50 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op konijntjevanmij

Ik haak hier ook even aan. 10 weken geleden een miskraam gehad met zeven we ...
Misselijkheid wil echt niks zeggen of je zwangerschap goed of fout zal verlopen. 5 maanden geleden mijn zoontje verloren met 14 weken omdat we met de echo erachter kwamen dat hij een open schedeltje had. Dus een ernstige afwijking waar hij niet mee kon leven dus met pijn in mijn hart de zwangerschap moeten afbreken. 14 weken lang continue misselijk geweest en lopen overgeven. Nu weer 8.2 weken zwanger en heel af en toe weeeig gevoel en 1 x over me nek gegaan. Bedoel te zeggen geniet en symptomen betekend niks voor goed of fout.

4 jaar geleden

Reactie op Krz

Misselijkheid wil echt niks zeggen of je zwangerschap goed of fout zal verl ...
Je hebt absoluut gelijk, ik lees daar vaker over. Het heet niet voor niets 'in verwachting'... We moeten eigenlijk maar gewoon afwachten. Het is een groot wonder, dat zwanger worden en baren. Wat ontzettend naar overigens dat je dat hebt moeten meemaken 😔 Ik hoop dat je deze zwangerschap een gezond kindje bij je draagt.

4 jaar geleden

Reactie op konijntjevanmij

Je hebt absoluut gelijk, ik lees daar vaker over. Het heet niet voor niets ...
Ja het is zeker bijzonder.. een echt wonder dat alles in 1 keer goed kan gaan.. zoveel wat er gebeurd in je buik.. mijn verloskundige zei het is normaler dat het fout gaat dan dat het goed gaat. Iedereen vind een miskraam of zwanger afbreking zo bijzonder.. Dit komt omdat het een taboe is en er niet over gesproken wordt.. Maar de meeste vrouwen met kinderen hebben eerder een miskraam mee gemaakt alleen nooit over gesproken. Ik hoop het ook.. eerder een miskraam en toen zwangerschaps afbreking dus hakt er wel even goed in. Nu gelukkig snel weer zwanger mogen worden en het hartje klopt op naar de termijn echo 🥰😍 En probeer echt te genieten.. hoe moeilijk dit ook soms is.. Ik weet wat je voelt en begrijp je helemaal😘

4 jaar geleden

Super blij dat je dit topic bent gestart! Ben nu zelf (volgens eigen berekening) 9 weken en 3 dagen en heb nu denk ik al een week geen misselijkheid meer en heb weer veel meer energie. Donderdag gelukkig de echo dus dan weten we meer. Maar is erg spannend de laatste dagen. 🤞

4 jaar geleden

Hi, Ik begrijp je onzekerheid erg goed. Ik ben nu bijna 9 wenken zwanger en begin me echt beter te voelen. Eerder voelde ik me echt beroerd en de laatste tijd soms een paar goede dagen. Momenteel heb ik meer energie, minder last van mijn borsten en de misselijkheid neemt af. Ik vind dit erg spannend maar probeer te geloven dat je lichaam kan wennen aan de hormonen. In mijn bloed zie je dat het hcg veel minder snel toeneemt dan in het begin en dat het rond deze tijd stabiliseert. Dit schijnt normaal te zijn volgens de artsen in het uz brussel waar wij icsi hebben gedaan. Misschien dat minder snelle stijging de klachten doet stabiliseren/afnemen. Spannende tijd voor iedereen. Heel veel sterkte!

4 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties, dit stelt me wat meer gerust! Donderdag weer een echo, heel veel zin in !

4 jaar geleden

Hey Ik was bij 6,5 week heel beroerd en misselijk en bleef thuis. Tot aan week 9 toen ging het ineens veel beter. Af en toe maagzuur en kokhalzen bij lege maag. Maar voor de rest zo blij dat het niet tot week 12 of 14 duurt.

4 jaar geleden

Heb ik ook gehad tot 8 weken nu bij week 10 neemt het weer toe

4 jaar geleden

Ik heb 3 miskramen gehad helaas en heb in mijn vorige 3 zwangerschappen heel veel symptomen gehad. Deze zwangerschap heb ik bijna geen symptomen , maar ik ben nog nooit zo ver zwanger geweest. Het zegt dus niet zoveel denk ik.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 8 weken. Begin aan men 9e week en de klachten zijn ook al wat gaan liggen. Ik doe het zelf ook wel rustig aan. Ergens gaven de klachten me geruststelling maar ergens is het ook vreemd ineens terug rustig aan te kunnen eten. Vorige week de hartslag gehoord dus ik geloof nog altijd dat het kleintje het goed maakt. Binnen 4 weken pas terug een echo. Duimen maar

4 jaar geleden

Ik merk ook de afgelopen dagen dat ik me wat beter begin te voelen. Ben nu 10 weken. Ik heb de verloskundige gesproken en die gaf aan dat dit heel normaal is rond deze termijn, dan stabiliseert alles meer en voelen veel vrouwen zich steeds weer wat beter, de een sneller dan de ander! Dus geen zorgen om maken!

VRIEND

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 9+2. Ik heb het idee dat het ietsje beter gaat inderdaad. Dat blok beton in mn maag is echt verminderd. Ook heb ik weer betere en zachtere stoelgang. Wel nog pijn in borsten en ook om het uur wat eten want dat honger/flauwte gevoel blijft. Bij tijd en wijle ook flink duizelig.

4 jaar geleden

Pff ik hoop dat ze dan afnemen.. Zit nu op ruim 8 weken en voel me nu echt het slechtste ooit.. Mega moe, hele dag misselijk, erg pijnlijke borsten en m'n darmen willen ook niet echt dus daar erge krampen van.. Hadden jullie ook deze piek op 8 weken? Hopelijk neemt het idd vanaf 9+ af..

4 jaar geleden

Reactie op Iriskepp

Pff ik hoop dat ze dan afnemen.. Zit nu op ruim 8 weken en voel me nu echt ...
Yep bij mij was de piek ook tussen week 7 en week 9, ondertussen 9+6 en kwaaltjes zijn al véél beter hier. Kan natuurlijk wel bij iedereen anders zijn.

4 jaar geleden

Same here! Genieten kan beginnen!

4 jaar geleden

Ik heb het idee dat mijn symptomen (moe en misselijkheid) nu aan het afnemen zijn. Ben nu bijna 10 weken, dus zou fijn zijn....

4 jaar geleden

Zooo herkenbaar!! Heb me wekenlang zooooo misselijk gevoeld en heel moe! Kon wel 20 uur slapen en dan nog met moeite moest ik mezelf wakker houden. Elke geur, gedachte aan eten etc maakte me supermisselijk. Wel een super mooi kloppend hartje met 7 weken en ons geluk kon niet op! Precies als jij voelde ik me niet meer misselijk en was niet extreem moe meer. Opgelucht dat ik weer kon eten maar ik maakte me wel zorgen want voelde me misschien toch iets té goed voor 9 weken zwangerschap... Vandaag bood de vk aan om even te kijken (9.5 weken) en helaas was er geen kloppend hartje meer te zien.. intens verdriet. Aan de meting te zien was het hartje rond 7w5d gestopt. Helaas niet zo een mooi verhaal als van de meeste hier 😭 het is jullie allemaal gegund en geniet van jullie zwangerschap!❤

4 jaar geleden

Reactie op Kabuya

Zooo herkenbaar!! Heb me wekenlang zooooo misselijk gevoeld en heel moe! Ko ...
Wat naar... Ontzettend veel sterkte gewenst met dit verlies! ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Kabuya

Zooo herkenbaar!! Heb me wekenlang zooooo misselijk gevoeld en heel moe! Ko ...
Wat rot zeg 😭 sterkte! Bij mij is helaas de misselijkheid bij week 11 weer terug gekomen.. hopen dat het in 2e trimester weer verdwijnt🥴

4 jaar geleden

Met Kerst 10+1 (2e kindje), leek ons een mooi moment om het te vertellen. Ondanks 2 echo's (rond 6 en 8 weken) met kloppend hartje gezien te hebben toch wat onzeker. Termijnecho pas de 31e. Heb qua symptomen alleen nog maar last van vermoeidheid en een klein buikje .. Misselijkheid is verdwenen, borsten doen niet meer zo'n zeer .. Ergens ga je toch een beetje twijfelen of het allemaal nog goed zit daarbinnen ..