14 Reacties

2 dagen geleden

Ik vind het wel raar dat ze een draaipoging willen doen met voorliggende placenta. Het is ook geen kwart draai zoals een dwarsliggende baby maar een hele. Waarom wilt de gynaecoloog niet voor een keizersnede gaan als ik vragen mag?

2 dagen geleden

Ik heb t zelfde ongeveer en krijg sowieso een keizersnede want mijn gynaecoloog ging r niet eens aan beginnen die zei gelijk na de echo van u krijgt een geplande keizersnede. Met 38 weken . Dus zou r wel op staan dan als ik jou was Heel veel sterkte en succes gewenst😇🤗🙏

Reactie op Eaea

Ik vind het wel raar dat ze een draaipoging willen doen met voorliggende pl ...
Volgens de gyneaceloog zitten er meer risico's aan een keizersnede. Ik denk dat ze hier ook erg afwachtend mee zijn en waarom weet ik eigenlijk niet

2 dagen geleden

Reactie op ZelfbewusteOceaan196688

Volgens de gyneaceloog zitten er meer risico's aan een keizersnede. Ik denk ...
Omdat jou placenta voor ligt dan zal t zijn. De mijne ligt achter en half overe de uitgang 🙈🙏 Dus ik heb geen keus namelijk. En ze zeiden dat ik niet normaal kan bevallen daarom dus dat is t voor mij en voor mij is t dan ook goed zo heb toch geen keus

2 dagen geleden

Volgens de gyneaceloog zitten er meer risico's aan een keizersnede. Ik denk ...
Natuurlijk is de gyn hier de expert maar dit hoor ik voor het eerst. Doordat de placenta voor ligt zullen ze niet 123 makkelijk bij de baby kunnen komen en al die druk en bewegingen aan je placenta brengen ook risico’s met zich mee. Zou goed voor jezelf onderzoeken en met ze praten jij hebt hier ook wat te zeggen

2 dagen geleden

Reactie op Eaea

Natuurlijk is de gyn hier de expert maar dit hoor ik voor het eerst. Doorda ...
Dit geldt ook bij een keizersnede... ik weet natuurlijk niet hoe die precies ligt, maar als je bij keizersnede eerst door de placenta moet om bij de baby te komen dan is dat ook echt een risico. M.n. voor veel bloedverlies.

2 dagen geleden

Reactie op A_M

Dit geldt ook bij een keizersnede... ik weet natuurlijk niet hoe die precie ...
Dat is helemaal waar, meestal bij een placenta praevia. Als je placenta hoog ligt niet. Ze kijken natuurlijk naar de locatie en de snee is heel laag. Vind dat persoonlijk nog altijd fijner dan een volledige draaipoging. Blijft lastig!!

2 dagen geleden

Reactie op Eaea

Dat is helemaal waar, meestal bij een placenta praevia. Als je placenta hoo ...
Maar als dit het advies is vd gynaecoloog voor TS zou ik daar zelf toch wel naar luisteren... Ze geven dit niet voor niets dan aan in deze situatie.

2 dagen geleden

Reactie op Eaea

Ik vind het wel raar dat ze een draaipoging willen doen met voorliggende pl ...
Dat vraag ik me ook af eigenlijk hoor. Maar goed als hun dat zo besluiten dan goed

2 dagen geleden

Helaas niet gelukt, maar vandaag met 36+1 heb ik een versie gehad met een voorliggende placenta. Helaas lag onze baby ook al te ver met de billetjes in de bekken waardoor ze hem er niet uit konden krijgen. Het was zeker niet fijn (tranen rolde over mijn wangen) maar heb het al met al niet als onprettig ervaren. De sfeer was fijn, ik kon zelf aangeven of ze wouden stoppen en conclusie werd ook snel gemaakt dat het niet ging lukken. Wij moeten nu kiezen tussen stuitbevalling of keizersnede. Onze eigen verloskundige gaf aan dat er veel verschil tussen ziekenhuizen zit wat ze wel of niet aanbevelen. Mocht je toch echt graag willen weten of een keizersnede kan, zou je ook even met je eigen verloskundige kunnen bellen wat zij denken en of zij een second opinion kunnen opvragen bij een anders ziekenhuis. Succes! 🤞🏻

Reactie op Sarah2025

Helaas niet gelukt, maar vandaag met 36+1 heb ik een versie gehad met een v ...
Pfff flink balen dat het bij jou niet is gelukt, waar gaat je voorkeur zelf naar uit?

2 dagen geleden

Ik heb gisteren met 37+0 een succesvolle Versie gehad, met een voorliggende placenta. De gynaecoloog zei dat het wat lastiger was om uit te voeren, maar mijn kleintje werkte supergoed mee en ze ligt nu gedraaid🤞🏻

Reactie op Saarski

Ik heb gisteren met 37+0 een succesvolle Versie gehad, met een voorliggende ...
Ahh wel fijn dat het gelukt is, was het pijnlijk?

gisteren

Ahh wel fijn dat het gelukt is, was het pijnlijk?
Het was geen fijn gevoel, maar omdat je zo graag wilt dat je kindje draait, focus je je volledig daarop. Daardoor vond ik het eigenlijk niet zo pijnlijk en als je je concentreert op je ademhaling, is het zo voorbij