9 Reacties
2 dagen geleden
En zijn er misschien meer mensen uit het onderwijs die na de meivakantie terug willen komen. Volgens mijn eigen berekening heb ik dan nog verlof maar de rest plus het resterende betaalde ouderschapsverlof wil ik tot de zomervakantie 1 dag in de week en na de vakantie 1 dag in de week extra opnemen. Dan ga ik dus van drie dagen werken naar twee werkdagen. Ik word steeds nogal verbaasd aangekeken, al lijkt het aldus de online regelgeving die ik raadpleeg gewoon op deze manier te kunnen. Het lijkt mij gezellig om na de vakantie het jaar nog met mijn klas af te ronden tot de start van de zomervakantie. Al snap ik natuurlijk ook iedereen met de keuze om het ouderschapsverlof er meteen achter te plakken en na de vakantie terug te komen. Ik zit een beetje met mijn eigen berekening te worstelen. Misschien is er iemand met ongeveer dezelfde uitgerekende datum in hetzelfde schuitje. Het zou zo slordig zijn als ik een fout maak en straks financieel niet uitkom. Het leven is al duur genoeg namelijk ;)
2 dagen geleden
Reactie op Domensino
Denk niet dat je zo heel snel salaris zou mislopen, of krijg je alleen beta ...
Dat was rond week 14, 15. Ik ben gewoon in vaste dienst. Bedankt voor het meedenken
2 dagen geleden
Ik stop ook straks met de kerstvakantie en kom dan volgens planning 19 mei terug, iets na de meivakantie dus voor vier dagen ipv 5. Dan ook een dag per week ouderschapsverlof tot de zomer. Ik vind afsluiten met de klas ook super leuk! Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel het aantal dagen verlof scheelt als je 3 dagen werkt, maar volgens mij ben je inderdaad op tijd met je zwangerschapsverlof aanvragen en ouderschapsverlof kun je pas aanvragen als het kindje er is. Ik wilde dat toevallig deze week al even regelen, maar dat gaat niet😅
2 dagen geleden
Reactie op NienkeH1991
En zijn er misschien meer mensen uit het onderwijs die na de meivakantie te ...
Ik ga ook na de meivakantie weer starten en werk dan 3 i.p.v. 4 dagen per week. Neem dan 1 dag per week betaald ouderschapsverlof op. Dit doe ik na de zomervakantie zelfs het gehele schooljaar. Geloof dat er dan 9 weken (dus 9 dagen) onbetaald ouderschapsverlof zijn.
Heb dat helemaal laten berekenen door het werk.
2 dagen geleden
Reactie op Kaatjekato
Ik ga ook na de meivakantie weer starten en werk dan 3 i.p.v. 4 dagen per w ...
Dit klopt inderdaad. :) mijn verlof is 11 mei afgelopen, maar ik zet 8 van de 9 weken ouderschapsverlof in, zodat ik tot aan de zomervakantie thuis kan blijven.
Ts: je berekening klopt gewoon!
2 dagen geleden
Dit is zo typisch onderwijs. Bij ons gaat het letterlijk bij elke zwangere fout. Tijdens mijn vorige zwangerschap moest ik in maart terug komen, nog voor mijn bevalling, want ze hadden het aangevraagd het moment ik vertelde zwanger te zijn. 🤣
Je bent echt wel op tijd geweest en op Visma kan je gewoon de tijd en datum terugvinden. Daarbij hoort je leidinggevende dit ook gewoon aan HR door te geven. Dus denk dat er 2 mensen hebben zitten slapen, maar niet jij. Je gaat geen geld mislopen, school betaald dit gewoon uit en je uwv betaald school. Dit moet uiterlijk 2 weken van te voren dacht ik en anders loopt school zelf 1 week mis. Niet jouw probleem, je kan aantonen dat het in Visma staat. + je leidinggevende moet toch ook bij hr aangeven wie jou gaat vervangen?
Mijn officiële verlofdatum is 14 december en mijn startdatum is 11 mei. Een extra week na de meivakantie dus.
gisteren
Heel erg bedankt voor de antwoorden, fijn om even van anderen te horen hoe zij hun verlof indelen. Bedankt!
gisteren
Reactie op Renaissance
Dit is zo typisch onderwijs. Bij ons gaat het letterlijk bij elke zwangere ...
Opluchting om te lezen hoe een ander er naar kijkt. Ik voel vaak meteen iets in de trant van wat heb ik fout gedaan vergeten of niet goed gezegd, even gerustellend om het ook eens door zo'n bril te zien:)