12 Reacties

9 uur geleden

Hoeveel weken ben je ? Vanaf 36/37 weken word er in principe geen groei echo gemaakt omdat dit heel onbetrouwbaar is
Bij mij met 35 weken gecheckt. Best een lange echo. Vruchtwater gecheckt en wel gemeten, maar doen ze liever niet weet ik

9 uur geleden

Bij mij werd het vruchtwater wel gemeten en ze keken of ze al ingedaald was. Verder ook niet echt hoor! Ik denk dat ze het ook niet goed kunnen zien.

9 uur geleden

Bij mij keek ze ook echt alleen naar de ligging! Daar gaat het bij die echo ook om, dus er is niets gezegd over groei of andere dingen. Volgens mij kunnen ze met het voelen aan de buik ook goed genoeg de groei monitoren. Bij mij werd er ook een ander (kleiner) echo apparaat gebruikt dan dat er voor de reguliere echo’s gebruikt wordt.

9 uur geleden

Ik heb elke 2 weken een groei echo al vanaf week 24 ivm mijn eerste zwangerschap. Over 1 week ben ik 36 week en dan heb ik nog 1tje. Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Bij mij wordt elke echo alles opgemeten van top tot teen

9 uur geleden

Bij een liggingsecho gaat het echt puur om de ligging dus is het hoofdje ingedaald en naar beneden geen stuit etc. Bij een groeiecho worden er ook metingen gedaan die heb ik elke 2 weken gehad maar zijn ook niet echt meer betrouwbaar naar 36weken ivm dat de baby te groot word om nog goed bij te komen en dikkere botten dus veel schaduw op de echo etc en zijn ook niet nodig als daar geen medische reden voor is of je vorige baby erg klein was etc.

9 uur geleden

Bij een liggingsecho kijken ze puur en alleen naar hoe de baby ligt en worden er geen metingen uitgevoerd.

8 uur geleden

Bij mijn liggingsecho heeft ze het beentje en buikje gemeten, maar gaf ze aan dat dat in dit stadium niet zo precies meer is. Ook keek ze even naar het vruchtwater, maar daar was een aanleiding voor (baby lag de afgelopen tijd vaak dwars of in stuit).

8 uur geleden

Bij mij bij de officiële liggingsecho keek ze ook alleen naar ligging en indaling. Bij 34 weken heb ik nog gevraagd naar vruchtwater en groei, die heeft ze toen wel gemeten, maar VK gaf aan dat de laatste weken met name de groeimeting lastiger te meten is door de grootte van de kleine

8 uur geleden

Bij mij vorige week bij 35+5 gekeken, naar ligging, hoeveelheid vruchtwater, gewicht gemeten van mij en de baby, gevoeld of de baby nog met z’n hoofd los lag (dat was zo) dus niet ingedaald, mooie groei curve en ze verwacht geen speciale dingen tot het einde. Is normaal dat je na de groei echo gesprek met gynaecoloog krijgt en informatie krijgt.

7 uur geleden

Bij mij wordt er verder ook niks opgemeten etc. Liggingsecho was alleen voor de ligging en ze zagen dat hij was ingedaald.

5 uur geleden

Dat is toch een gewone liggingsecho. Als ze iets willen opmeten krijg je een groeiecho. Buikgrootte meten is ook het meest betrouwbaar