24 Reacties

4 jaar geleden

Rond de 15 maanden is er weer een slaapregressie. Er vinden veel ontwikkelingen plaats rond deze leeftijd wat het slapen tijdelijk slechter kan maken. Grote kans dat je kleine hier nu even in terecht komt.

4 jaar geleden

Misschien is hij toe aan 1 slaapje overdag? Dus smorgens even doorheen helpen en half 12 broodje en dan naar bed? Betreft de nacht de onze gaat tussen 18.30 en 19 30 altijd naar bed en slaapt dan ook tot ongeveer 07.30/08.15 Maar sinds eergisteren ook wakker worden rond 22.00 uur en 01.00 uur en dan ook ontroostbaar huilen.. zo zielig. Haf gelezen dat ze nu levendig kunnen dromen en misschien ook nachtmerries kunnen hebben... maargoed, gisteravond er even uit gehad maar hielp niet echt dus toch weer in bed gelegd en is uiteindelijk wel in slaap gevallen... tot half 9 vanmorgen...

4 jaar geleden

Hier ook in de nacht is het drama met slapen. Hard huilen en wil niet gaan slapen meer. 3 uur snachts, 4 uur snachts. 😅 overdag gaat het wel eigenlijk

4 jaar geleden

Ik volg. Precies hetzelfde probleem ineens sinds een week terwijl hij altijd perfect sliep. Wil het ochtenddutje gaan afbouwen, zien of dat wat gaat helpen. Sterkte allemaal die hier nu even doorheen moeten 😌

4 jaar geleden

Onze dochter had het heel erg toen haar kiesjes doorkwamen. Misschien heeft hij daar last van? Veel met zn handje in zn mond tijdens het huilen of in zn oortje? Dan zou dat het ook wel eens kunne zijn.. Was hier wel het geval, onze dochter is ook echt een slaapkopje en toen vaak wakker en slecht in slaap willen komen. Alsof er meer druk op komt als ze liggen heb ik het idee🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Misschien ook last van kiezen die doorkomen? Hier heeft onze dochter daar echt last van. Ze is 's nachts een aantal keren wakker en soms moeilijk te troosten. Misschien is het slaapje in de morgen niet nodig? Misschien gaat hij beter in de middag slapen als je het ochtendslaapje overslaat? Mijn ervaring na 4 kids: het gaat vanzelf over... 😊 Succes!

4 jaar geleden

Wij hebben die fase met Vince nu net 15mnd rond de 13/14 mnd gehad hij slaapt nu sinds weekje of 2 de nachten door in zijn eigen bedje. Wij zijn op een gegeven gestopt met de strijd aan gaan. We lieten bij ons op de schoot in slaap vallen wachten dat hij echt goed sliep (slap was) Dan in bedje leggen en wegsluipen als. Hij snachts wakker werd 2x proberen terug neer te leggen anders bij ons in bed leggen daar sliep hij dan wel door en als hij dan eens doorsliep tot 6u ongeveer de kamer opgaan en roepen goedzo knappe kerel! En klappen ( wij noemden het dan tegen elkaar oh het is kwart over 6 met toeters en bellen! De kamer op) en op een geven moment werd hij niet meer wakker snachts was het steeds vaker 6u half 7, nu is het soms rond 9u pas… gewoon lekker in zn eigen bedje heel af en toe Wordt ie nog eens wakker maar dan is speentje terug geven voldoende, heeft ook meerdere speentjes in zn Bedje liggen wisselt regelmatig in zn slaap van speentje… kan ik zien op de camera of smorgens ander speentje als dat ik de avond er voor er gegeven had.

4 jaar geleden

Gisteravond heeft die nog 2x gehuild en dan was het simpel met een aai over ze bolletje en ze knuffel met speentje terug geven genoeg om weer te laten slapen. Vannacht niet meer gehuild, maar wel een aantal keer er kort gilletje horen geven en dan weer stil. Overdag kwijlt die enorm, weinig eetlust en veel aan ze oortjes zitten. Dat wijst wel echt op tandjes/kiezen denk ik? En dat is misschien ook de gilletjes? Even wakker pijn en weer slapen…

4 jaar geleden

Hier geen tips maar precies hetzelfde al ff drama met slapen, eerst kiesje dat doorkwam, inderdaad slaapregressie en eergisteren vaccinatie dus top periode 😆😭 pffff zo moe.... Hopelijk is dit snel voorbij! Iemand enig idee hoelang dat dit duurt??

4 jaar geleden

Reactie op Louise_1992

Gisteravond heeft die nog 2x gehuild en dan was het simpel met een aai over ...
Klinkt wel zo idd, denk de kiesjes. Hier precies hetzelfde gehad.. ongeveer 2 a 3 weken.. toen waren van 4 kiesjes de puntjes doorgebroken en had ze al veel minder pijn. Nu af en toe nog... een kies is breder en moeten meer puntjes doorkomen (denk ik) Vsm druppen werken hier wel heel goed.

4 jaar geleden

Hier geen tips maar precies hetzelfde al ff drama met slapen, eerst kiesje ...
Hier was het ongeveer 2 a 3 weken.. toen waren van 4 kiesjes de puntjes doorgebroken en had ze al veel minder pijn. Nu af en toe nog... een kies is breder en moeten meer puntjes doorkomen (denk ik) Ik was ook kapot die weken🙈 vsm druppen helpen hier wel aardig goed trouwens. Ze werken wel vrij snel en ze sliep dan ook vrij vlot weer in.

4 jaar geleden

Reactie op Smt82

Hier was het ongeveer 2 a 3 weken.. toen waren van 4 kiesjes de puntjes doo ...
Wanneer komen de kiezen door mijn zoontje heeft sinds kort voor zijn 1e verjaardag pas zijn 1e tandje gekregen. Hij kreeg er wel gelijk 4 tegelijk toen. Maar nu nog steeds 4 tanden alleen. Kunnen dan ook al kiezen doorkomen?

4 jaar geleden

Reactie op Naishelly

Wanneer komen de kiezen door mijn zoontje heeft sinds kort voor zijn 1e ver ...
Het verschilt wel heel erg per kindje denk ik. Onze dame had vrij snel achter elkaar 6 tanden. (Ver voor haar 1e verjaardag) 2 onder en 4 boven... 5 september kwam het puntje van de 1e kies door en begin oktober de 4e kies. Het ging heel snel ineens. Ze had er ook erg veel last van daarom aantal keer per dag vsm druppen en toen was het redelijk uit te houden voor haar.

4 jaar geleden

Pfff wij hebben ook 2 weken gehad dat het elke nacht feest was! Maar zijn nu overgestapt naar 1 slaapje op de dag. Heel soms komt die nu nog wel eens, dan lijkt het net alsof die een droom heeft ofzo wel sneu om te zien. En we merken dat die soms echt driftbuien kan hebben, daar maak ik me wel eens zorgen om.. Weet niet of het nodig is, maar onbewust doe je dat toch! Hoop dat ze snel weg gaan haha 🙈

4 jaar geleden

Dus toch met 1 slaapje is het vele wakker worden bij sommige kinderen minder geworden… Ga dat zeker proberen nu!

4 jaar geleden

Reactie op Naishelly

Wanneer komen de kiezen door mijn zoontje heeft sinds kort voor zijn 1e ver ...
Hier ver voor haar eerste verjaardag al 8 tanden. Een week of 2 geleden voelden we opeens 3 puntjes van kiezen die tegelijk door kwamen. Dit was inderdaad tegelijk met haar vaccinaties. Hier dus ook een aantal weken veel moeite gehad met slapen en niet lekker zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Smt82

Hier was het ongeveer 2 a 3 weken.. toen waren van 4 kiesjes de puntjes doo ...
Ja hier is 1 kiesje ook door, dat lijkt het niet te zijn meer.... Maar sinds vannacht ineens stront verkouden en hoesten... Dus alles zo'n beetje na elkaar/tegelijk 🙈 (Waarschijnlijk) zesde ziekte, kiesje, vaccinatie en sprong/slaapregressie en flinke verkoudheid..... Nog ff door bikkelen

4 jaar geleden

Ja hier is 1 kiesje ook door, dat lijkt het niet te zijn meer.... Maar sind ...
Hier inderdaad ook alles in 1 keer, vaccinatie, kiesjes en verkouden. Was even pittig idd maar duurde gelukkig niet heel lang 😅 Succes nog even 💪🏼😊

4 jaar geleden

Wordt het al beter bij jullie? Hier 2 goede nachten gehad en door geslapen 🥳 dus had goede hoop..... Helaas vannacht weer wakker tussen 2.30/5.00 😑

4 jaar geleden

Wordt het al beter bij jullie? Hier 2 goede nachten gehad en door geslapen ...
Hier helaas opnieuw begonnen. Eerst koorts, 2 dagen later ontstoken ogen, nu neusje vol en hoesten. Alweer 3 avonden en nachten drama😔 Hopelijk snel weer over 🤞🏻