eerste paar weken (voor een andere reden). Ik ben toen begonnen met overdag aan de borst en daarna nog een half flesje. Na een paar dagen gestopt met het flesje. Na een week ook in de nacht overgegaan op de borst. Ik ben die weken ook bij het cb naar het weegmoment gegaan. Succes!
1 uur geleden
Reactie op Irma1890
Even benieuwd; wat is jullie kolfschema nu die eerste weken?
Ik kolf met zijn flesjes mee, dus elke 3 uur en in de nacht 1x 4 a 4,5 uur. Heb hierdoor denk ik wel veel productie, want kolf ca 150 ml per sessie en hij zit nu op 90 ml.