31 Reacties

5 dagen geleden

Ik heb een geplande keizersnee!

5 dagen geleden

Momenteel nu 37 weken zwanger (in stuit) en gekozen voor stuitbevalling met een ingeplande keizersnede rond week 41 (omdat ik niet wil dat hij te groot is). Dus nog geen ervaring. Wel vond ik de keuze maken zo moeilijk met zo veel meningen van mensen 🫣 wat ik ontzettend prettig vond was een gesprek met de gynaecoloog en verloskundige. Dus tip om hier al je vragen aan te stellen. Bijvoorbeeld denken zij erover, hoe groot is je baby, hoe ligt je baby, hebben ze veel ervaring met deze opties en mocht je voor stuit gaan: wanneer grijpen ze in? 🍀🍀

Reactie op Shaniej

Ik heb een geplande keizersnee!
Ook omdat het in stuit ligt? Hoeveel weken ben je? Ik ben zondag 37 weken ben benieuwd wanneer ze dat een keizersnede zouden plannen.

Reactie op Sarah2025

Momenteel nu 37 weken zwanger (in stuit) en gekozen voor stuitbevalling met ...
Dankjewel voor je reactie! Ik word als t goed is gebeld voor zo’n gesprek en dan ga ik zeker wat vragen stellen. Lastig allemaal en even schakelen dit is niet wat je wil natuurlijk maarja! Als het kindje maar gezond ter wereld komt.

5 dagen geleden

Ik heb bij mijn zoontje toen een geplande keizersnede gehad met 38+5, ik vond het risico dat een stuitbevalling alsnog in een keizersnede zou eindigen geen fijn idee. Ben je al eerder op natuurlijke manier bevallen en zo ja hoe ging dat?

Reactie op Debbie Lindsayx

Ik heb bij mijn zoontje toen een geplande keizersnede gehad met 38+5, ik vo ...
Nee dat heb ik dus ook.. dit is mijn eerste kindje!

5 dagen geleden

Ik ga een stuitbevalling doen maar wel mijn 2e bevalling.

5 dagen geleden

Ik zag bij Verlosmoeder op instagram dat op all fours bevallen heel goed werkt bij stuitligging en dat daarmee een keizersnede niet per se eerste keuze hoeft te zijn (uiteraard doen wat goed voelt!)

5 dagen geleden

Reactie op VerrassendeDageraad477162

Nee dat heb ik dus ook.. dit is mijn eerste kindje!
Dat maakte voor mij onder andere dat ik toen gekozen heb voor een keizersnede, ik denk dat een stuitbevalling makkelijker is als je al eens bevallen bent. Daarnaast denk ik dat het vooral heel belangrijk is om er vertrouwen in te hebben dat het je gaat lukken, ikzelf twijfelde daar heel erg aan en ik denk dat je dan al 1-0 achter staat. Was bij mij dus vooral een keuze obv mijn gevoel. Ik krijg 5 januari (als ze zich niet eerder melden) weer een geplande keizersnede

5 dagen geleden

Dankjewel voor je reactie! Ik word als t goed is gebeld voor zo’n gesprek e ...
Heel herkenbaar! Ik vond het (en nog steeds) ook lastig. Heb er ook echt een paar dagen goed van wakker gelegen. Toch merk ik dat hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer rust ik in de situatie vind. Dat hoop ik ook voor jou! Allebei de keuzes zijn goed en je doet altijd wat het beste voelt voor jou, de kleine en jullie situatie! Nog een tip: op TikTok kun je veel ervaringen vinden van positieve stuitbevalling maar ook positieve geplande keizersnede. Altijd fijn om die even te bekijken!

5 dagen geleden

Ook omdat het in stuit ligt? Hoeveel weken ben je? Ik ben zondag 37 weken b ...
Ik ben nu 31 weken en 3dagen ik ben volgendjaar uitgerekend.ze halen de baby pas met 39weken,nee mijn ligt weer normaal geen stuitligging omdat ik 2x keizersnee heb gehad.

Reactie op Shaniej

Ik ben nu 31 weken en 3dagen ik ben volgendjaar uitgerekend.ze halen de bab ...
Had je veel last na je keizersnede?.

5 dagen geleden

Helaas is de versie bij mij vandaag ook niet gelukt, maar ik ben nu nog 35+1 dus over precies een week ga ik nog naar de gynaecoloog om het dan nogmaals (en dan met medicatie) te proberen. Ik hoop heel erg dat het dan wel lukt. Zo niet, dan moet ik ook gaan nadenken over een stuitbevalling of keizersnede.

Reactie op ZwoeleSchildpad639872

Helaas is de versie bij mij vandaag ook niet gelukt, maar ik ben nu nog 35+ ...
Balen dat het niet is gelukt? Had het wel een kans? Bij mij was die maar 30% wel geprobeerd maar helaas. Hoop voor je dat het volgende week lukt!!

Reactie op Debbie Lindsayx

Dat maakte voor mij onder andere dat ik toen gekozen heb voor een keizersne ...
Ik denk dat je inderdaad dan zeker 1-0 achter staat dat benoemde ze ook. Hoe heb je een keizersnede ervaren? Hoor veel verhalen over het dakje! En het lange herstel

5 dagen geleden

Balen dat het niet is gelukt? Had het wel een kans? Bij mij was die maar 30 ...
Ja, denk wel dat er gewoon een kans was. Ik ben op zich best op tijd erbij en er is nog voldoende ruimte en vruchtwater, maar de baby had er geen zin in. Helaas. Ik hoop heel erg dat het volgende week wel lukt.

4 dagen geleden

Reactie op ZelfbewusteOceaan196688

Had je veel last na je keizersnede?.
Bij de eerste keer op de 4 a 5de dag ging ik weer lopen maar bij de tweede keizersnee had ik heeel veel pijn.!!

Reactie op Shaniej

Bij de eerste keer op de 4 a 5de dag ging ik weer lopen maar bij de tweede ...
Mmm vervelend lijkt me.. ik zie ook echt het meeste op tegen het herstel

4 dagen geleden

Mmm vervelend lijkt me.. ik zie ook echt het meeste op tegen het herstel
Is ook vervelend want je kan niet veel doen met de kleine wel borst of flesje geven maar niet opstaan vanuit bed.doet alles pijn.!!
Helaas bij mij ook de versie zojuist niet gelukt… ik vind het een moeilijke keuze