19 Reacties

vorige week

Ik heb ook wel last van veel vocht maar ik vind dit op de foto toch wat extremer…. Ziet er idd pijnlijk uit!! Kunnen ze hier niks aan doen?

vorige week

Ik las het eerst zonder de foto te zien, toen dacht ik ja mijn broek/sokkenrand zijn ook echt te zien. Maar jouw benen meid, pfjoe ziet er idd pijnlijk uit. En nu is het nog niet eens zomer🙈 Ik denk wel dat het (voor sommigen van ons) erbij hoort helaas... Misschien helpt koelen een beetje? Sterkte met de laatste loodjes❤️

vorige week

Wat is je bloeddruk?

vorige week

Poeh is je bloeddruk wel goed? Je kan bij Hema compressie sokken kopen en deze aantrekken dat zou ik wel doen om het vocht af te laten drijven. Het is inderdaad een vervelend zwangerschap kwaaltje en ze gaan je nu geen vochtafdrijvers geven maar je kan wel zelf wat doen die kousen dus, goed bewegen. Savonds benen licht masseren.

vorige week

Reactie op SamarahSaar

Poeh is je bloeddruk wel goed? Je kan bij Hema compressie sokken kopen en d ...
Ja die heb ik gekocht al van de week maar die komen dus niet eens over deze enorme enkels heen 🥲 dus die optie is helaas ook al niet meer … ja die kwaaltjes he haha

vorige week

Oooh jeetje, ik zou wel alsnog huisarts even bellen hoor morgen. Zometeen kan je geen schoenen meer aan en dan kan je ook niet gemakkelijk gaan wandelen waardoor het minder wordt. Benen veel omhoog helpt ook
Wat is je bloeddruk? Ik had dit ook bij de 2e en werd ingeleid omdat ik niet eens trap meer kon lopen🤷🏻‍♀️

vorige week

Helaas bij mijn eerste zwangerschap ook, steunkousen laten aanmeten en handschoenen (ik had overal vocht) en zo kom je in ieder geval een halve dag door (ik had wel steeds lage bloeddruk dus verloskundige vonden het allemaal wel prima). Ik had het vanaf 19/20 weken.

vorige week

Ik ben week 37 en het ziet er zo uit.. weet niet of dit normaal is. Maar gebeurd alleen als ik veel heb gelopen en gestaan..

Reactie op FirstbornT

Ik ben week 37 en het ziet er zo uit.. weet niet of dit normaal is. Maar ge ...
Wat zegt je verloskundige er van? Hoort juist minder te worden van bewegen toch vocht? Heel irritant ja ik heb foto van hoe het er bij mij uit zag bij de vorige, maar zag nu ook dat het bij mij weer begint… ik kon toen bijna niet meer lopen zoveel last had ik ervan en toen werd ik ingeleid

vorige week

Reactie op Deveney v Meerveld

Wat is je bloeddruk? Ik had dit ook bij de 2e en werd ingeleid omdat ik nie ...
129/84 dus prima… o ja bij mij zijn ze helaas niet zo mee werkend met inleiden haha 🥲

Reactie op snaomi

129/84 dus prima… o ja bij mij zijn ze helaas niet zo mee werkend met inlei ...
Overdrijven! Dit is ook echt niet goed, beetje vocht vasthouden hoort erbij maar dit is wel heftig!

gisteren

Dames hoe is het met jullie? Hebben ze iets achter de vochtophoping gevonden of zeggen ze dat het erbij hoort? Mijn enkels beginnen inmiddels ook op te zwellen en qua zorgen helpt het niet mee dat ik bij de eerste op deze termijn PE kreeg. Mijn bloeddruk thuis gemeten is wel nog goed..
Compressie kousen laten aanmeten

gisteren

Verloskundige vertelde me veel te drinken (2-3 liter per dag) en compressiesokken/kousen. Die zijn gewoon te koop bij Hema. Dit helpt. Mijn bloeddruk etc is overigens goed.
Compressie sokken van de hema zijn klasse 1 en geven weinig druk. Ik draag zelg klasse 2, met een kous tot aan de lies. Geeft heel veel steun, echt, ik kan niet meer zonder. Ga naar de huisarts voor een doorverwijzing wegens oedeem, en dan kun je het bij een therapeut laten aanmeten. Bij mij was het 92 euro voor 2 paar. Gaat van het eigen risico af. Maar ik draag ze elke dag vanaf week 20, ze zitten heel fijn.

7 uur geleden

Reactie op do2806

Dames hoe is het met jullie? Hebben ze iets achter de vochtophoping gevonde ...
Ik begin ook vocht vast te houden! Dit had ik bij mijn vorige dochter nog erger ik leek op een michilenpop kwa voeten en handen! Het hoort er indd bij zeggen ze zeker op later termijn in de zwangerschap!

1 uur geleden

Reactie op do2806

Dames hoe is het met jullie? Hebben ze iets achter de vochtophoping gevonde ...
Hoort erbij zeggen ze. Mijn bloeddruk is altijd goed maar ik hou echt mega vocht was. Vk zegt dat ik gewoon pech heb