28 Reacties
18 uur geleden
Pas 36.5??? Slechte VK. Ik had hetzelfde en ik moest meteen dezelfde ochtend langskomen en nu heb ik vingertop ontsluiting, hoeft niet echt iets te betekenen maar wel dat het dus al onrustig is en ik ben blij dat ik het weet.
18 uur geleden
Reactie op SprankelendeDauw398164
Pas 36.5??? Slechte VK. Ik had hetzelfde en ik moest meteen dezelfde ochten ...
En ik ben 35 weken
18 uur geleden
Pas 36.5??? Slechte VK. Ik had hetzelfde en ik moest meteen dezelfde ochten ...
Ja en het is mijn 3e🤷🏻♀️
18 uur geleden
Reactie op Deveney v Meerveld
Ja en het is mijn 3e🤷🏻♀️
Dan kan het toch nog sneller gaan? Ik zou echt pushen dat ze gewoon even voelt. En weet niet of je anders ergens anders heen kan en t kan aangeven?
18 uur geleden
Dan kan het toch nog sneller gaan? Ik zou echt pushen dat ze gewoon even vo ...
Ik weet ook niet hoe dat zit! Ik moet ook heel vaak plassen ik denk vanavond al een x of 10, ook heb ik zelfs het idee dat vruchtwater verlies (zoete geur)! Lijkt me nie dat plas zoet ruikt🤷🏻♀️
18 uur geleden
Ik weet ook niet hoe dat zit! Ik moet ook heel vaak plassen ik denk vanavon ...
Meid ik zou echt je verloskundige bellen en eisen dat je langskomt. En anders gewoon je dichtsbijzijnde ziekenhuis? Niet afwachten!!!
10 uur geleden
Ik weet ook niet hoe dat zit! Ik moet ook heel vaak plassen ik denk vanavon ...
Ik heb ook de zoete geur. Ik moet sinds gisteren minder/geen suiker meer eten van de verloskundige.
Dit zegt google:
Zoete urine tijdens de zwangerschap kan normaal zijn door hormonale veranderingen, maar het is ook een belangrijk signaal voor mogelijke zwangerschapsdiabetes, vooral als je ook veel dorst hebt en vaak moet plassen. Hormonen maken urine 'zoeter' en kunnen vatbaarder maken voor infecties, maar een echte fruitige geur duidt op glucose (suiker) en vereist controle.
Mogelijke Oorzaken:
Hormonale Veranderingen: Zwangerschapshormonen kunnen de samenstelling van je urine veranderen, waardoor deze zoeter ruikt.
Concentratie van Urine: Als je uitgedroogd bent, kan je urine geconcentreerder zijn, wat de geur versterkt.
Zwangerschapsdiabetes (Gestational Diabetes): Dit is een belangrijke oorzaak; je lichaam kan suiker niet goed verwerken, waardoor suiker in de urine terechtkomt, wat een zoete geur veroorzaakt.
10 uur geleden
Is dit niet gewoon: je bent er klaar mee en zoekt elke mogelijkheid dat het gaat gebeuren? Ik snap de VK wel eerlijk gezegd. Ik denk dat geduld de enige optie is 🙏🏻
9 uur geleden
Ik heb die al sinds week 33 en ben nu 36 weken. Volgens mijn VK hoor het er gewoon bij. Zolang het niet regelmatig is en intenser wordt, is het je lichaam die zich voorbereidt op de bevalling. Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik wel bellen.
9 uur geleden
Ik denk dat je niet anders kunt dan afwachten. Hier ook de druk die jij omschrijft en dat is sinds deze week een stuk erger maar de weken hiervoor had ik het ook al. Hoe vervelend ook, maar afwachten is denk ik het enige dat je kunt doen.
9 uur geleden
Reactie op moedervanaapje
Is dit niet gewoon: je bent er klaar mee en zoekt elke mogelijkheid dat het ...
Edit mod: - reactie weggehaald, tegen de gedragsregels -
9 uur geleden
Reactie op moedervanaapje
Is dit niet gewoon: je bent er klaar mee en zoekt elke mogelijkheid dat het ...
9 uur geleden
Ach lieverd toch. Ik snap je frustratie wel op deze reactie. Ik denk ook wel dat je vooral hoopt dat het niet lang meer duurt inderdaad. Maar dan nog heeft de verloskundige ook zeker een taak om juist gerust te stellen en je gehoord te laten voelen.
Wanneer heb je de volgende afspraak? Dan zou ik dit gewoon bespreken zo van 'joh, ik voel me gewoon niet zo gehoord. Het is mn 3e, ik herken dit niet. Ben er niet gerust op en mentaal helemaal klaar mee'. Hopelijk krijg je dan wat begrip en hulp❤️❤️
7 uur geleden
Oef schat, ik snap je frustratie maar je vraagt wel je zal doen in deze situatie. Als je dan een reactie krijgt waar je niet blij van word hoef je niet zo boos te worden toch? Ik ben ook bang dat het vooral afwachten is voor je en als je echt zo ontevreden bent over deze verloskundige, althans, dat is wat ik uit je berichten haal, waarom ga je dan niet naar een andere verloskundige voor een second opinion? Misschien dat dat je rust geeft? Je zou eens een andere verloskundige kunnen bellen en overleggen. Dikke knuffel voor jou. ❤️
6 uur geleden
Meiden lijkt me handig dat hier geen discussies ontstaan en er respect voor elkaar blijft. Iedereen heeft zijn eigen beleving. ❤️
6 uur geleden
Zijn het niet gewoon oefen weeën ? Vaak bij meerdere kindjes heb je daar meer last van. En omdat je t niet bij je andere hebt gehad, betekend natuurlijk niet dat je ze nu niet hebt.
Al met al, als jij jezelf er beter door voelt, is het een kleine moeite voor de verloskundige om even te toucheren om te kijken hoe het er voor staat en vind het vrij kwalijk dat als je iets vraagt, ze er niks mee doen..
5 uur geleden
Reactie op Miffie24
Zijn het niet gewoon oefen weeën ? Vaak bij meerdere kindjes heb je daar me ...
Mijn vk zegt dat het allemaal te vroeg is en ze niks kunnen doen nu! Ik kijk al veel op internet over het gevoel wat ik heb! Ook bespreek ik veel met mijn moeder die had namelijk weinig tot geen weeen bij haar 2e en wel al heel veel ontsluiting alleen de vliezen braken niet🤷🏻♀️ dat maakt het voor mij ook gewoon dat ik wil weten of er al iets gaande is daar beneden zou voor hun ook fijn zijn denk ik dan… me moeder heeft bij haar 1ste er pers weeen op staan houden, ik ben bij beide ingeleid dus ik weet niet of het ‘normaal’ te vergelijken is zeg maar! Maar krijg het idee dat het ze allemaal teveel is daar😞
5 uur geleden
Reactie op Miffie24
Ach wat een ontzettend rot gevoel. Je zou juist een goed gevoel moeten hebb ...
Ja ik weet niet of dat zomaar kan of dat ze je dan langs laten komen of dat ze zeggen ga maar naar je vk🤷🏻♀️ en nu nog overstappen van vk vind ik ook zo wat!
5 uur geleden
Hoi ik heb dit ook. Vanmorgen met 7+2 gecheckt en 1 cm ontsluiting.
De pijn komt door het indalen.
Ik snap alleen niet zo goed wat dat uitmaakt. Je moet toch alsnog afwachten. Het zegt niet dat de bevalling snel begint helaas.