30 Reacties
2 weken geleden
Ah hier ook hoofdje p96 buikje p97 ook ondenkt met 32 weken pas volgens mijn verloskundige is dat niet erg aangezien het wel past bij de rest vant lijfje gewoon een groot kindje .. ik prik nu elke dag een curve en ben me eten met behulp van dieetiste gaan aanpassen . . Ik word niet overgedragen atans nog niet ... ben deze week 34 weekjes donderdag en heb volgende week dinsdag weer een echo ... ben erg benieuwd ook 😃
2 weken geleden
Bij mij zit mijn dochtertje helaas wel op p98. Vooral haar buik is te groot, haar hoofd is normaal met de groeicurve maar haar buik loopt bijna 4 weken vooruit. (Dit komt vaak voor met ZWD) ook heb ik erg veel vruchtwater.
Ik heb alle passende klachten die bij zwangerschapsdiabetes horen.. ook prik ik sinds 30 weken insuline en is dit afgelopen maandag weer opgehoogd omdat mijn nuchtere waardes niet onder controle lijken te komen.
Ik ben volledig overgenomen door het ziekenhuis en weet ook al dat ik ingeleid ga worden met 38 weken ongeveer.
Ik heb elke 2 weken een groeiecho, aankomende donderdag weer 1.
Ook ben ik onder consult bij een diabetes verpleegkundige..
Voor mij is alles ook nieuw, het is mijn eerste kindje en echt een hele heftige zwangerschap in mijn beleving.
2 weken geleden
Hier ook zo'n zelfde soort verhaal. Maandag te horen gekregen dat ik het heb ben bijna 36w nu.
Moet donderdag naar de gynaecoloog en pas 17-12 naar de diëtist (wat nog weinig nut heeft met bijna 38w denk ik) Geen idee wat ons allemaal te wachten staat nu. Dus die onzekerheid begrijp ik wel!
2 weken geleden
Reactie op KirstenvND
Hier ook zo'n zelfde soort verhaal. Maandag te horen gekregen dat ik het he ...
Ik moest ook nog eens 1 week wachte tot ik die prikset thuis had ...
2 weken geleden
Reactie op ZelfstandigePlaneet787547
Ah hier ook hoofdje p96 buikje p97 ook ondenkt met 32 weken pas volgens mij ...
Ah wat fijn dat het met een dieet te reguleren valt! Is dat dan ook de reden dat je nog bij jouw verloskundige mag blijven?
2 weken geleden
Reactie op StralendeZebra115124
Bij mij zit mijn dochtertje helaas wel op p98. Vooral haar buik is te groot ...
Ik snap heel goed hoe spannend dat is. Hier hetzelfde inderdaad. Waren jouw waardes zo hoog dat je direct moest prikken? Of omdat jouw kindje verder voorloopt? Spannend hè, en vooral ook zo’n allereerste zwangerschap… 🫶🏻
2 weken geleden
Reactie op KirstenvND
Hier ook zo'n zelfde soort verhaal. Maandag te horen gekregen dat ik het he ...
Ooooh, dat wordt dan inderdaad nog heel veel in de laatste weken… geeft dat ook extra stress of juist prettig dat je al zo ver bent?
vorige week
Reactie op Elizabethhhhhhhe
Ah wat fijn dat het met een dieet te reguleren valt! Is dat dan ook de rede ...
Nou helaas tog niet volgende week na zh tog overgedragen ik kon zo weinig eten om het goed te houde te waardes ... trok het niet meer dus tog overgedragen 😟
vorige week
Ik wiat het met 28 weken en houd mijn suikers bij door te prikken. Tot nu toe houd ik het allemaal keurig onder controle en is insuline niet nodig.
Alleen haar buikje is P98, dinsdag de laatste groeiecho en als haar buikje dan nog steeds zo groot is worden we doorverwezen naar het ziekenhuis voor een extra check. De vk verwacht niet dat ik medisch zal gaan worden daar mijn waardes dus heel netjes zijn, het is nog even afwachten dinsdag maar ik hoop toch eigenlijk gewoon thuis te kunnen bevallen.
vorige week
Nou helaas tog niet volgende week na zh tog overgedragen ik kon zo weinig e ...
Ah wat balen zeg… dat moest vast schakelen zijn. Weet je ook al of je wordt ingeleid?
vorige week
Reactie op Droomvlucht
Ik wiat het met 28 weken en houd mijn suikers bij door te prikken. Tot nu t ...
Wat fijn dat het je lukt met aanpassingen in het eten! Fijn dat je waarschijnlijk bij jouw verloskundige mag blijven. Laat je weten wat er dinsdag uit komt? :)
Wij zijn vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Kindje is toch erg groot (33+3 met ong. 2900 gram). Ik begin morgen met het prikken voor mijn waardes en hoop het met een dieet te kunnen bolwerken. Kans is wel groot dat we in het ziekenhuis gaan bevallen omdat hij echt aan de grote kant is. Ik vind het zelf wel spannend maar we gaan het zien!
vorige week
Ah wat balen zeg… dat moest vast schakelen zijn. Weet je ook al of je wordt ...
Sinds vandaag insuline spuiten en volgende week dinsdag groei echo en woensdag gesprek gyno
vorige week
Wat fijn dat het je lukt met aanpassingen in het eten! Fijn dat je waarschi ...
Ik laat het je zeker weten! Oh ja dat is een groot kindje. Onze meid was met de 32+2 2200 gram. Nu hebben ze wel wat foutmarges natuurlijk. Ik ben heel benieuwd wat ze dinsdag ongeveer weegt. Laat je weten hoe het gaat met je waardes? ☺️
vorige week
Sinds vandaag insuline spuiten en volgende week dinsdag groei echo en woens ...
Spannend allemaal zeg. Blijf je ons op de hoogte houden?
vorige week
Reactie op Droomvlucht
Ik laat het je zeker weten! Oh ja dat is een groot kindje. Onze meid was me ...
Precies, ik probeer er niet zo zwaar aan te wegen maar ik koop in ieder geval niets meer in maat 50 🫣 Yes doe ik!
vorige week
Nog even een algemene vraag: mag je zwangerschapsvitamines blijven innemen? Of heeft dat heel veel invloed op de waardes die je prikt? Ik slik namelijk iedere ochtend nog twee supplementen (en soms ook rennies of opremazol bij heftige maagzuur).
vorige week
Nog even een algemene vraag: mag je zwangerschapsvitamines blijven innemen? ...
Mij verteld dat het gewoon mag
vorige week
Nog even een algemene vraag: mag je zwangerschapsvitamines blijven innemen? ...
Mag gewoon!
5 dagen geleden
Wat fijn dat het je lukt met aanpassingen in het eten! Fijn dat je waarschi ...
Hier goed nieuws! Buikje is bijgetrokken en zit nu op P80 dus daar zijn wij heel blij mee. VK zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat ik gewoon thuis bevallen mag mits er geen complicaties zijn. Onze kleine meid weegt nu met 36+2 ongeveer 2700 gram. ☺️
5 dagen geleden
Reactie op Droomvlucht
Hier goed nieuws! Buikje is bijgetrokken en zit nu op P80 dus daar zijn wij ...
Yay go mama! Wat een fijn nieuws 🧡 Dus alles weer volgens plan/wensen?