21 Reacties

Laveen

2 dagen geleden

Op basis van goede reviews hebben wij Laveen besteld. Gaat heel makkelijk!

2 dagen geleden

Vitakruid!

2 dagen geleden

Kruidvat, mijn oudste heeft nooit last van krampjes gehad en had ook kruidvat.

2 dagen geleden

Mijn kraamverzorgster gaf aan dat het iig op oliebasis moet. Bij waterbasis zit er iets in wat niet goed is (begon met een p)

2 dagen geleden

Ik heb davitamon op oliebasis. Bij mijn oudste ook gebruikt en kan me niet herinneren dat het meer krampjes veroorzaakt heeft

2 dagen geleden

Vitakruid is ook maar 1 druppel ipv 10

2 dagen geleden

Reactie op LunaSimba

Op basis van goede reviews hebben wij Laveen besteld. Gaat heel makkelijk!
Deze hebben wij ook! In Davitamon of Kruidvat zit soms suiker dacht ik?

2 dagen geleden

Nu laveen bij m’n oudste vitakruid. De oudste had wel krampjes, m’n zoon van nu net een week oud nog niet maar dat kan nog komen natuurlijk

2 dagen geleden

Geen! Hier alleen ellende gehad met vitamine D! Heel veel buikkrampjes, veel te harde ontlasting en krijsen ten top! Ook voor de baby gebruiken wij geen vitamine D tot de darmpjes rijp zijn!

2 dagen geleden

Reactie op Bellenblaas

Geen! Hier alleen ellende gehad met vitamine D! Heel veel buikkrampjes, vee ...
Ben even oprecht nieuwsgierig, want volledige rijping van de darmen is pas rond 2-3 jaar. Ga je dan pas aan de vitamine D beginnen?
Ik heb een vermoeden dat mijn kleintje wat verstopt raakt en krampjes heeft door de vitamine D van het Kruidvat. Sinds we daar mee gestart zijn ( we gebruikten eerst een andere) heeft hij hier last van dus we gaan weer switchen en kijken wat er gebeurt

gisteren

Reactie op Marleen1809

Ben even oprecht nieuwsgierig, want volledige rijping van de darmen is pas ...
Ja klopt! ☺️ de pijn die de kleine man had, vergeet ik echt nooit meer en wil ik gewoon uit eigen ervaring voorkomen bij de baby! Even het verhaal heel kort; wij hadden echt een hele vrolijke baby. 2 dagen begonnen met kruidvat druppels. Er was toen hele harde ontlasting en heel veel buikpijn. Toen 2 dagen niet gegeven, rust gecreëerd en Gewisseld naar een andere (weet het merk zo niet meer). Na 1 keer de druppels was de buikpijn nog erger, ging hij helemaal overstekken, alleen nog maar krijsen. Gelijk gestopt alleen het duurde deze keer langer om te herstellen en was het echt 24/7 krijsen, overstekken, super harde ontlasting. We mochten onze kraamhulp nog bellen als we vragen hadden. Het probleem bij haar voorgelegd, daarnaast ook geïnformeerd bij het CB. Beide zeiden, dit is “vroeger” nooit extra gegeven. In kunstvoeding zit ook wat vitamine D. Kijk vooral wat er bij het kind past. Wellicht dat hij nu met 15 maandjes het al beter zou kunnen verdragen, maar wij wachten gewoon tot hij wat ouder is! Hij groeit goed, is lekker actief, z’n gewicht gaat mooi mee, eet (bijna) alles en is gewoon een vrolijk mannetje! 🩵

gisteren

Laveen. Bij ons 1e kindje vitakruid gegeven. Bij beide geen krampjes.

gisteren

Reactie op Bellenblaas

Ja klopt! ☺️ de pijn die de kleine man had, vergeet ik echt nooit meer en w ...
Interessant! Mijn zoontje krijgt nu 4 dagen of zo vit d en heeft nu al 2 dagen niet gepoept, terwijl hij dit na iedere voeding zo’n beetje deed. Morgen komt het CB langs ga eens vragen over de link met vitamine D. Dank voor je reactie!

gisteren

Reactie op Marleen1809

Interessant! Mijn zoontje krijgt nu 4 dagen of zo vit d en heeft nu al 2 da ...
Aanvulling: niet gepoept en lijkt er erg last van te hebben ☹️

7 uur geleden

Doen jullie vitamine d ook op een lepeltje? Of in de flesvoeding (als je kunstvoeding geeft) ? Ze zeiden tegen mij op een lepel maar hij drinkt zijn flessen altijd wel leeg dus kan het kwaad dat ik het dan in de fles doe?

6 uur geleden

Reactie op Iemand1

Doen jullie vitamine d ook op een lepeltje? Of in de flesvoeding (als je ku ...
Gewoon gelijk in z’n mondje! Maar ik heb een fijn flesje waar het makkelijk uit komt van laveen Die van vitakruid is ook makkelijk

6 uur geleden

Reactie op HelloRose

Gewoon gelijk in z’n mondje! Maar ik heb een fijn flesje waar het makkelijk ...
Oh okee 😄

5 uur geleden

Reactie op Marleen1809

Aanvulling: niet gepoept en lijkt er erg last van te hebben ☹️
Achgerm! Wat vervelend! Hoe was de afspraak met het CB ? ☺️