3 Reacties
2 jaar geleden
Ja heel herkenbaar! Mijn dochter is even oud en ik ervaar precies hetzelfde. Alsof ze steeds veiligheid nodig heeft overdag en bij mij wil zijn. Overigens doet ze dat ook bij papa als hij met haar is op zijn papa-dag. Bij KDV zeggen ze dat het wel gewoon goed gaat, maar na zo'n hele dag slaapt ze vaak pas als mijn man bij haar op de kamer blijft zitten en haar rug aait. Als ik dat probeer is het krijsen en wil ze uit bed. S'nachts hebben wij dus ook de afspraak dat manlief naar haar toegaat en ik me niet laat zien. Dat werkt het snelste. Wij hebben extra spenen in bed, en een 360 drinkbeker met water, zodat ze daar zelf snel bij kan. En spelen via babyfoon regengeluiden af. Daar wordt ze vaak rustiger van. Ook helpt een lichtje op de gang en deur open soms. Gelukkig slaapt haar broer er door heen, dus hij heeft er geen last van. Het duurt nu al wel ongeveer 5 mnd. We hebben in begin ook een tijdje gehad dat ze alleen verder sliep bij ons in bed (op mij), maar dat is gelukkig laatste 3 mnd weer voorbij. Het helpt mij om te denken dat ze hier vast ook wel weer overheen groeit en dat het een fase is. Ze gaat nu trouwens wel echt meer praten, dus kan s'nachts ook al aangeven wat ze wil. Wij praten ook terug en vertellen dat we dichtbij zijn en dat ze weer kan gaan slapen etc. Dat helpt en daarom hoop ik ook dat het minder zal worden. Inmiddels duurt deze fase wel lang, dus ik volg graag als er mensen zijn met (andere) tips!
2 jaar geleden
onze dochter ook bijna 20 maanden en laatste week ineens ook weer erg aanhankelijk. Zelfs op schoot willen zitten als ik naar de wc moet.
Daarnaast zijn de nachten altijd al wel wat gedoe geweest maar nu ook ineens al vroeg op de avond weer wakker en dam geen genoegen nemen met in eigen bed. en zojuist ook met naar bed brengen 30min gehuild en daarna op mij op de bank binnen 5 min wel in slaap vallen.
Vorige week 2nachtjes gelogeerd bij mijn ouders en slaapt daar gewoon door. dat is in 20 maandem bij ons amper gebeurt.
hopelijk een fase.. maar boor de zoveelste keer weer 2 a 3 nachten doorbijten met veel gehuil zie ik tegenop. er is elke keer wel weer iets dat het doorbeekt als ze eindelijk beer slaapt en we weer van boor af aan beginnen. ( denk aan ziek, tandjes.. dan zijn de guiltjes anders en gaan we er smachts heen en dan begint het dus weer van voor af aan om haar daarna weer te leren te slapen zonder dat ze ons bij zich wil hebben)