15 Reacties

6 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik heb pcos en al jaren wisselende suikers. Dit aangegeven bij de vk, nooit wat mee gedaan. Ben nu 33+5 maar de kleine heeft dus nu een buikje van 39+1, ondanks dat ik al jaren suikervrij eet. Loop nu dus ook onder controle in het ziekenhuis in de hoop dat zijn buikje niet verder groeit. Daarbij ben ik ook ontzettend moe en misselijk. Daar is denk ik helaas weinig aan te doen. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden en zijn ze er snel bij als er iets mis is. Heel veel sterkte voor de laatste loodjes en luister goed naar je lichaam.

6 jaar geleden

Schrappen van witte bloem, suiker. Niet te veel vlees waren eten en ook niet veel melkproducten. Overgaan tot fruit en groenten dieet. Vooral vers en niet gekookt. Paprikas, wortel, selderij, veel groene sla, etc.

6 jaar geleden

Schrappen van witte bloem, suiker. Niet te veel vlees waren eten en ook nie ...
Vind het een vrij slecht advies . Het is voor iedereen anders waar hij op reageert. Als je mij op fruit zet stijgen de suikers de pan uit. Melk reageer ik niet op.

6 jaar geleden

Hier (nog) geen insuline aan het spuiten . Maar m'n suiker waardes schieten ook alle kanten op. Word in de ochtend soms wakker met 8.0. hierdoor ook zeer vermoeid. Hoeveel week ben je nu ? Ik ben nu 34 week, kleine is in 2 week van de 57% naar de 78% groeilijn gegaan. Bij 80 moet ik sowieso terug naar de gyn. Maar als in moet gaan spuiten ook..

6 jaar geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap met zwangerschapssuiker. Ik weet gelukkig wel wat ik wel en niet kan eten. Ondanks het aangepaste eten reageert me lichaam er niet meer op. Het voelt net alsof zelfs slokje water suiker aanmaakt

6 jaar geleden

Reactie op AsliKortooms

Dit is mijn tweede zwangerschap met zwangerschapssuiker. Ik weet gelukkig w ...
Jaa heel frustrerend is dat . Puur door de hormonen geen grip meer er op ..

6 jaar geleden

Hier voor de derde zwangerschap zwangerschapsdiabetes. Gelukkig heb ik nergens last van. Geen insuline nodig. Ook mijn kleine schijnt een flinke buik te hebben, boven de P50. De eerste hebben ze bij 38 weken ingeleid en mogelijk doen ze dat dus nu ook. Tot nu toe bleek na de bevalling dat de meiden prachtig van lengte en gewicht waren, dus de metingen zeggen soms helemaal niks.

6 jaar geleden

Misschien een stomme vraag vanuit mij hoor. Heb zelf geen zwangerschaps diabetes ben er blij van want ben te angstig voor prikken.. Heb mijn suiker ook op het werk laten prikken omdat ik zelf in de zorg zit kon dit mooi. Mijn vraag is:: is de kans er dan je het na je zwangerschap nog steeds makkelijker of hebt Of is het echt als je bevallen bent is alles opeens verdwenen? Waarschijnlijk beetje rare vraag. (interesse kwestie)

6 jaar geleden

Reactie op Janine0512

Misschien een stomme vraag vanuit mij hoor. Heb zelf geen zwangerschaps dia ...
Na je zwangerschap is het als het goed is verdwenen. Zodra het kindje geboren is, krijgt het niets meer mee van jouw wisselende waardes. Als het goed is, verdwijnt het gewoon. Je hebt als moeder en als kind later wel meer kans op diabetes type 2

6 jaar geleden

Reactie op Astrid32

Na je zwangerschap is het als het goed is verdwenen. Zodra het kindje gebor ...
Oké dankjewel voor je reactie 👍

6 jaar geleden

Reactie op Astrid32

Na je zwangerschap is het als het goed is verdwenen. Zodra het kindje gebor ...
Meer kans = ongeveer 50 procent kans dat je diabetes type 2 ontwikkelt als je zwangerschapsdiabetes hebt gehad.

6 jaar geleden

Meer kans = ongeveer 50 procent kans dat je diabetes type 2 ontwikkelt als ...
Wist niet dat het zo veel was... bedankt!

6 jaar geleden

Hier ook zwangerschapdiabetes. Ben vandaag 36wk... met dieet heb ik de mazzel dat mijn waarden heel netjes blijven. Sinds twee weken wel hoger. Eerder tegen de 6.5 ... nog steeds super netjes dus maak me geen zorgen. Ik vroeg me wel af hoe dat komt omdat ik hetzelfde eet als ervoor. De diabetesverpleegkundige gaf aan dat ze dit vaak bij de laatste weken zien. Dit vanwege dat je ook meer hormonen aanmaakt.

6 jaar geleden

Reactie op Janine0512

Misschien een stomme vraag vanuit mij hoor. Heb zelf geen zwangerschaps dia ...
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook diabetes gehad. En ik heb daarna nergens meer last van gehad. En nu in verwachting van de twee een aantal keer mijn suiker laten testen. En dit keer heb ik geen zwangerschapsdiabetes. Maar nu moet ik wel zeggen als het risico wil verkomen dan kun je het beste op je suikers gaan letten. Daar kun je een hoop mee verkomen.

6 jaar geleden

Reactie op Marieke1983-24

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook diabetes gehad. En ik heb daarna ne ...
Ik heb ook gelukkig geen hoge suikers. Mijn suiker was nuchter 4.0 dus zit eerder wat aan de onder lijn als te hoog. Maar fijn dat je er nu ook geen last van hebt.