104 Reacties

2 weken geleden

20 januari

2 weken geleden

Hoi😊 Ik ben ook 35 weken en 1 dag maar vroeg me af wat de reden is dat je denkt dat je waarschijnlijk ingeleid word? Ik heb mijn verloskundige hier niet over gehoord wellicht andere situatie maar was benieuwd 😊

2 weken geleden

Ik wordt 29 dec ingeleid en ben dan 39 weken zwanger 🤰🏼

2 weken geleden

Ik ben ook 35 weken en 1 dag, en ik word waarschijnlijk ook eerder ingeleid. Aanstaande woensdag heb ik een afspraak met de gynaecoloog, en ik verwacht stiekem dat dan de agenda's getrokken kunnen worden... Ik heb ook echt die onrust, ook voor de opvang van onze dochter en de 'planning' voor de feestdagen🫠

2 weken geleden

Reactie op Sayrabulan

Hoi😊 Ik ben ook 35 weken en 1 dag maar vroeg me af wat de reden is dat je ...
Hi! Ik ben medisch (o.a. zwangerschapsdiabetes met insuline spuiten, schildklierproblemen etc. Lang verhaal 😉). Ik weet nu al een aantal weken via mijn gynaecoloog dat ik waarschijnlijk met 38 weken ingeleid ga worden maar ik wil graag een datum omdat ik heel onrustig begin te worden naarmate ik dichterbij kom zeg maar

2 weken geleden

Ik krijg een keizersnede, maar ik kan in mijn ziekenhuisdossier al zien dat de datum 6 januari is (onder ‘opname’). Ik heb geen brief gehad of een gesprek, die heb ik pas in december.

2 weken geleden

Reactie op Sou1992

20 januari
Spannend 😊 succes alvast

2 weken geleden

Reactie op Mommy 2026

Ik wordt 29 dec ingeleid en ben dan 39 weken zwanger 🤰🏼
Spannend, succes alvast 😊

2 weken geleden

Reactie op Sanneee

Ik ben ook 35 weken en 1 dag, en ik word waarschijnlijk ook eerder ingeleid ...
Hopelijk hoor je woensdag de datum, spannend. Ik heb morgen weer een controle en versie als ze nog niet is gedraaid. Hoop echt dat ik dan ook een datum krijg voor inleiden 😊

2 weken geleden

Reactie op Renaissance

Ik krijg een keizersnede, maar ik kan in mijn ziekenhuisdossier al zien dat ...
Spannend, succes alvast 😊. Waarom een keizersnede als ik vragen mag ? Ik ga ook eens kijken bij “opname” misschien kan ik iets vinden

2 weken geleden

Reactie op Sayrabulan

Hoi😊 Ik ben ook 35 weken en 1 dag maar vroeg me af wat de reden is dat je ...
Normaal gesproken alleen als daar daadwerkelijk een aanleiding voor is. Bij mijn vorige dachten ze dat ik zwangerschapsvergiftiging had en dat de baby heel groot was (bleek beide achteraf niet zo te zijn). Ik werd toen met 39 weken gebeld in de avond dat ik moest komen (direct). Een inleiding kan ook plaatsvinden als je voorbij de 41 weken loopt bijv. Het is geen gegeven dat je ingeleid wordt. Persoonlijk zou ik daar ook heel blij mee zijn, hoewel het ballonnetje etc geen pijn deed, vond ik de weeënopwekkers heel erg pijnlijk. Er zat geen opbouw in, de pijn startte direct erg intens. Hoewel dit volgens het ZH geleidelijk zou moeten verlopen.

2 weken geleden

Reactie op Suusje1990@

Spannend, succes alvast 😊. Waarom een keizersnede als ik vragen mag ? Ik ...
Te smalle bekken. Ik kon kiezen: of al met 37 weken ingeleid worden met kans van 55% op een natuurlijke bevalling (omdat de baby dan nog ‘klein’ zou zijn). Of opnieuw een ks met 39 weken. Sowieso kon natuurlijk bevallen alleen als mijn baby onder de 3400 gram zou zijn. Zo klein was mijn dochter, die dus ook niet paste.. 😅. Ze schatten onze zoon rond de 4 kilo als hij voldragen is, niet kleiner dus.

2 weken geleden

Reactie op Suusje1990@

Hi! Ik ben medisch (o.a. zwangerschapsdiabetes met insuline spuiten, schild ...
Bedankt voor je uitleg! Kan ik heel goed snappen dat je het wil weten. Hopelijk hoor je het snel☺️

2 weken geleden

Reactie op Renaissance

Normaal gesproken alleen als daar daadwerkelijk een aanleiding voor is. Bij ...
Ik ben medisch 😉. Ze gaan niet zomaar inleiden, dat weet ik hihi. Oh jeetje dat is wel heftig dat die weeenopwekkers voor jou toen zo pijnlijk was :(

2 weken geleden

Reactie op Renaissance

Normaal gesproken alleen als daar daadwerkelijk een aanleiding voor is. Bij ...
Bedankt voor je uitleg! 😘

2 weken geleden

Reactie op Renaissance

Te smalle bekken. Ik kon kiezen: of al met 37 weken ingeleid worden met kan ...
Dankjewel voor je uitleg, ik wist niet dat je bekken te smal konden zijn. Maar ik vind het wel vervelend voor je. Succes alvast 😊. Hoe was je eerste ks gegaan?

2 weken geleden

Reactie op Sayrabulan

Bedankt voor je uitleg! Kan ik heel goed snappen dat je het wil weten. Hope ...
Hoop ik ook, dankjewel 😊

2 weken geleden

Bij ons zoontje kregen we de vorige keer ongeveer een week van tevoren de datum te horen

2 weken geleden

Reactie op Suusje1990@

Dankjewel voor je uitleg, ik wist niet dat je bekken te smal konden zijn. M ...
Nou, het schijnt ook niet heel vaak voor te komen en ze wisten het pas toen ik op de operatietafel lag. Ze lag muurvast. En ondanks dat er een dossier ligt, moet ik het nog steeds elke keer uitleggen wat er nou precies gebeurde. Ik heb er ook geen vertrouwen in dat het bij 37 weken ineens wel zou lukken -> ik kwam niet verder dan 6,5 cm ontsluiting. Heb overigens niks van de keizersnede gevoeld tijdens de operatie en ben ook heel vlot hersteld. Geen garanties voor anderen natuurlijk, maar ik las op het forum heel vaak hoe heftig een ks is en had verwacht dat het daardoor veel heftiger zou zijn. Ik heb ook een enorm lage pijngrens.

2 weken geleden

Reactie op marleen123456

Bij ons zoontje kregen we de vorige keer ongeveer een week van tevoren de d ...
Okee dankjewel, dan denk ik dat ik vanmiddag nog niks hoor haha 🙈