20 Reacties
2 jaar geleden
Hi! Hier ook een kindje van 4 jaar en een baby van 4 weken. Ik probeer ook nog een ritme te vinden. Wat ik nu vooral doe met mooi weer is de baby in de draagzak en dan met z'n 3en naar de speeltuin. Of als ik de baby op de arm heb thuis om spelletjes te doen met kind van 4 jaar. Heb wat spelletjes gekocht om samen te kunnen doen. Maar sochtends is het nog wel veel voor de tv helaas. Ik laat de opvang voor kind van 4 wel doorgaan 1x per week nu in de vakantie, om ook wat in huis te kunnen doen en zodat hij zijn energie ook kwijt kan
2 jaar geleden
Hier 3 dames van 4 jaar, 2,5 jaar en 5 maanden. Was een drukke periode met 3 kids thuis dus ik ben benieuwd hoe het straks gaat als de oudste naar school gaat.
Ik probeer met elk kind quality time te hebben, bijvoorbeeld met het naar bed brengen of een dagje weg gaan. We staan hier met het hele gezin op tijd op om alle kids gereed te maken voor de dag en betrekken de oudste kids bij klusjes.
Opvoedmethode die ik probeer toe te passen is conform het boek jagen, verzamelen en opvoeden.
En vooral genieten natuurlijk 😊
2 jaar geleden
Reactie op Mu99ie
Hier 3 dames van 4 jaar, 2,5 jaar en 5 maanden. Was een drukke periode met ...
Kun je me iets meer vertellen over de opvoedmethode? Ben wel nieuwsgierig!
En mijn oudste gaat idd ook naar school na de vakantie, spannend!
Zolang mijn man thuis is herken ik me inderdaad in wat je zegt. Hij werkt onregelmatig dus is de ene keer 's avonds weg en de andere keer overdag. Ook in de weekenden afwisselend. 'S avonds draai ik mijn hand niet voor om maar ik maak me vooral zorgen over de hele dagen dat hij straks weg is
2 jaar geleden
Reactie op Eenij
Hi! Hier ook een kindje van 4 jaar en een baby van 4 weken. Ik probeer ook ...
Welke draagzak heb je? Ik wil er ook 1 aanschaffen maar heb werkelijk geen idee wat goed is en een afspraak maken bij een draagconsulent is tot op heden nog niet gelukt
2 jaar geleden
Reactie op Familygirl1234
Welke draagzak heb je? Ik wil er ook 1 aanschaffen maar heb werkelijk geen ...
Ik heb de tula free to grow. Een vriendin van mij heeft er 1 van ergobaby, lijkt ook heel fijn. Je kan in een babyzaak ook draagzakken uitproberen, eventueel met paspop die ze daar hebben die wel een beetje gewicht heeft (geen normale pop).
2 jaar geleden
Hier ook een kind van 4 en een baby van 8 weken! Klotsende oksels haha heb ik nu de oudste nog niet naar school gaat! Maar omdat er zoveel jaar verschil tussen zit is hij best zelfstandig aan het spelen en dat is zo fijn! Ik probeer tijd met mijn oudste te spenderen als mijn jongste slaapt..
2 jaar geleden
Reactie op L19
Hier ook een kind van 4 en een baby van 8 weken! Klotsende oksels haha heb ...
Slaapt de jongste al in bedje? Hier pas 2 weken hoor maar het lukt slechts 20 min overdag om hem alleen in bedje te krijgen, hij valt wel zelf in slaap maar wordt ook snel weer wakker
2 jaar geleden
Reactie op Eenij
Ik heb de tula free to grow. Een vriendin van mij heeft er 1 van ergobaby, ...
Oh goede tip!! Dankje! Dat wist ik niet
2 jaar geleden
Kun je me iets meer vertellen over de opvoedmethode? Ben wel nieuwsgierig! ...
Er is een boek en e-boek en heet jagen, verzamelen en opvoeden.
Gaat er om dat je een team maakt van je gezin. Dat je gebruik maakt van de wil om kinderen om te helpen ipv het zelf doen, kost wel meer tijd aan het begin maar kleine van 2,5 smeert al zelf een boterham en vindt het super leuk om te doen.
2 jaar geleden
Reactie op Mu99ie
Er is een boek en e-boek en heet jagen, verzamelen en opvoeden.
Gaat er om ...
Oh wat goed! Thanks voor je uitleg, zal t is opzoeken😁😁
2 jaar geleden
Slaapt de jongste al in bedje? Hier pas 2 weken hoor maar het lukt slechts ...
Ik probeer van wel maar dit lukt gewoon nog niet.. mijn dochtertje heeft hulp nodig bij in slaap vallen en dan leg ik haar in haar bedje , maar hier ook echt hazenslaapjes.. maar dat accepteer ik nu want ik kan m’n oudste van ook niet een uur lang beneden laten spelen in z’n eentje.. dat vind ik nog wel moeilijk.. dan doe ik haar in een draagzak en dan valt ze uiteindelijk in slaap. Dan leg ik haar toch nog in haar eigen bedje want wil echt dat ze aan haar eigen bedje went… zodra m’n oudste naar school gaat kan ik echt oefenen met haar in haar bedje te laten slapen. Voor nu slaapt ze minstens 1 keer overdag in haar eigen bedje (wel met hulp van mij) en de rest of in de kinderwagen of in de maxicosi als ik ergens naartoe ga..
2 jaar geleden
Hi! Hier een meisje van net 1 jaar (van 8 augustus) naast onze juli 2019 dochter. In het begin was het even zoeken, maar nu hebben we een lekker ritme waarbij de jongste gelukkig ook fijn doorslaapt. Zo leuk nu ze ook wat meer samen kunnen spelen 🥰
2 jaar geleden
Nog gefeliciteerd! Geniet van je kraamweken.
Wij hebben ook een baby erbij. Ze is overmorgen 10 maanden oud. Ik vind de combinatie nog steeds lastig. Onze kleuter wil de hele dag er wel op uit en dat kan niet met een baby die nog 2 slaapjes heeft overdag (in het prille begin was het makkelijker, dan slapen ze wel de hele dag overal). Ik ben momenteel best veel thuis. Gelukkig wordt het nu wel weer makkelijker omdat ze nu wat langer overdag wakker is. Als de baby op bed ligt dan ga ik vaak spelletjes doen met de oudste. Als de baby wakker is in de wandelwagen en naar de speeltuin. Maar ik kom voor mijn gevoel altijd tijd te kort :-(.
2 jaar geleden
Reactie op L19
Ik probeer van wel maar dit lukt gewoon nog niet.. mijn dochtertje heeft hu ...
Ah dit herken ik inderdaad ook.. in de kinderwagen slaapt hij als een trein. Ook als we thuis komen vaak nog een uur
2 jaar geleden
Reactie op Knorretje1989
Hi! Hier een meisje van net 1 jaar (van 8 augustus) naast onze juli 2019 do ...
Fijn! Heb je tips?😁
2 jaar geleden
Reactie op Marleen1987
Nog gefeliciteerd! Geniet van je kraamweken.
Wij hebben ook een baby erbij ...
Dankje!! Kan het me helemaal voorstellen! :( zo voel ik me ook nu al.. hopelijk kunnen we elkaar helpen met tips
2 jaar geleden
Onze 4 jarige is de middelste. Ze heeft een zus van 5 en een baby zus van 5 maanden.
En het is schipperen. Toen ze net geboren was, was het relatief makkelijk. Ze is stapelgek op de baby en wilde gewoon alles mee doen. De baby sliep veel dus gi g oke.
Nu ze naar school gaat, moe is, zf veel aandacht nodig heeft, is het veel meer schipperen. Het hoort erbij en je doet ze niet zo heel snel echt te kort.
Mijn doelen waren zeker in mijn verlof, iedereen knuffelen, iedereen voeden en elke ochtend schone kleren voor iedereen. Dat is genoeg.
2 jaar geleden
Reactie op MiekeBV
Onze 4 jarige is de middelste. Ze heeft een zus van 5 en een baby zus van 5 ...
Je hebt gelijk, voor kindjes is vaak veel minder nodig. Wij leggen vaak de lat voor onszelf zo hoog. Thanks🥰