12 Reacties

2 jaar geleden

Onze kleine man zit sinds deze zomer achterop. Ik moest helaas ook afscheid nemen van mijn fietstassen, maar heb nu een mandje voorop.

2 jaar geleden

Mijn mannetje zit nog lekker voorop.. En het gaat nog prima...

2 jaar geleden

Mijn zoontje wil zelf liever achterop zitten en zit daar ook al wel een tijdje al.

2 jaar geleden

Ik volg. Nog geen zitje achterop, maar denk dat we in het voorjaar toch eens moeten kijken.... Zo jammer, vind het zo gezellig zo voor in 🥰 Fietsen eigenlijk alleen met "mooi" weer en gelukkig heeft haar lage gewicht ook voordelen 😅 rond de 11 kilo dus nog niet te zwaar voor kleine stukjes

2 jaar geleden

Waarom moet je nieuwe fietstassen? Past het niet met het achterzitje? Je kan ook een bagagedragerverlenger monteren. En er zijn 2 type achterzitjes. Met bevestiging op het frame (op de buis onder het zadel) en op de bagagedrager. Ik ben zelf ook zoekende hoor met die fietstassen. Ik heb zeer grote fietstassen. Ik heb een BSP La Dolce Vita met al een verlengde bagagedrager, maar het zitje dat wij al/nog hadden past niet echt lekker. En ik wil dus eigenlijk geen bagagedragerverlenger, want mijn bagagedrager is al wat langer. En ik wil liever ook niet de hoofdprijs betalen voor een stoeltje🙈 Zoon past nu nog wel in het voorzitje. We hebben het achterstoeltje nu op de fiets van mijn man gemonteerd. Oh, en ik heb dus ook een grote mand voorop. Maar als ik meer spullen mee moet nemen van de winkel, heb ik echt die fietstassen nodig 😅

2 jaar geleden

Ja hier ook al een tijdje achterop 🙂 geen ervaring met fietstassen dus daar kan ik je niet mee helpen.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Waarom moet je nieuwe fietstassen? Past het niet met het achterzitje? Je k ...
Ja ik snap je helemaal! Ik heb een urban iki stoeltje op het oog als achterzitje (die heb ik nu ook voorop en vind ik heel fijn) maar die bevestig je op de bagagedrager. Dus m'n fietstassen moeten eraf. Die fietstassen bedekken namelijk de gehele bagagedrager. Ik moet het nog even uitzoeken allemaal of er fietstassen zijn die mogelijk wel kunnen. Ik hoop het echt. Ik heb ook nog niet aan een mandje voorop gedacht. Ga ik ook nog even overwegen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Maria123

Ja ik snap je helemaal! Ik heb een urban iki stoeltje op het oog als achter ...
Bij mijn nu puber had ik destijds een bagagedragerverlenger en dan fietstassen van Fast Rider. Misschien is dat nog iets voor jou :) Maar nu heb ik dus al fietstassen en die wil ik zo graag behouden. Voornamelijk de beenbescherming (spaakbeschermers) van de fietsstoeltjes maakt het lastig met de fietstassen. De oudere stoeltjes van Bobike hebben 'losse' beschermplaatjes die wellicht deels achter mijn fietstassen zouden kunnen passen. Maar dan zit ik weer met de bevestiging van het stoeltje. Ik heb mijn zadel laag staan, waardoor er eigenlijk niets onder het zadel door kan😅 Gelukkig heb ik nog even de tijd om een en ander uit te vogelen.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Bij mijn nu puber had ik destijds een bagagedragerverlenger en dan fietstas ...
Ja het is echt puzzelen inderdaad! Ik ga het uitzoeken met die verlengde bagagedrager, bedankt voor de tip.

2 jaar geleden

Bij mij is het uiteindelijk een stoeltje van Bobike geworden met bevestiging op de bagagedrager. Het is het type exclusive tour. Het is een ouder model van dit type. Via Marktplaats voor een mooi prijsje :) De fietstassen kunnen er net achter en hangen iets over de achterkant van de bagagedrager🙈 Ik heb net boodschappen gedaan en dat ging prima. Het is wel nog even wennen om te fietsen met zoon achterop. Ik vind het wat wiebeliger. En zoon vindt het minder leuk, omdat hij niet vooruit kan kijken 😥

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Bij mij is het uiteindelijk een stoeltje van Bobike geworden met bevestigin ...
Dat ziet er goed uit! Ik kan me voorstellen dat het wennen is met fietsen inderdaad! Ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat zijn. Van het weekend zag ik een fiets staan bij de bieb en die had het achterzitje wat ik ook op het oog heb. Ook had de fiets fietstassen erachter. Dus ik heb met interesse een tijdje gekeken hoe dit bevestigd was haha. De fiets had een verlengde bagagedrager, maar dit zag er wel stabiel uit 😊

2 jaar geleden

Reactie op Maria123

Dat ziet er goed uit! Ik kan me voorstellen dat het wennen is met fietsen i ...
Handig is dat he om het in het echt te zien 😀 Ik had heel veel foto's van fietsen met stoeltjes en fietstassen online bekeken. En degene die het stoeltje verkocht had ook fietstassen 😅