33 Reacties

4 dagen geleden

Bij onze eerste had ik echt geen idee dat ik eerder zou bevallen.. zat net in mn 2e week verlof en nog geen vluchttas klaar staan.. totdat ineens mn vliezen braken.. enige wat ik de dagen ervoor had was beetje krampen, meer naar t toilet moeten maar verder niks eigenlijk! Nu bij de 2e ook echt geen idee of t weer eerder zou zijn of niet

4 dagen geleden

Reactie op stacey v h

Bij onze eerste had ik echt geen idee dat ik eerder zou bevallen.. zat net ...
Oeh spannend. Nu wel al je vluchtkoffer klaarstaan of?

4 dagen geleden

Reactie op Maretak1991

Oeh spannend. Nu wel al je vluchtkoffer klaarstaan of?
Nee haha.. ben nu 36+3 .. maar wil deze week wel beetje beginnen met inpakken🙈 En jij?

4 dagen geleden

Bijna 38 weken hier en ik heb ook zo'n voorgevoel! Het kan deze week of volgende week al beginnen, vind het echt spannend! 🙈🥹

4 dagen geleden

Ik weet niet of je dat echt kunt aanvoelen. Ik lees bij veel vrouwen dat ze het idee hebben dat het vroeg begint maar uiteindelijk pas in week 40 of 41 bevallen🙈

4 dagen geleden

Zou je er niet te veel op gaan vastpinnen. Ik lees dit op het forum zo vaak. Je baby kan weken ingedaald liggen, je kan voorweeën hebben en toch pas een geboorte bij 41 weken hebben. Het nadeel aan denken dat je baby eerder komt, is dat elke dag/week voelt als een teleurstelling. Het niet alleen fysiek zwaar maakt, maar ook mentaal. Ik krijg een keizersnede bij 39+2 en ik hoop ook echt dat hij zo lang blijft zitten. Het is (zolang er niks aan de hand is) het beste voor de baby. Bij mijn vorige ingeleid met 39+1 en ik had ook geen voortekenen dat ze eerder zou komen.

4 dagen geleden

Mijn baby wordt overigens met 36 weken al op 3400 gram geschat, mijn vorige werd op einde tussen de 4 en 4,5 kilo geschat. Uiteindelijk met 3400 gram geboren. Ik trek me eigenlijk niet zoveel aan van die getallen. We zien het wel, hoeft echt niks te zeggen.

4 dagen geleden

Reactie op stacey v h

Nee haha.. ben nu 36+3 .. maar wil deze week wel beetje beginnen met inpakk ...
Ik heb 'm zo goed als klaarstaan. Juist ook vanwege het voorgevoel 😬

4 dagen geleden

Reactie op Saarski

Ik weet niet of je dat echt kunt aanvoelen. Ik lees bij veel vrouwen dat ze ...
Oh nee ik hoop het niet. Ik ben eigenlijk nu ook wel klaar met de zwangerschap en alle kwaaltjes 🙈

4 dagen geleden

Reactie op Renaissance

Zou je er niet te veel op gaan vastpinnen. Ik lees dit op het forum zo vaak ...
Goede tip zo had ik het nog niet bekeken

4 dagen geleden

Ben nu 38 weken en heb echt gevoel kan ieder moment gebeuren, krampen harde buiken veel plassen ,

4 dagen geleden

Reactie op Mommy 2026

Ben nu 38 weken en heb echt gevoel kan ieder moment gebeuren, krampen harde ...
Ja herkenbaar. Ik heb nog niet echt krampen maar wel vervelende steken in mijn lies en schaamstreek. 🙈 ik moet denk ik vooral nu geduld hebben maar met 38 weken is je baby in principe volgroeid dus hopelijk kan je heel gauw je baby in je armen nemen!

4 dagen geleden

Heeft niet iedere vrouw aan het eind van de zwangerschap het gevoel dat ze eerder komen 😅
Het is hierboven al gezegd, maar het is volkomen normaal dat je met deze termijn van alles voelt en er een beetje klaar mee bent. Je lichaam bereidt zich inderdaad voor op de bevalling. Maar dat kan best nog een paar weken zo doorgaan. Gaan zitten afwachten tot het doorzet is geen handig idee. Je zet je lijf dan in een wacht stand, wat niet bevorderlijk is voor de aanmaak van oxytocine, hét hormoon dat je helpt goede weeën te maken. Zo heb ik af en aan al voorweeën sinds 33 weken. Ben nu 37 weken en heb iedere avond wel een paar harde buiken of menstruatiekramp. Maar mijn andere kindjes zijn pas na 40 weken (zelfs met 41 weken) geboren. Dus ik blijf gewoon m’n dingen doen die ik leuk vind. Als het echt doorzet merk je dat wel. Je mindset hierin kan erg veel invloed hebbben op het proces 😉

4 dagen geleden

Ik zou lekker gaan genieten van dag tot dag! Hier de tweede op komst, grote jongen die bij 40 weken boven de 4,5 kilo wordt geschat. Maargoed metingen zeggen niets. Ook net als bij de vorige (overigens iets eerder deze zwangerschap) al regelmatige voorweeën, soms uren elke 5 min. Hierdoor door de verloskundige ook al ingestuurd geweest omdat dat te vroeg zou zijn en niet zo regelmatig zou moeten zijn. Op ctg zijn deze ook duidelijk te zien, maar ik herken ze ook van mijn vorige zwangerschap. Vorige zwangerschap ook voor de uitgerekende datum de slijmprop verloren. Ik zag dat de vorige zwangerschap allemaal als tekenen dat mn dochter eerder zou komen. Maar ben uiteindelijk met 42 weken ingeleid. Dat duurde beste lang omdat mn lijf al zo lang zich aan het voorbereiden was & ik er op gefocust was. Verwacht nu ook zeker dat ik de komende weken met dagelijks krampen lekker doorhobbel & dat dat niets zegt. Het is een heel proces waar je lichamelijke en geestelijk doorheen gaat dus heel fijn dat je al in een bubbel / mind set komt dat je er gevoelsmatig klaar voor bent! Daar is deze periode ook voor. Maar geniet nu maar elke dag van de schoppen (want die zijn nu soms niet zo schattig meer) in je buik & ondanks dat het pittig is koester het ook. Je kan het straks nog wel gaan missen die vervelende buik. Je kindje komt vanzelf wanneer het er klaar voor is. Of dat morgen is of pas met 42 weken zal niemand (of alleen je baby) weten ;)

4 dagen geleden

Ik zou idd zoals anderen ook aangeven niet teveel daarvan uitgaan/op inspelen. Hier zwanger van de 2e. Bij nr 1 smorgens met 38+1 bij de vk geweest. 0 voortekens en hadden het gehad over wat als ik 40+ zou zijn kwa inleiding. Het was die dag ook de verjaardag van mijn vader en zijn daar gewoon geweest. Lag om een uurtje of 11 in bed en zo spontaan snachts om 3 uur zijn mijn vliezen gebroken. Onze zoon is een paar uur later geboren bij 38+2 zonder enig voorteken van bevalling of wat dan ook. Dus ik ben deze keer vooral voorbereid op een snelle bevalling maar wanneer???? Denk als je je er constant mee bezig houdt je niet lekker tot rust kunt komen en je vooral om alles wat je voelt extra druk kunt maken

4 dagen geleden

Reactie op Miffie24

Heeft niet iedere vrouw aan het eind van de zwangerschap het gevoel dat ze ...
Nope! Ik voelde echt tot 42 weken helemaal niks en was er daardoor ook niet klaar mee

4 dagen geleden

Ach neejoh! 1e hier kwam met 42wk 2e 39,6 En ben nu 35,1 zwanger. Bij de eerste had ik buikpijn wat niet overging , blijkbaar weeenstorm🤣 direct al En bij de 2e ook. Ging douchen en ineens had k een weeenstorm. Geen idee dat t weer zo zou startsn

4 dagen geleden

Met alle vervelende klachten en ongemakken denk ik dat veel vrouwen vanaf 36 weken hopen dat t niet lang meer gaat duren 🙈 dat geldt iig voor mij voor de 2e keer. De eerste keer met 39 weken precies bevallen. Achteraf de belangrijkste tekenen: de dag ervoor voelde ik minder beweging van de kleine en ben toen nog bij het ziekenhuis geweest voor CTG. Ze zeggen dat de kleintjes soms net wat rustiger zijn de dag voor de bevalling. En verder was een paar dagen ervoor mijn buik ineens veel lager gaan hangen.

4 dagen geleden

Ik ben bij mijn eerste met 39+2 bevallen. Echt to-taal niet aan zien komen, avond ervoor nog bij vrienden wezen bbq’en en om 5:00 braken mijn vliezen en begonnen de weeen. Ik heb het idee dat zodra we met verlof gaan het gevoel begint dat het eerder komt, maar in de praktijk komt het veel vaker voor dat de uitgerekende datum gepasseerd wordt. Zou er dus ook niet vanuit gaan, anders duren de komende weken nog langer😝. Zelfs nu mijn eerste iets eerder is geboren ga ik er nog niet vanuit dat deze voor de uitgerekende datum komt.