79 Reacties

7 maanden geleden

Ik ben ook te zwaar en schaam me daar wel een beetje voor straks bij de echo’s al

7 maanden geleden

Jaa en vooral omdat ik al een buik heb dus vrees dat ik lelijk zwanger ben straks

7 maanden geleden

Ik was bij de eerste vorig jaar 1.60 en 96 kilo. Had een zwangerschap waarbij ik erg misselijk was dus dat kan ook. 12 kilo toen afgevallen . Nu zwanger van nr. 2

7 maanden geleden

Reactie op FennaK

Ik ben ook te zwaar en schaam me daar wel een beetje voor straks bij de ech ...
Ik werk zelf in de zorg, ik kom daar allerlei lichamen tegen, niemand is perfect. Er is nog noooit een lichaam geweest waar ik daadwerkelijk iets van vond/een mening over had, een beetje goede zorgverlener staat er ook zo in! Geniet van je zwangerschap 🥰

7 maanden geleden

Reactie op M.T.H.

Ik werk zelf in de zorg, ik kom daar allerlei lichamen tegen, niemand is pe ...
Lieff!

7 maanden geleden

Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht, vorige keer ook controles van de baby overgenomen door het ziekenhuis hiervoor. Ik was ook erg bang voor de mening van anderen. Uiteindelijk is alles goed gekomen, gezonde jongen op de wereld gezet. Goede controles en nooit een vervelende zorgverlener ontmoet. Ook de buik kwam helemaal goed en ook ik viel 12 kg af tijdens de zwangerschap. Dus geniet vooral! Het komt allemaal goed, iedereen is mooi zwanger!

7 maanden geleden

Ik heb al een kindje gekregen, toen was ik ook al te zwaar. Tip: maak het van te voren bespreekbaar. Ik hoefde nooit op de weegschaal. Ook tackelde ik zelf al bij de intake dat ik wist dat het niet de bedoeling is dat ik teveel aan zou komen en dat doelbewust diëten ook niet mag. Nooit meer iets over gehoord. Ja, ik heb tot 13 weken inwendige echo’s gehad, dit gaf mooier beeld en daardoor heb ik ook mooiere echo’s gekregen. Ja, ik moest ook een suikertest doen, daar kwam niks uit. Ik ben amper aangekomen, alleen bij mijn buik zag je dat ik zwanger was, maar de rest van mijn lichaam was gewoon hetzelfde. Na mijn bevalling was mijn buik ook zo weg. Het duurde wel tot 32 weken voor je duidelijk zag dat ik zwanger was, maar that’s it. En natuurlijk baalde ik daarvan. Ik ben veel blijven wandelen met de honden en naar zwangerschapszwemmen gegaan tot 39 weken. Mijn cravings waren vooral Jus de Orange en sappige kiwi’s en mango’s. Nu ben ik weer zwanger en heb ik al van te voren aangeven dat ik weet dat ik te zwaar ben, maar dat ik mij gewoon goed en fit voel, net als de vorige keer.

7 maanden geleden

Reactie op Renaissance

Ik heb al een kindje gekregen, toen was ik ook al te zwaar. Tip: maak het ...
Goede tips! Veel dank! ❤️

7 maanden geleden

Reactie op FennaK

Goede tips! Veel dank! ❤️
Niet bang zijn, ik zit bij een normale VK, ik hoor wel eens dat gynaecologen lomp kunnen zijn in het ZH, maar laat het van je afglijden. Je bent meer dan je gewicht. Dat een slank persoon voorheen een slof per week rookt (en misschien nog rookt) en 4 flessen alcohol achterover gooit boeit niets, dat de lever misschien naar de maan is checked niemand, maar wij hebben de pech dat het in uiterlijk te zien is. En daar willen ze graag iets over zeggen. Ik had uiteindelijk een keizersnede omdat mijn bekken te smal waren (ze lag vast), maar ik stond met 6 dagen gewoon weer buiten omdat ik mij goed voelde. Je kan het! 😊

7 maanden geleden

Reactie op Renaissance

Ik heb al een kindje gekregen, toen was ik ook al te zwaar. Tip: maak het ...
Wat een geruststellend bericht! Dank je wel daarvoor. Het is allemaal al zo spannend. En aangezien je van overgewicht zo al 1001 dingen kan krijgen maakt het het piekeren in de eerste weken er niet minder op

7 maanden geleden

Reactie op Mammbo

Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht, vorige keer ook controles van de bab ...
Uiteindelijk alles positief, wat fijn!

7 maanden geleden

Ja ik ben te zwaar, zit er over na te denken om toch hulp te zoeken met de voeding. Ik wil zo graag niet teveel aankomen alleen wat nodig is.. 😥 mijn hele leven is gewicht al veel te hoog. Maakt me onzeker en verdrietig. Maar het lukt me gewoon niet..

7 maanden geleden

Nog 1 extra tip, bedacht ik me net: vergeet niet te vragen om een langere band om je bloeddruk te meten. Als ze een te kleine gebruiken dan kan het zijn dat de meting niet klopt.
Ik ben ook te zwaar ben 1,66 en weeg 92 kilo ik was begonnen met een coach in de sportschool maar toen kwam ik erachter dat ik in blije verwachting was dus nu mn doel weer bijgesteld tot op gewicht blijven en coaching bij mn zwangerschap, vind t wel een dingetje hoor dat je kansen op miskramen en al dat soort dingen bij een zwangerschap de kans vergroten dat fout kan gaan

7 maanden geleden

Ik ben ook altijd al te zwaar geweest (175 cm en 118 kg) en heb inmiddels 3 mooie dochters en pril zwanger van de vierde. Hier komt een heel verhaal, hopelijk helpt het jullie. Ik ben bij mn eerste zwangerschap 6kg aangekomen, de andere twee ong 14 kg. Die kilo’s waren er echter zo weer af, baby, placente, vocht, extra bloed. Dus zou me over die extra kilo’s niet heel veel zorgen maken. Ik ben altijd heel gezond bevonden door de verloskundige, heb bij 2 zwangerschappen zwangerschapsdiabetes gehad, maar dat was daarna gelijk over. Heb kort bij het ziekenhuis gelopen hiervoor maar omdat ik het goed onder controle had mocht ik terug naar mn eigen verloskundige. De controles is bij mij wel altijd wegen geweest; maar alleen om in de gaten te houden dat ik niet teveel aankwam en ze evt tips konden geven. Echo’s kunnen iets minder duidelijk zijn dan bij slanke mensen, had ik wel in ieder geval, maar ze kunnen het altijd goed genoeg zien. Over het mooi zwanger, begrijp ik helemaal als jullie daar over twijfelen, je buik zal groter zijn dan hij slanke vrouwen, maar ook dat is echt mooi! Ik zal een foto bijvoegen van hoe mijn buik was aan het einde van mijn eerste zwangerschap. Dan is het aan jullie om te oordelen ;) Ik ben hier ook nu weer onzeker over, maar het belangrijkste is: je mag een kindje dragen! Je mag moeder worden en jou lichaam kan dit gewoon aan! Je bent sterker dan je denkt en het is het mooiste wat er is, wat voor gewicht je ook bent! Hopelijk helpt dit jullie. Ik zal ook nog een foto hierna zetten.

7 maanden geleden

Dit was met 34 weken. Overigens vergeten te vertellen, ik ben bij alle 3 mn dochters overtijd gelopen. Eerste 10 dagen, tweede 6 dagen en derde 13 dagen. Het is dus niet zo dat als je te zwaar bent je altijd ingeleid wordt eerder, dit is echt afhankelijk van je persoonlijke situatie. Bij mij ging het supergoed en deden de meiden het goed dus mocht ik wachten.

7 maanden geleden

En dit met 40 weken. Dit was mn eerste zwangerschap

7 maanden geleden

Ter vergelijking.. dit was ik met mn derde zwangerschap met 40 weken. Alle drie de zwangerschappen op het zelfde gewicht geëindigd. Dus daar zit geen verschil in. Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

7 maanden geleden

Ik ga het verschil waarschijnlijk ervaren! Bij de zwangerschap van mijn dochter (7 jaar geleden) was ik prima op gewicht, ergens tussen de 65 en de 70 kilo. Nu weer in verwachting en zo'n 30 kilo zwaarder :( wel deed ik al aan sport en dat blijf ik een beetje doen zo lang het haalbaar is maar spannend is het wel. Mag ik vragen waar jullie vooral bang voor zijn? Natuurlijk is zwangerschap niet handig tijdens zwangerschap en over het algemeen niet maar er zijn een hoop vrouwen met overgewicht wel moeder geworden van een gezonde baby! Dus ik zou zeggen keep your head up!! Denk aan je voeding, laat toegevoegde suikers liggen. En beweg wat je kan en zodra je het kan, denk ook aan je rust! Wij kunnen dit powemommy's !! <3

7 maanden geleden

Reactie op Moeder 2e Kinderwens

Ik ga het verschil waarschijnlijk ervaren! Bij de zwangerschap van mijn doc ...
Ik bedoel overgewicht tijdens zwangerschap oeps..