38 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochtertje wild juist het slaapje sochtens niet meer dan vecht ze er tegen ben ook benieuwd of die moet laten vallen
5 jaar geleden
Mijn zoontje is 7,5 maand en doet dit dutje al 2 maanden niet meer hij krijgt 5 uur avond eten en half 7 laatste papfles en dan slapen
5 jaar geleden
Reactie op priscilla1991
Mijn zoontje is 7,5 maand en doet dit dutje al 2 maanden niet meer hij krij ...
Hier precies hetzelfde! Ons zoontje van 7,5 maand doet nog 2 dutjes. Zijn laatste is een uurtje van ongeveer half 2 tot half 3. Krijgt ook om 5 uur zijn avond eten en half 7 zijn flesje en gaat dan slapen.
5 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 7,5 maand oud en doet heel sporadisch nog een 3e dutje. Eigenlijk alleen maar als ze een x een slecht middagdutje gehad heeft waarbij ze vroeg wakker was. Verder gaat ze rond 10.00 en 14.00 slapen. Ze wordt dan ook vaak tegen half 4/4 uur pas weer wakker dus past een derde dutje ook niet.
5 jaar geleden
Herkenbaar! Hier lukt het sinds ze 7 maanden is ineens ook vaak niet meer. We bieden het nog wel soms aan, omdat ze vaak wel weer moe is rond die tijd. Maar meestal dus niet slapen :p begin er nu zelf ook wel makkelijker in te worden, dus ik denk dat nu snel die 3e dut helemaal vervalt. Ik zorg wel voor een wat vroegere bedtijd bij geen 3e dut, rond 18.30 uur. Valt ze als een blok in slaap!
5 jaar geleden
Hier ook aan t tobben... afgelopen twee dagen geen derde dutje. Vandaag zag ik ze rond 16:30 tegen de slaap vechten. Sliepen tot 18:00. En net om 19:30 op bed. Idd, volg je kindje gewoon 😊
5 jaar geleden
Hier wisselend en afhankelijk van hoe z'n andere slaapjes gaan en hoe vroeg hij wakker is! Ik kijk naar wat onze zoon zelf aangeeft. Meestal doet ie 2 dutjes van 2 uur maar nu druk bezig met kruipen waardoor het wat onrustiger is in z'n hoofd en de dutjes korter zijn en hij er 3 nodig heeft 😁
5 jaar geleden
Hier ons mannetje slaapt van 9.30/10.00 tot ongeveer 11.00/11.30. En van 13.30/14.00 tot 15.30/16.00. Soms red hij het tot 19.00 voor de laatste fles en dan naar bed maar soms ook niet maar slapen doet hij dan ook niet. Vaak maak ik dan even een klein wandelingetje na het avond eten met hem dan red hij het wel.
5 jaar geleden
Reactie op Astrid32
Hier precies hetzelfde! Ons zoontje van 7,5 maand doet nog 2 dutjes. Zijn l ...
Wat doen jullie dan met hem van half 3 tot half 7? Is hij dan nog vrolijk of probeer je hem af te leiden of te wandelen of iets dergelijks? Bij mij word hij dan hangerig daarom vaak nog wel een 3e dutje omdat hij vaak nooit langer dan 3 uur wakker kan zijn, al gaat dat derde dutje de laatste tijd wel heel moeizaam
VRIEND
5 jaar geleden
Hier lukt het laatste slaapje meestal ook niet meer. Ze gaat dan wel om 18:15 al naar bed voor de nacht.
5 jaar geleden
Reactie op isatesfai
Wat doen jullie dan met hem van half 3 tot half 7? Is hij dan nog vrolijk o ...
Hier hetzelfde, het was zo'n strijd dat derde slaapje in bed. We hebben daarom het middagslaapje wat naar achteren gerekt (in plaats van beginnen met slapen om 12 uur, nu meer richting 13 uur. Hier slaapt hij maar 1,5 uur namelijk). Op het tijdstip van het derde slaapje gaan we wandelen en bij slecht weer hang ik hem in de draagzak. Soms valt hij in slaap, meestal niet. Hij komt desondanks wel tot rust, want spelen is veel intensiever. Als hij niet slaapt, gaat hij een half uur eerder naar bed dan als hij wel slaapt. Zonder wandelen of de draagzak valt hij tijdens het melk drinken voordat hij naar bed gaat in slaap, dus dit werkt voor ons.
5 jaar geleden
Die van ons slaapt ook nog “maar” 2x. Die van een vriendin, ongeveer even oud, slaapt zelfs nog maar 1x, dus ben allang blij met twee slaapjes. Even handen vrij en in huis bezig 😅
5 jaar geleden
Het verschilt hier met de dag. Ze slaapt 9 vd 10 keer 45 min. per slaapje. Dan komen we op 3 slaapjes uit.
Gister een flink stuk gewandeld in de middag en toen heeft ze zowaar 2 uur liggen slapen, en toen hebben we geen 3e slaapje gedaan.
Wij zitten net in zo'n tussenfase denk ik. Ik laat haar na 16.30 sowieso niet meer slapen. Stel dat ze dat niet red, dan doet ze een powernapje van 30 min. in mijn armen.
5 jaar geleden
Ik vraag me af (geen aanval hoor puur een vraag) ik lees bij heel veel moeders.. hij/zij wil niet meer slapen dus ik schaf het slaapje maar af.
Leggen jullie je kindje dan bij elk slaapje op bed?? Hier gaat ze alleen in de middag op bed en voor de dutjes leg ik haar in de box beneden. Als ze moe is valt ze daar vanzelf in slaap.. (soms met wat gejammer vooraf) en anders blijft ze spelen .
Ben even nieuwsgierig..
5 jaar geleden
Reactie op Smt82
Ik vraag me af (geen aanval hoor puur een vraag) ik lees bij heel veel moed ...
Die van mij valt niet in slaap in de box. Nog nooit gedaan. Dus elk slaapje doet hij in zijn eigen bed.
Als we hem niet naar bed brengen, gaat hij ook niet slapen. Dit betekent niet dat hij altijd gaat slapen in zijn bed. Ook hier is er geregeld verzet bij het 3e slaapje. Maar zolang hij niet geweldig goed slaapt, blijven we het aanbieden. Als hij echt niet gaat slapen, halen we hem uit bed en is hij wakker tot avondbedtijd.