Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of er meer mensen waren die gedoe hadden met het aanmelden voor de basisschool. Wettelijk gezien mag je ze aanmelden vanaf 3 jaar (en dat hebben we toen ze 3 werd ook netjes gedaan op 3 verschillende scholen), maar bij ons bleek dat ze onderling hanteerden dat je ze voor 1 mei 2023 al had moeten aanmelden. Dus toen ze nog 2 jaar was.
Het probleem is nu dus dat ze op alle scholen wordt gezien als zij-instromer en ze nergens met de komende lichting kindjes (dus de kindjes die vanaf 1 augustus 4 worden) mee mag worden genomen. Niet in de plaatsing en niet in de loting. En dan zijn alle klassen al vol. Dus kan ze uiteindelijk waarschijnlijk niet geplaatst worden.
Het is zo frustrerend omdat we al bezig zijn met scholen onderzoeken vanaf haar 2e verjaardag en we overal een rondleiding hebben geboekt, maar overal ook mondeling werd gezegt dat ze pas na haar 3e verjaardag kon worden aangemeld (een school weigerde zelfs een rondleiding te geven tot ze 3 jaar was).
Maar ik vroeg me dus af of meer mensen hiermee te maken hebben gehad en of er nog iets tegen te doen was. Of dat jullie misschien ideeën hebben voor acties die ik kan ondernemen..